Dvoudenní testování na Monze šampionátu European Le Mans Series skončilo. Nejrychlejší čas v kategorii LMP2 zaznamenal podnikatel Patrice Lafargue s prototypem Ligier JS P217 týmu IDEC Sport Racing.
Kolektivní testy na Monze provázelo ideální počasí a týmy během dvou dnů nasbíraly důležitá data do nadcházející sezony. Do Itálie dorazil i slovenský tým ARC Bratislava v čele s Mirou Konopkou, který se připravuje se svým spolujezdci Konstantinem Calkem a Rikem Breukersem na čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Trojce se oproti včerejšímu dnu zlepšila a absolvovala téměř sto kol. Jejich čas 1:39,545 však na nejrychlejšího Lafarga nestačil.
Francouz Lafargue zajel na 5,8 km dlouhém okruhu čas v hodnotě 1:36,461, což bylo o čtyři desetiny vteřiny rychlejší než Enzo Guibbert z týmu Graff Racing. Tato stáj s prototypem ORECA 07 byla nejrychlejší ve třech z pěti trénincích, nicméně na absolutně nejlepší kolo to nestačilo. Třetí místo připadlo dalšímu vozu ORECA 07 – tentokrát v barvách Dragonspeed, a to zásluhou Bena Hanleyho.
V kategorii LMP3 byli nejrychlejší obhájci titulu United Autosport. Sean Rayhall v Ligieru JSP3 zaznamenal čas 1:45,219, o čtyři desetiny vteřiny za ním zaostal tým AT Racing a třetí místo obsadila stáj Panis Barthez Competition.
V kategorii LMGTE, na rozdíl od LMP2 a LMP3, setrvala na čele nejrychlejší posádka z prvního dne. Úterní čas Astonu Martin týmu TF Sport totiž nikdo nepřekonal, takže na druhém místě skončil Beechdean AMR rovněž s Astonem a třetí místo si připsalo Ferrari 488 GTE stáje Spirit of Race.
První závodní zastávkou ELMS bude za bezmála čtrnáct dní čtyřhodinovka v Silverstonu.
Výsledky středečního prvního tréninkuVýsledky středečního druhého tréninku
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?