Dnes proběhla ve Francii prezentace mistrovského týmu Signatech Alpine před zahájením sezóny World Endurance Championship 2017.
Tým Signatech Alpine Matmut, jak zní jeho plný název, nasadí do vytrvalostního mistrovství světa v letošní sezóně dva vozy. Tedy v prvním závodě v Silverstone tým nasadí jen vůz #36, ale již od druhého klání ve SPA-Francorchamps budou po dráze kroužit oba modré prototypy LMP2 Alpine A470. Úkol pro letošní rok zní jasně - obhájit mistrovský titul jak mezi týmy LMP2, tak samozřejmě i mezi jezdci (myšleno ve stejné kategorii).
Nový prototyp Alpine A470 je upravená Oreca 07. Na základy Orecy byly aplikovány některé osvědčené mechanické části, převzaté z loňského vítězného modelu A460 a vůz má také optimalizovanou aerodynamiku na základě provedených CFD simulací. Veškeré úpravy byly koncipovány v duchu nových technických pravidel kategorie LMP2 platných od sezóny 2017.
Posádka vozu #35 je nově složená a tvoří ji Nelson Panciatici, Pierre Ragues a André Negrao. Ve voze #36 se budou střídat loňští mistři Nicolas Lapierre a Gustavo Menezes, ke kterým se připojí Matt Rao.
Zajímavostí je změna pro závod 24 hodin Le Mans. Nicolas Lapierre vyslyšel volání Toyoty a pro závody ve SPA-Francorchamps a zmíněném Le Mans se přesune do třetího vozu Toyota TS050 Hybrid japonského týmu a jeho místo ve voze Alpine A470 #36 zaujme loňský mistr světa LMP1 Romain Dumas, který po úspěšné loňské sezóně skončil své angažmá u týmu Porsche.
Nicolas Lapierre nešetří směrem k novému vozu chválou: „S vozem, jakým je Alpine A470 začíná nová epocha prototypů LMP2. Odezva řízení je bezprostřední, vůz ochotně reaguje na jakýkoli povel a jeho chování je velmi dobře čitelné. Řídit takový vůz je skutečný zážitek. Již se nemohu dočkat, až vyjedeme znovu na závodní dráhu.“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?