Blancpain GT Series Sprint Cup má za sebou první závod sezony. Vítězství v nočním kvalifikačním závodě v Misanu si připsali, po chaotickém začátku, Max Buhk s Franckem Pererou.
Aktualizace: Posádka Schiller-Szymkowiak byla nakonec penalizována a skončila až jedenáctá. Maedows s Marciellem se tak posunuli na druhé místo a třetí příčku brali Abril s Kanem.
Před startem závodu působil velmi dobře Marco Mapelli s Lamborghini týmu Attempto Racing. Jak by také ne, když dostal modrý vůz na pole position. Ostatně vozy s nahněvaným býkem ve znaku se letos zdají být mnohem rychlejší jak vloni, kdy jsme je díky nepříznivému BoP dost často hledali až na chvostu výsledkových listin.
Nicméně pro posádku Mapelli-Venturini nedopadl závod ani zdaleka dle jejich představ. Start závodu sice Mapellimu vyšel, nicméně brzy zavlála na trati v Misanu červená vlajka. Na vině byla hromadná kolize šesti vozů. Před restartem závodu však Ital zajel do boxů kvůli problémům s autem a rázem bylo po závodě.
Na čele se tak objevil Max Buhk, na kterého první dvě kola zle dotíral Mirko Bortolloti, ale ten brzy zjistili, že na německé eso nemá.
V popředí se pak po vzájemné kolizi dvou Mercedesů týmů HTP Motorsport a AKKA-ASP nejčastěji objevovaly Mercedesy, Lamborghini a o čtvrté místo v závěru závodu bojoval Andrew Watson s McLarenem.
Do boje o čtvrté místo mezi Watsonem a Engelhartem s Lamborghini se připletla i loňská vítězka soutěže Reiter Young Stars Caitlin Woodová. Australská závodnice si nepočínala zrovna nejcitlivěji a oba jezdce poslala mimo trať. Engelhart sice dokázal dojet alespoň na osmém místě, nicméně Wood skončil až osmnáctý.
Pro vítězství si tedy nakonec dojela dvojice Buhk-Perera. Velký dojem na všechny udělalo druhé místo dvou mladíků Schillera a Szymkowiaka, kteří startovali z desáté pozice a dovezli druhý Mercedes AMG GT3 týmu HTP Motorsport do cíle na druhém místě. Triple Mercedesu dokonali Marciello s Meadowsem, jenž hájí barvy týmu AKKA ASP. Je však ještě možné, že se tato dvojice dočká penalizace za incident s Dominikem Baumannem v úvodu závodu.
Zítřejší hlavní závod startuje ve 12:45 a můžete jej živě sledovat na Eurosportu.
Výsledky kvalifikačního závodu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.