Dva týdny před prvním mistrovským závodem měly týmy Evropského šampionátu Formule 3 poslední možnost k přípravě. Dva dny testů v rakouském Spielbergu ovládl zkušený Brit Callum Ilott.
Text a foto: Roman Klemm
Pouhé tři dny po testech na Hungaroringu se pole jezdců Formule 3 sešlo za slunečného počasí na Red Bull Ringu, kde se koncem září pojede i o body. Oba dva dny vládl časovým listinám jezdec stáje Theodore-Prema, 17letý Callum Ilott. Bývalý junior Red Bullu (Dr. Marko ho propustil před dvěma lety) byl v úterý nejrychlejší před týmovým kolegou Maximilenem Guetherem a slibným nováčkem Lando Norrisem (Carlin). Výbornou přípravu italské mistrovské stáje Prema potvrdil Číňan Zhou čtvrtým časem - jen Mick Schumacher nedokázal se svými týmovými kolegy překvapivě držet krok. Nejlepší desítku prvního dne doplnili Jehan Daruvala (Carlin), Joel Eriksson (Motopark), Ferdinand Habsburg (Carlin), Marino Sato (Motopark), nejrychlejší jezdec maďarských testů Harrison Newey (Van Amersfoort) a Jake Dennis (Carlin). Prvních sedmnáct se při tom vešlo do jediné sekundy.
Ve středu se Illott dokázal o čtyři desetiny zlepšit a jeho čas opět nikdo nepřekonal. Druhý byl znovu Němec Guenther, tentokrát před Britem Jakem Hughesem (Hitech), Erikssonem, Neweyem a pořád ještě 16letým Němcem Davidem Beckmannem (Van Amersfoort). Následovali v Evropě nový Japonec Tadasuke Makino (Hitech), Zhou, Joey Mawson a Pedro Piquet (oba z týmu Van Amersfoort). Celé pole se tentokrát vecpalo do devíti desetin sekundy - od Silverstone, 15. dubna, nás tedy snad čekají zajímavé závody o následníka pilota Williamsu-F1 Lance Strolla...
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?