Blancpain GT Series Sprint Cup má za sebou první závod sezony. Vítězství v nočním kvalifikačním závodě v Misanu si připsali, po chaotickém začátku, Max Buhk s Franckem Pererou.
Aktualizace: Posádka Schiller-Szymkowiak byla nakonec penalizována a skončila až jedenáctá. Maedows s Marciellem se tak posunuli na druhé místo a třetí příčku brali Abril s Kanem.
Před startem závodu působil velmi dobře Marco Mapelli s Lamborghini týmu Attempto Racing. Jak by také ne, když dostal modrý vůz na pole position. Ostatně vozy s nahněvaným býkem ve znaku se letos zdají být mnohem rychlejší jak vloni, kdy jsme je díky nepříznivému BoP dost často hledali až na chvostu výsledkových listin.
Nicméně pro posádku Mapelli-Venturini nedopadl závod ani zdaleka dle jejich představ. Start závodu sice Mapellimu vyšel, nicméně brzy zavlála na trati v Misanu červená vlajka. Na vině byla hromadná kolize šesti vozů. Před restartem závodu však Ital zajel do boxů kvůli problémům s autem a rázem bylo po závodě.
Na čele se tak objevil Max Buhk, na kterého první dvě kola zle dotíral Mirko Bortolloti, ale ten brzy zjistili, že na německé eso nemá.
V popředí se pak po vzájemné kolizi dvou Mercedesů týmů HTP Motorsport a AKKA-ASP nejčastěji objevovaly Mercedesy, Lamborghini a o čtvrté místo v závěru závodu bojoval Andrew Watson s McLarenem.
Do boje o čtvrté místo mezi Watsonem a Engelhartem s Lamborghini se připletla i loňská vítězka soutěže Reiter Young Stars Caitlin Woodová. Australská závodnice si nepočínala zrovna nejcitlivěji a oba jezdce poslala mimo trať. Engelhart sice dokázal dojet alespoň na osmém místě, nicméně Wood skončil až osmnáctý.
Pro vítězství si tedy nakonec dojela dvojice Buhk-Perera. Velký dojem na všechny udělalo druhé místo dvou mladíků Schillera a Szymkowiaka, kteří startovali z desáté pozice a dovezli druhý Mercedes AMG GT3 týmu HTP Motorsport do cíle na druhém místě. Triple Mercedesu dokonali Marciello s Meadowsem, jenž hájí barvy týmu AKKA ASP. Je však ještě možné, že se tato dvojice dočká penalizace za incident s Dominikem Baumannem v úvodu závodu.
Zítřejší hlavní závod startuje ve 12:45 a můžete jej živě sledovat na Eurosportu.
Výsledky kvalifikačního závodu
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?