Jen co skončily kolektivních testy na Monze, vydali pořadatelé European Le Mans Series provizorní startovní listinu na úvodní čtyřhodinovku letošní sezony. Do anglického Silverstonu dorazí 36 aut.
Oproti předchozímu ročníku se na startu ukáže o osm závodních vozů méně, i tak je 36členné startovní pole dostatečně bohaté a vyšší než v Mistrovství světa vytrvalostních závodů, které startuje taktéž stejný víkend v Silverstonu.
V kategorii LMP2 uvidíme dvanáct prototypů tří značek – Oreca, Ligier a Dallara. Pohánět je budou totožné motory Gibson a chybět nebudou úřadující šampioni G-Drive, byť s kompletně novým týmem a novou posádkou Memo Rojas, Ryo Hirakawa a Leo Roussel. Pouze tým Graff nasadí dva prototypy, ostatní stáje budou mít vždy po jednom vozu včetně Racing Team Nederland v čele s veteránem a vítězem 24h Le Mans Janem Lammersem. Cílem bývalého pilota F1 a vítězem Le Mans z roku 1988 je v letošním roce právě francouzská vytrvalost, kde bude mimo jiné startovat s Rubensem Barrichellem.
Nejpočetnějšího startovního pole se diváci dočkají v kategorii LMP3. Celkem 17 prototypů bude bojovat o silverstonské vavříny a cílem většiny z nich je porazit úřadující šampiony United Autosport. Největší zastoupení mají prototypy Ligier. Proti přesile patnácti strojů výrobce Onroak se postaví dvě Normy týmů Oregon a M.Racing – YMR.
Zástupců kategorie LMGTE bude sedm. S dvojicí Ferrari 488 nastoupí švýcarský tým Spirit of Race a třetí Ferrari 488 nasadí JMW Motorsport. O dvojici Porsche 911 se postará Proton Competition a barvy Astonu Martin budou hájit týmy TF Sport a Beechdean AMR.
Čtyřhodinovka v Silverstonu se uskuteční v sobotu 15. dubna.
Startovní listina ZDE
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?