Blancpain GT Series má odjetý první závodní víkend. Závody v Misanu si podmanili jezdci s vozy Mercedes. Posádka Buhk s Pererou si navíc připsala vítězný double.
Dnešní hlavní závod Sprint Cupu sice nenabídl, co se týče dramat, tolik jako včerejší kvalifikační klání, i tak se ale bylo opět na co dívat. A u toho nejdůležitějšího byla dvojka Perera-Buhk. Ti se po startu z pole position brzy odtrhli svým pronásledovatelům, ačkoliv Vincent Abril se snažil na Pereru dotáhnout, a druhým v pořadí nadělili obdivuhodných 23 sekund.
Druhé místo nakonec uhájila, i přes veškerou snahu Dominka Baumanna o předjížděcí manévr v závěru závodu, právě dvojice továrních jezdců Bentley Abril-Kane.
Třetí místo pak brali Baumann s Erikssonem, jenž startovali až z dvacáté příčky. To, že budou Mercedesy i letos nejspíše největší zbraní na scéně GT3 vozů potvrdila dvojice Seralles-Juncadella, kteří se museli spokojit se čtvrtou pozicí.
Více se tentokrát, oproti včerejšku, dařilo dvojici BMW týmu Rowe Racing, jenž se seřadili za nejrychlejším vozem Audi týmu Saintéloc na pátém místě.
O deset příček nahoru stoupli v pořadím Rob Bell s Andrew Watsonem. Na hlavní závod nebude, bohužel, vzpomínat v dobré ani jedna z posádek týmu ISR Racing. Salaquarda s Schmidem si vysloužili penalizaci za nerespektování limitů tratě a skončili až patnáctí. Jejich týmoví kolegové Stippler s Cecconem proťali cílovou fotobuňku až na pozici pětadvacáté.
Za tři týdny pak odstartuje v královském parku v Monze také vytrvalostní část šampionátu. Druhý podnik Sprint Cupu se uskuteční první květnový víkend v Brands Hatch.
Výsledky hlavního závodu
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.