Třetí podnik amerického seriálu IMSA SportsCar Championship hostí tradiční okruh v ulicích města Long Beach. Závodu na sto minut se zúčastní 35 vozů tří kategorií.
Po dvou vytrvalostních podnicích na 24 hodin a 12 hodin v Daytoně a Sebringu se šampionát IMSA přesouvá ke kratším závodům. První takový se uskuteční v Long Beach, kam zamíří kategorie prototypů, vozů GTE a poprvé i závodní speciály GT3 kategorie GTD.
Úvodní dva závody IMSA vyhrály prototypy Cadillac, které dominují letošnímu ročníků. Opakované zpomalování vozů z dílny Dallara a Cadillac zatím ke srovnání startovního pole příliš nepřispělo a komisaři šampionátu se proto rozhodli cadillaky znovu zpomalit. Došli jim ale nástroje, závaží už přidávat nemohou a restriktory motoru jsou na maximální hranici. Z toho důvodu budou mít cadillaky delší první a druhých rychlostní stupeň, čímž by se měla omezit výhoda hbité akcelerace těchto prototypů. Zdali to bude stačit se dozvíme příští týden.
Kategorie prototypů bude desetičlenná. Konkurencí pro trojici cadillaků týmů Action Express (2x) a Wayne Taylor (1x) budou dva prototypy Mazda DPi a rovněž dva Nissany DPi. Stáje PR1/Mathiasen Motorsport nasadí Ligier LMP2, JDC-Miller Motorsport bude spoléhat na ORECU a v neposlední řadě se v Long představí Visit Florida Racing s prototypem Multimatic/Riley.
V GTLM můžeme očekávat souboj továrních vozů Corvette, BMW, Ferrari, Ford a Porsche. Všechny týmy kromě Ferrari budou mít po dvou vozech. Po dvou závodech zatím vede Ford s posádkou Dirk Müller a Joey Hand, nicméně jejich náskok před vítězi předchozího závodu Janem Magnussenem a Antoniem Garciou s Corvette je minimální.
Premiéru v Long Beach budou mít vozy kategorie GTD. V ní bude zastoupeno celkem šestnáct aut značek Lexus, Lamborghini, Porsche, Mercedes, Audi, Ferrari, Acura a BMW.
Tréninky a kvalifikace se uskuteční již v pátek 7.4. a stominutový závod je na programu v sobotu, neboť neděle je vyhrazena hlavnímu taháku víkendu – sérii IndyCar.
Startovní listina ZDE
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?