Dva týdny před prvním mistrovským závodem měly týmy Evropského šampionátu Formule 3 poslední možnost k přípravě. Dva dny testů v rakouském Spielbergu ovládl zkušený Brit Callum Ilott.
Text a foto: Roman Klemm
Pouhé tři dny po testech na Hungaroringu se pole jezdců Formule 3 sešlo za slunečného počasí na Red Bull Ringu, kde se koncem září pojede i o body. Oba dva dny vládl časovým listinám jezdec stáje Theodore-Prema, 17letý Callum Ilott. Bývalý junior Red Bullu (Dr. Marko ho propustil před dvěma lety) byl v úterý nejrychlejší před týmovým kolegou Maximilenem Guetherem a slibným nováčkem Lando Norrisem (Carlin). Výbornou přípravu italské mistrovské stáje Prema potvrdil Číňan Zhou čtvrtým časem - jen Mick Schumacher nedokázal se svými týmovými kolegy překvapivě držet krok. Nejlepší desítku prvního dne doplnili Jehan Daruvala (Carlin), Joel Eriksson (Motopark), Ferdinand Habsburg (Carlin), Marino Sato (Motopark), nejrychlejší jezdec maďarských testů Harrison Newey (Van Amersfoort) a Jake Dennis (Carlin). Prvních sedmnáct se při tom vešlo do jediné sekundy.
Ve středu se Illott dokázal o čtyři desetiny zlepšit a jeho čas opět nikdo nepřekonal. Druhý byl znovu Němec Guenther, tentokrát před Britem Jakem Hughesem (Hitech), Erikssonem, Neweyem a pořád ještě 16letým Němcem Davidem Beckmannem (Van Amersfoort). Následovali v Evropě nový Japonec Tadasuke Makino (Hitech), Zhou, Joey Mawson a Pedro Piquet (oba z týmu Van Amersfoort). Celé pole se tentokrát vecpalo do devíti desetin sekundy - od Silverstone, 15. dubna, nás tedy snad čekají zajímavé závody o následníka pilota Williamsu-F1 Lance Strolla...
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.