Britský závodník Richard Bradley zaznamenal nejrychlejší čas prvního testovacího dne šampionátu European Le Mans Series na okruhu Monza.
Bradley zajel čas 1:36.944 v odpoledním programu s novou generací prototypu ORECA 07 kategorie LMP2. Tým Graff měl po prvním dnu důvod ke spokojenosti, protože se jako jediný dostal pod hranici jedné minuty a sedmatřiceti vteřin.
Druhým nejrychlejším mužem dne byl Nicolas Lapierre s totožným strojem v barvách týmu DragonSpeed. Třetí příčka patřila znovu týmu Graff – tentokrát druhému vozu a to zásluhou Enza Guibberta.
Francouzský výrobce ORECA tak obsadil první tři pozice, zatímco nejrychlejším prototypem ze zbytku pole je italská Dallara P217 týmu High Class Racing. Konkurenčnímu Ligieru JS P217 stáje IDEC Sport Racing patřilo až páté místo.
Slovenský tým ARC Bratislava se teprve seznamoval s technikou. Miro Konopka, Konstantin Calko a Rik Breukers absolvovali v osmi tréninkových hodinách jen sedmdesát kol. V prvních dvou testech odjeli pokaždé něco málo přes třicet kol a do nočních jízd vůbec nenastoupili. Na konci dne jim proto patřilo poslední třinácté místo s časem 1:40.464. Nutno podotknout, že se jednalo o jejich první seznámení s Ligierem JS P217 v přímé konkurenci a testů ELMS se zúčastnili jen jako externisti, neboť hlavním cílem není ELMS, nýbrž 24h v Le Mans.
V kategorii LMP3 si pomyslné vítězství připsala rakouská stáj AT Racing s prototypem Ligier JS P3. Na druhém místě skončil tým Eurointernational a třetí příčka připadla obhájcům titulu United Autosport.
Kategorii GTE dominoval vítězný tým z loňské sezony GT3 Le Mans Cupu – TF Sport. Turecký jezdec Salih Yoluc zajel s Astonem Martinem nejrychlejší čas před Rossem Gunnem s dalším Astonem.
Kolektivní testování vrcholí dnešním šestihodinovým programem.
Výsledky První tréninkDruhý tréninkTřetí trénink
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.