Dnes proběhla ve Francii prezentace mistrovského týmu Signatech Alpine před zahájením sezóny World Endurance Championship 2017.
Tým Signatech Alpine Matmut, jak zní jeho plný název, nasadí do vytrvalostního mistrovství světa v letošní sezóně dva vozy. Tedy v prvním závodě v Silverstone tým nasadí jen vůz #36, ale již od druhého klání ve SPA-Francorchamps budou po dráze kroužit oba modré prototypy LMP2 Alpine A470. Úkol pro letošní rok zní jasně - obhájit mistrovský titul jak mezi týmy LMP2, tak samozřejmě i mezi jezdci (myšleno ve stejné kategorii).
Nový prototyp Alpine A470 je upravená Oreca 07. Na základy Orecy byly aplikovány některé osvědčené mechanické části, převzaté z loňského vítězného modelu A460 a vůz má také optimalizovanou aerodynamiku na základě provedených CFD simulací. Veškeré úpravy byly koncipovány v duchu nových technických pravidel kategorie LMP2 platných od sezóny 2017.
Posádka vozu #35 je nově složená a tvoří ji Nelson Panciatici, Pierre Ragues a André Negrao. Ve voze #36 se budou střídat loňští mistři Nicolas Lapierre a Gustavo Menezes, ke kterým se připojí Matt Rao.
Zajímavostí je změna pro závod 24 hodin Le Mans. Nicolas Lapierre vyslyšel volání Toyoty a pro závody ve SPA-Francorchamps a zmíněném Le Mans se přesune do třetího vozu Toyota TS050 Hybrid japonského týmu a jeho místo ve voze Alpine A470 #36 zaujme loňský mistr světa LMP1 Romain Dumas, který po úspěšné loňské sezóně skončil své angažmá u týmu Porsche.
Nicolas Lapierre nešetří směrem k novému vozu chválou: „S vozem, jakým je Alpine A470 začíná nová epocha prototypů LMP2. Odezva řízení je bezprostřední, vůz ochotně reaguje na jakýkoli povel a jeho chování je velmi dobře čitelné. Řídit takový vůz je skutečný zážitek. Již se nemohu dočkat, až vyjedeme znovu na závodní dráhu.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?