WEC: Signatech Alpine vyjíždí za obhajobou titulu

Prototyp Alpine A470 týmu Signatech Alpine Matmut při představení před zahájením sezóny WEC 2017
Prototyp Alpine A470 týmu Signatech Alpine Matmut při představení před zahájením sezóny WEC 2017, foto: Alpine F1 Team
iMotorSport.cz 29. března 2017 23:40
Sdílej:

Dnes proběhla ve Francii prezentace mistrovského týmu Signatech Alpine před zahájením sezóny World Endurance Championship 2017.

Tým Signatech Alpine Matmut, jak zní jeho plný název, nasadí do vytrvalostního mistrovství světa v letošní sezóně dva vozy. Tedy v prvním závodě v Silverstone tým nasadí jen vůz #36, ale již od druhého klání ve SPA-Francorchamps budou po dráze kroužit oba modré prototypy LMP2 Alpine A470. Úkol pro letošní rok zní jasně - obhájit mistrovský titul jak mezi týmy LMP2, tak samozřejmě i mezi jezdci (myšleno ve stejné kategorii).

Nový prototyp Alpine A470 je upravená Oreca 07. Na základy Orecy byly aplikovány některé osvědčené mechanické části, převzaté z loňského vítězného modelu A460 a vůz má také optimalizovanou aerodynamiku na základě provedených CFD simulací. Veškeré úpravy byly koncipovány v duchu nových technických pravidel kategorie LMP2 platných od sezóny 2017.

Posádka vozu #35 je nově složená a tvoří ji Nelson Panciatici, Pierre Ragues a André Negrao. Ve voze #36 se budou střídat loňští mistři Nicolas Lapierre a Gustavo Menezes, ke kterým se připojí Matt Rao.

Zajímavostí je změna pro závod 24 hodin Le Mans. Nicolas Lapierre vyslyšel volání Toyoty a pro závody ve SPA-Francorchamps a zmíněném Le Mans se přesune do třetího vozu Toyota TS050 Hybrid japonského týmu a jeho místo ve voze Alpine A470 #36 zaujme loňský mistr světa LMP1 Romain Dumas, který po úspěšné loňské sezóně skončil své angažmá u týmu Porsche.

Nicolas Lapierre nešetří směrem k novému vozu chválou: „S vozem, jakým je Alpine A470 začíná nová epocha prototypů LMP2. Odezva řízení je bezprostřední, vůz ochotně reaguje na jakýkoli povel a jeho chování je velmi dobře čitelné. Řídit takový vůz je skutečný zážitek. Již se nemohu dočkat, až vyjedeme znovu na závodní dráhu.“

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?