Dnes proběhla ve Francii prezentace mistrovského týmu Signatech Alpine před zahájením sezóny World Endurance Championship 2017.
Tým Signatech Alpine Matmut, jak zní jeho plný název, nasadí do vytrvalostního mistrovství světa v letošní sezóně dva vozy. Tedy v prvním závodě v Silverstone tým nasadí jen vůz #36, ale již od druhého klání ve SPA-Francorchamps budou po dráze kroužit oba modré prototypy LMP2 Alpine A470. Úkol pro letošní rok zní jasně - obhájit mistrovský titul jak mezi týmy LMP2, tak samozřejmě i mezi jezdci (myšleno ve stejné kategorii).
Nový prototyp Alpine A470 je upravená Oreca 07. Na základy Orecy byly aplikovány některé osvědčené mechanické části, převzaté z loňského vítězného modelu A460 a vůz má také optimalizovanou aerodynamiku na základě provedených CFD simulací. Veškeré úpravy byly koncipovány v duchu nových technických pravidel kategorie LMP2 platných od sezóny 2017.
Posádka vozu #35 je nově složená a tvoří ji Nelson Panciatici, Pierre Ragues a André Negrao. Ve voze #36 se budou střídat loňští mistři Nicolas Lapierre a Gustavo Menezes, ke kterým se připojí Matt Rao.
Zajímavostí je změna pro závod 24 hodin Le Mans. Nicolas Lapierre vyslyšel volání Toyoty a pro závody ve SPA-Francorchamps a zmíněném Le Mans se přesune do třetího vozu Toyota TS050 Hybrid japonského týmu a jeho místo ve voze Alpine A470 #36 zaujme loňský mistr světa LMP1 Romain Dumas, který po úspěšné loňské sezóně skončil své angažmá u týmu Porsche.
Nicolas Lapierre nešetří směrem k novému vozu chválou: „S vozem, jakým je Alpine A470 začíná nová epocha prototypů LMP2. Odezva řízení je bezprostřední, vůz ochotně reaguje na jakýkoli povel a jeho chování je velmi dobře čitelné. Řídit takový vůz je skutečný zážitek. Již se nemohu dočkat, až vyjedeme znovu na závodní dráhu.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).