Třetí podnik amerického seriálu IMSA SportsCar Championship hostí tradiční okruh v ulicích města Long Beach. Závodu na sto minut se zúčastní 35 vozů tří kategorií.
Po dvou vytrvalostních podnicích na 24 hodin a 12 hodin v Daytoně a Sebringu se šampionát IMSA přesouvá ke kratším závodům. První takový se uskuteční v Long Beach, kam zamíří kategorie prototypů, vozů GTE a poprvé i závodní speciály GT3 kategorie GTD.
Úvodní dva závody IMSA vyhrály prototypy Cadillac, které dominují letošnímu ročníků. Opakované zpomalování vozů z dílny Dallara a Cadillac zatím ke srovnání startovního pole příliš nepřispělo a komisaři šampionátu se proto rozhodli cadillaky znovu zpomalit. Došli jim ale nástroje, závaží už přidávat nemohou a restriktory motoru jsou na maximální hranici. Z toho důvodu budou mít cadillaky delší první a druhých rychlostní stupeň, čímž by se měla omezit výhoda hbité akcelerace těchto prototypů. Zdali to bude stačit se dozvíme příští týden.
Kategorie prototypů bude desetičlenná. Konkurencí pro trojici cadillaků týmů Action Express (2x) a Wayne Taylor (1x) budou dva prototypy Mazda DPi a rovněž dva Nissany DPi. Stáje PR1/Mathiasen Motorsport nasadí Ligier LMP2, JDC-Miller Motorsport bude spoléhat na ORECU a v neposlední řadě se v Long představí Visit Florida Racing s prototypem Multimatic/Riley.
V GTLM můžeme očekávat souboj továrních vozů Corvette, BMW, Ferrari, Ford a Porsche. Všechny týmy kromě Ferrari budou mít po dvou vozech. Po dvou závodech zatím vede Ford s posádkou Dirk Müller a Joey Hand, nicméně jejich náskok před vítězi předchozího závodu Janem Magnussenem a Antoniem Garciou s Corvette je minimální.
Premiéru v Long Beach budou mít vozy kategorie GTD. V ní bude zastoupeno celkem šestnáct aut značek Lexus, Lamborghini, Porsche, Mercedes, Audi, Ferrari, Acura a BMW.
Tréninky a kvalifikace se uskuteční již v pátek 7.4. a stominutový závod je na programu v sobotu, neboť neděle je vyhrazena hlavnímu taháku víkendu – sérii IndyCar.
Startovní listina ZDE
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?