Třetí podnik amerického seriálu IMSA SportsCar Championship hostí tradiční okruh v ulicích města Long Beach. Závodu na sto minut se zúčastní 35 vozů tří kategorií.
Po dvou vytrvalostních podnicích na 24 hodin a 12 hodin v Daytoně a Sebringu se šampionát IMSA přesouvá ke kratším závodům. První takový se uskuteční v Long Beach, kam zamíří kategorie prototypů, vozů GTE a poprvé i závodní speciály GT3 kategorie GTD.
Úvodní dva závody IMSA vyhrály prototypy Cadillac, které dominují letošnímu ročníků. Opakované zpomalování vozů z dílny Dallara a Cadillac zatím ke srovnání startovního pole příliš nepřispělo a komisaři šampionátu se proto rozhodli cadillaky znovu zpomalit. Došli jim ale nástroje, závaží už přidávat nemohou a restriktory motoru jsou na maximální hranici. Z toho důvodu budou mít cadillaky delší první a druhých rychlostní stupeň, čímž by se měla omezit výhoda hbité akcelerace těchto prototypů. Zdali to bude stačit se dozvíme příští týden.
Kategorie prototypů bude desetičlenná. Konkurencí pro trojici cadillaků týmů Action Express (2x) a Wayne Taylor (1x) budou dva prototypy Mazda DPi a rovněž dva Nissany DPi. Stáje PR1/Mathiasen Motorsport nasadí Ligier LMP2, JDC-Miller Motorsport bude spoléhat na ORECU a v neposlední řadě se v Long představí Visit Florida Racing s prototypem Multimatic/Riley.
V GTLM můžeme očekávat souboj továrních vozů Corvette, BMW, Ferrari, Ford a Porsche. Všechny týmy kromě Ferrari budou mít po dvou vozech. Po dvou závodech zatím vede Ford s posádkou Dirk Müller a Joey Hand, nicméně jejich náskok před vítězi předchozího závodu Janem Magnussenem a Antoniem Garciou s Corvette je minimální.
Premiéru v Long Beach budou mít vozy kategorie GTD. V ní bude zastoupeno celkem šestnáct aut značek Lexus, Lamborghini, Porsche, Mercedes, Audi, Ferrari, Acura a BMW.
Tréninky a kvalifikace se uskuteční již v pátek 7.4. a stominutový závod je na programu v sobotu, neboť neděle je vyhrazena hlavnímu taháku víkendu – sérii IndyCar.
Startovní listina ZDE
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?