Blancpain GT Series má odjetý první závodní víkend. Závody v Misanu si podmanili jezdci s vozy Mercedes. Posádka Buhk s Pererou si navíc připsala vítězný double.
Dnešní hlavní závod Sprint Cupu sice nenabídl, co se týče dramat, tolik jako včerejší kvalifikační klání, i tak se ale bylo opět na co dívat. A u toho nejdůležitějšího byla dvojka Perera-Buhk. Ti se po startu z pole position brzy odtrhli svým pronásledovatelům, ačkoliv Vincent Abril se snažil na Pereru dotáhnout, a druhým v pořadí nadělili obdivuhodných 23 sekund.
Druhé místo nakonec uhájila, i přes veškerou snahu Dominka Baumanna o předjížděcí manévr v závěru závodu, právě dvojice továrních jezdců Bentley Abril-Kane.
Třetí místo pak brali Baumann s Erikssonem, jenž startovali až z dvacáté příčky. To, že budou Mercedesy i letos nejspíše největší zbraní na scéně GT3 vozů potvrdila dvojice Seralles-Juncadella, kteří se museli spokojit se čtvrtou pozicí.
Více se tentokrát, oproti včerejšku, dařilo dvojici BMW týmu Rowe Racing, jenž se seřadili za nejrychlejším vozem Audi týmu Saintéloc na pátém místě.
O deset příček nahoru stoupli v pořadím Rob Bell s Andrew Watsonem. Na hlavní závod nebude, bohužel, vzpomínat v dobré ani jedna z posádek týmu ISR Racing. Salaquarda s Schmidem si vysloužili penalizaci za nerespektování limitů tratě a skončili až patnáctí. Jejich týmoví kolegové Stippler s Cecconem proťali cílovou fotobuňku až na pozici pětadvacáté.
Za tři týdny pak odstartuje v královském parku v Monze také vytrvalostní část šampionátu. Druhý podnik Sprint Cupu se uskuteční první květnový víkend v Brands Hatch.
Výsledky hlavního závodu
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?