Britský závodník Richard Bradley zaznamenal nejrychlejší čas prvního testovacího dne šampionátu European Le Mans Series na okruhu Monza.
Bradley zajel čas 1:36.944 v odpoledním programu s novou generací prototypu ORECA 07 kategorie LMP2. Tým Graff měl po prvním dnu důvod ke spokojenosti, protože se jako jediný dostal pod hranici jedné minuty a sedmatřiceti vteřin.
Druhým nejrychlejším mužem dne byl Nicolas Lapierre s totožným strojem v barvách týmu DragonSpeed. Třetí příčka patřila znovu týmu Graff – tentokrát druhému vozu a to zásluhou Enza Guibberta.
Francouzský výrobce ORECA tak obsadil první tři pozice, zatímco nejrychlejším prototypem ze zbytku pole je italská Dallara P217 týmu High Class Racing. Konkurenčnímu Ligieru JS P217 stáje IDEC Sport Racing patřilo až páté místo.
Slovenský tým ARC Bratislava se teprve seznamoval s technikou. Miro Konopka, Konstantin Calko a Rik Breukers absolvovali v osmi tréninkových hodinách jen sedmdesát kol. V prvních dvou testech odjeli pokaždé něco málo přes třicet kol a do nočních jízd vůbec nenastoupili. Na konci dne jim proto patřilo poslední třinácté místo s časem 1:40.464. Nutno podotknout, že se jednalo o jejich první seznámení s Ligierem JS P217 v přímé konkurenci a testů ELMS se zúčastnili jen jako externisti, neboť hlavním cílem není ELMS, nýbrž 24h v Le Mans.
V kategorii LMP3 si pomyslné vítězství připsala rakouská stáj AT Racing s prototypem Ligier JS P3. Na druhém místě skončil tým Eurointernational a třetí příčka připadla obhájcům titulu United Autosport.
Kategorii GTE dominoval vítězný tým z loňské sezony GT3 Le Mans Cupu – TF Sport. Turecký jezdec Salih Yoluc zajel s Astonem Martinem nejrychlejší čas před Rossem Gunnem s dalším Astonem.
Kolektivní testování vrcholí dnešním šestihodinovým programem.
Výsledky První tréninkDruhý tréninkTřetí trénink
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?