Britský závodník Richard Bradley zaznamenal nejrychlejší čas prvního testovacího dne šampionátu European Le Mans Series na okruhu Monza.
Bradley zajel čas 1:36.944 v odpoledním programu s novou generací prototypu ORECA 07 kategorie LMP2. Tým Graff měl po prvním dnu důvod ke spokojenosti, protože se jako jediný dostal pod hranici jedné minuty a sedmatřiceti vteřin.
Druhým nejrychlejším mužem dne byl Nicolas Lapierre s totožným strojem v barvách týmu DragonSpeed. Třetí příčka patřila znovu týmu Graff – tentokrát druhému vozu a to zásluhou Enza Guibberta.
Francouzský výrobce ORECA tak obsadil první tři pozice, zatímco nejrychlejším prototypem ze zbytku pole je italská Dallara P217 týmu High Class Racing. Konkurenčnímu Ligieru JS P217 stáje IDEC Sport Racing patřilo až páté místo.
Slovenský tým ARC Bratislava se teprve seznamoval s technikou. Miro Konopka, Konstantin Calko a Rik Breukers absolvovali v osmi tréninkových hodinách jen sedmdesát kol. V prvních dvou testech odjeli pokaždé něco málo přes třicet kol a do nočních jízd vůbec nenastoupili. Na konci dne jim proto patřilo poslední třinácté místo s časem 1:40.464. Nutno podotknout, že se jednalo o jejich první seznámení s Ligierem JS P217 v přímé konkurenci a testů ELMS se zúčastnili jen jako externisti, neboť hlavním cílem není ELMS, nýbrž 24h v Le Mans.
V kategorii LMP3 si pomyslné vítězství připsala rakouská stáj AT Racing s prototypem Ligier JS P3. Na druhém místě skončil tým Eurointernational a třetí příčka připadla obhájcům titulu United Autosport.
Kategorii GTE dominoval vítězný tým z loňské sezony GT3 Le Mans Cupu – TF Sport. Turecký jezdec Salih Yoluc zajel s Astonem Martinem nejrychlejší čas před Rossem Gunnem s dalším Astonem.
Kolektivní testování vrcholí dnešním šestihodinovým programem.
Výsledky První tréninkDruhý tréninkTřetí trénink
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?