Jen co skončily kolektivních testy na Monze, vydali pořadatelé European Le Mans Series provizorní startovní listinu na úvodní čtyřhodinovku letošní sezony. Do anglického Silverstonu dorazí 36 aut.
Oproti předchozímu ročníku se na startu ukáže o osm závodních vozů méně, i tak je 36členné startovní pole dostatečně bohaté a vyšší než v Mistrovství světa vytrvalostních závodů, které startuje taktéž stejný víkend v Silverstonu.
V kategorii LMP2 uvidíme dvanáct prototypů tří značek – Oreca, Ligier a Dallara. Pohánět je budou totožné motory Gibson a chybět nebudou úřadující šampioni G-Drive, byť s kompletně novým týmem a novou posádkou Memo Rojas, Ryo Hirakawa a Leo Roussel. Pouze tým Graff nasadí dva prototypy, ostatní stáje budou mít vždy po jednom vozu včetně Racing Team Nederland v čele s veteránem a vítězem 24h Le Mans Janem Lammersem. Cílem bývalého pilota F1 a vítězem Le Mans z roku 1988 je v letošním roce právě francouzská vytrvalost, kde bude mimo jiné startovat s Rubensem Barrichellem.
Nejpočetnějšího startovního pole se diváci dočkají v kategorii LMP3. Celkem 17 prototypů bude bojovat o silverstonské vavříny a cílem většiny z nich je porazit úřadující šampiony United Autosport. Největší zastoupení mají prototypy Ligier. Proti přesile patnácti strojů výrobce Onroak se postaví dvě Normy týmů Oregon a M.Racing – YMR.
Zástupců kategorie LMGTE bude sedm. S dvojicí Ferrari 488 nastoupí švýcarský tým Spirit of Race a třetí Ferrari 488 nasadí JMW Motorsport. O dvojici Porsche 911 se postará Proton Competition a barvy Astonu Martin budou hájit týmy TF Sport a Beechdean AMR.
Čtyřhodinovka v Silverstonu se uskuteční v sobotu 15. dubna.
Startovní listina ZDE
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?