Blancpain GT Series Sprint Cup má za sebou první závod sezony. Vítězství v nočním kvalifikačním závodě v Misanu si připsali, po chaotickém začátku, Max Buhk s Franckem Pererou.
Aktualizace: Posádka Schiller-Szymkowiak byla nakonec penalizována a skončila až jedenáctá. Maedows s Marciellem se tak posunuli na druhé místo a třetí příčku brali Abril s Kanem.
Před startem závodu působil velmi dobře Marco Mapelli s Lamborghini týmu Attempto Racing. Jak by také ne, když dostal modrý vůz na pole position. Ostatně vozy s nahněvaným býkem ve znaku se letos zdají být mnohem rychlejší jak vloni, kdy jsme je díky nepříznivému BoP dost často hledali až na chvostu výsledkových listin.
Nicméně pro posádku Mapelli-Venturini nedopadl závod ani zdaleka dle jejich představ. Start závodu sice Mapellimu vyšel, nicméně brzy zavlála na trati v Misanu červená vlajka. Na vině byla hromadná kolize šesti vozů. Před restartem závodu však Ital zajel do boxů kvůli problémům s autem a rázem bylo po závodě.
Na čele se tak objevil Max Buhk, na kterého první dvě kola zle dotíral Mirko Bortolloti, ale ten brzy zjistili, že na německé eso nemá.
V popředí se pak po vzájemné kolizi dvou Mercedesů týmů HTP Motorsport a AKKA-ASP nejčastěji objevovaly Mercedesy, Lamborghini a o čtvrté místo v závěru závodu bojoval Andrew Watson s McLarenem.
Do boje o čtvrté místo mezi Watsonem a Engelhartem s Lamborghini se připletla i loňská vítězka soutěže Reiter Young Stars Caitlin Woodová. Australská závodnice si nepočínala zrovna nejcitlivěji a oba jezdce poslala mimo trať. Engelhart sice dokázal dojet alespoň na osmém místě, nicméně Wood skončil až osmnáctý.
Pro vítězství si tedy nakonec dojela dvojice Buhk-Perera. Velký dojem na všechny udělalo druhé místo dvou mladíků Schillera a Szymkowiaka, kteří startovali z desáté pozice a dovezli druhý Mercedes AMG GT3 týmu HTP Motorsport do cíle na druhém místě. Triple Mercedesu dokonali Marciello s Meadowsem, jenž hájí barvy týmu AKKA ASP. Je však ještě možné, že se tato dvojice dočká penalizace za incident s Dominikem Baumannem v úvodu závodu.
Zítřejší hlavní závod startuje ve 12:45 a můžete jej živě sledovat na Eurosportu.
Výsledky kvalifikačního závodu
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.