Jen co skončily kolektivních testy na Monze, vydali pořadatelé European Le Mans Series provizorní startovní listinu na úvodní čtyřhodinovku letošní sezony. Do anglického Silverstonu dorazí 36 aut.
Oproti předchozímu ročníku se na startu ukáže o osm závodních vozů méně, i tak je 36členné startovní pole dostatečně bohaté a vyšší než v Mistrovství světa vytrvalostních závodů, které startuje taktéž stejný víkend v Silverstonu.
V kategorii LMP2 uvidíme dvanáct prototypů tří značek – Oreca, Ligier a Dallara. Pohánět je budou totožné motory Gibson a chybět nebudou úřadující šampioni G-Drive, byť s kompletně novým týmem a novou posádkou Memo Rojas, Ryo Hirakawa a Leo Roussel. Pouze tým Graff nasadí dva prototypy, ostatní stáje budou mít vždy po jednom vozu včetně Racing Team Nederland v čele s veteránem a vítězem 24h Le Mans Janem Lammersem. Cílem bývalého pilota F1 a vítězem Le Mans z roku 1988 je v letošním roce právě francouzská vytrvalost, kde bude mimo jiné startovat s Rubensem Barrichellem.
Nejpočetnějšího startovního pole se diváci dočkají v kategorii LMP3. Celkem 17 prototypů bude bojovat o silverstonské vavříny a cílem většiny z nich je porazit úřadující šampiony United Autosport. Největší zastoupení mají prototypy Ligier. Proti přesile patnácti strojů výrobce Onroak se postaví dvě Normy týmů Oregon a M.Racing – YMR.
Zástupců kategorie LMGTE bude sedm. S dvojicí Ferrari 488 nastoupí švýcarský tým Spirit of Race a třetí Ferrari 488 nasadí JMW Motorsport. O dvojici Porsche 911 se postará Proton Competition a barvy Astonu Martin budou hájit týmy TF Sport a Beechdean AMR.
Čtyřhodinovka v Silverstonu se uskuteční v sobotu 15. dubna.
Startovní listina ZDE
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.