Třetí podnik amerického seriálu IMSA SportsCar Championship hostí tradiční okruh v ulicích města Long Beach. Závodu na sto minut se zúčastní 35 vozů tří kategorií.
Po dvou vytrvalostních podnicích na 24 hodin a 12 hodin v Daytoně a Sebringu se šampionát IMSA přesouvá ke kratším závodům. První takový se uskuteční v Long Beach, kam zamíří kategorie prototypů, vozů GTE a poprvé i závodní speciály GT3 kategorie GTD.
Úvodní dva závody IMSA vyhrály prototypy Cadillac, které dominují letošnímu ročníků. Opakované zpomalování vozů z dílny Dallara a Cadillac zatím ke srovnání startovního pole příliš nepřispělo a komisaři šampionátu se proto rozhodli cadillaky znovu zpomalit. Došli jim ale nástroje, závaží už přidávat nemohou a restriktory motoru jsou na maximální hranici. Z toho důvodu budou mít cadillaky delší první a druhých rychlostní stupeň, čímž by se měla omezit výhoda hbité akcelerace těchto prototypů. Zdali to bude stačit se dozvíme příští týden.
Kategorie prototypů bude desetičlenná. Konkurencí pro trojici cadillaků týmů Action Express (2x) a Wayne Taylor (1x) budou dva prototypy Mazda DPi a rovněž dva Nissany DPi. Stáje PR1/Mathiasen Motorsport nasadí Ligier LMP2, JDC-Miller Motorsport bude spoléhat na ORECU a v neposlední řadě se v Long představí Visit Florida Racing s prototypem Multimatic/Riley.
V GTLM můžeme očekávat souboj továrních vozů Corvette, BMW, Ferrari, Ford a Porsche. Všechny týmy kromě Ferrari budou mít po dvou vozech. Po dvou závodech zatím vede Ford s posádkou Dirk Müller a Joey Hand, nicméně jejich náskok před vítězi předchozího závodu Janem Magnussenem a Antoniem Garciou s Corvette je minimální.
Premiéru v Long Beach budou mít vozy kategorie GTD. V ní bude zastoupeno celkem šestnáct aut značek Lexus, Lamborghini, Porsche, Mercedes, Audi, Ferrari, Acura a BMW.
Tréninky a kvalifikace se uskuteční již v pátek 7.4. a stominutový závod je na programu v sobotu, neboť neděle je vyhrazena hlavnímu taháku víkendu – sérii IndyCar.
Startovní listina ZDE
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.