Blancpain GT Series Sprint Cup má za sebou první závod sezony. Vítězství v nočním kvalifikačním závodě v Misanu si připsali, po chaotickém začátku, Max Buhk s Franckem Pererou.
Aktualizace: Posádka Schiller-Szymkowiak byla nakonec penalizována a skončila až jedenáctá. Maedows s Marciellem se tak posunuli na druhé místo a třetí příčku brali Abril s Kanem.
Před startem závodu působil velmi dobře Marco Mapelli s Lamborghini týmu Attempto Racing. Jak by také ne, když dostal modrý vůz na pole position. Ostatně vozy s nahněvaným býkem ve znaku se letos zdají být mnohem rychlejší jak vloni, kdy jsme je díky nepříznivému BoP dost často hledali až na chvostu výsledkových listin.
Nicméně pro posádku Mapelli-Venturini nedopadl závod ani zdaleka dle jejich představ. Start závodu sice Mapellimu vyšel, nicméně brzy zavlála na trati v Misanu červená vlajka. Na vině byla hromadná kolize šesti vozů. Před restartem závodu však Ital zajel do boxů kvůli problémům s autem a rázem bylo po závodě.
Na čele se tak objevil Max Buhk, na kterého první dvě kola zle dotíral Mirko Bortolloti, ale ten brzy zjistili, že na německé eso nemá.
V popředí se pak po vzájemné kolizi dvou Mercedesů týmů HTP Motorsport a AKKA-ASP nejčastěji objevovaly Mercedesy, Lamborghini a o čtvrté místo v závěru závodu bojoval Andrew Watson s McLarenem.
Do boje o čtvrté místo mezi Watsonem a Engelhartem s Lamborghini se připletla i loňská vítězka soutěže Reiter Young Stars Caitlin Woodová. Australská závodnice si nepočínala zrovna nejcitlivěji a oba jezdce poslala mimo trať. Engelhart sice dokázal dojet alespoň na osmém místě, nicméně Wood skončil až osmnáctý.
Pro vítězství si tedy nakonec dojela dvojice Buhk-Perera. Velký dojem na všechny udělalo druhé místo dvou mladíků Schillera a Szymkowiaka, kteří startovali z desáté pozice a dovezli druhý Mercedes AMG GT3 týmu HTP Motorsport do cíle na druhém místě. Triple Mercedesu dokonali Marciello s Meadowsem, jenž hájí barvy týmu AKKA ASP. Je však ještě možné, že se tato dvojice dočká penalizace za incident s Dominikem Baumannem v úvodu závodu.
Zítřejší hlavní závod startuje ve 12:45 a můžete jej živě sledovat na Eurosportu.
Výsledky kvalifikačního závodu
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.