Motory se rozduní nad Jadranem. Očekávaný start sezony Blancpain GT je tady!

Blancpain GT series
Blancpain GT series, foto: Blancpain GT Series / Vision Sport Agency
iMotorSport.cz 28. března 2017 12:49
Sdílej:

Fanoušci odpočítávají poslední desítky hodin do pátečních tréninků, týmy už se připravují na přesun do Itálie. Již tento víkend totiž začíná další sezona populárního seriálu Blancpain GT Series.

Okruh v Misanu pak značí vcelku jasnou věc. Jako první se o slovo hlásí sprintové závody, které se, stejně jako v minulosti, pojedou stylem dvou hodinových závodů.

Do prvního podniku Blancpain GT Series Sprint Cupu se přihlásilo 34 posádek, což je opět velmi slušné číslo. To však znamená jediné. Hledat favority bude opět velmi náročné, ne-li nemožné. Můžeme se však o to pokusit.

Je totiž opět velmi pravděpodobné, že v popředí výsledkových listin budeme vídat vozy Audi týmu WRT, které po mnoha letech vyměnily kabátek. Místo černých vozů tak budou letos závodit speciály stříbrné barvy. Z pěti posádek belgické skvadry působí nejzajímavěji kombinace dravého mládí z obrovským množství zkušeností. Těžko říct, jak si dvojice Marcel Fässler s Dries Vanthoor sedne, nicméně již teď je jasné, že oběma pilotům rychlost nechybí.

To samé se však dá říct i o dvojici Mies-Ide, či Winkelhock-Stevens. Nálepku věčně druhých se bude snažit strhnout tovární tým Bentley. Ten letos ve sprintech sází na osvědčené posádky z loňska Kane-Abril a Soucek-Soulet. Druhé jmenované se vloni podařilo zvítězit v kvalifikačním závodě v Misanu.

Velkými soupeři pro týmy WRT a Bentley M-Sport a samozřejmě i pro všechny ostatní, budou Mercedesy týmů AKKA-ASP a HTP Motorsport.

Především sestava francouzského týmu AKKA-ASP vzbuzuje velký respekt. Letos bude sice týmu Jeroma Policanda chybět Felix Rosenqvist, nicméně jména jako Jules Gounon, Raffaele Marciello, či Daniel Juncadella jsou více než obstojnou náhradou švédského talentu.

Zajímavý tah pak předvedl německý tým HTP Motorsport. Ten totiž rozdělil loňské absolutní šampiony Buhka s Baumannem. První jmenovaný si však v žádném případě nemůže stěžovat. Dostal k sobě totiž Francka Pereru, který vloni v kokpitu Audi českého týmu ISR Racing předváděl velké věci. Baumann pak vytvoří posádku s odpadlíkem z GP2 Series Jimmym Erikssonem.

Ostatně kromě souboje o titul bude letos více než zajímavé sledovat, jak se poperou s novou šancí jezdci, kteří ještě vloni nastupovali v monopostech. Jmény ze seriálů GP2 Series, GP3 Series a F3 Euro se to v BGT jenom hemží. 

Eriksson, Marciello, Ceccon, Schiller, či Barnicoat. Blancpain GT prostě láká. Ostatně jméno Fabiana Schillera je dosti zajímavé. Devatenáctiletý mladík ve své dosavadní kariéře nikde příliš nezářil a nyní dostal příležitost do továrního vozu Mercedes AMG GT3.

Je však třeba zaměřit se i na jiné automobilky. Tak např. BMW bude mít letos ve sprintech pouze dvojí zastoupení díky týmu Rowe Racing. I tak se však bude jednat o velmi silné posádky. Dohromady to totiž dají Markus Palttala s Jessem Krohnem a loňský vítěz 24h Spa Philipp Eng s Tomem Blomqvistem, jenž se nevešel do sestavy BMW v DTM.

Ani letos pak nebudeme ochuzeni o McLareny. Tým Strakka Racing střídá v letošním roce loňské zastoupení skvadry Garage 59. Britové nasadí hned čtyři speciály 650S GT3. Za jejich volanty nebudou chybět tovární jezdci Rob Bell, Alvaro Parente, či nová akvizice Ben Barnicoat.

Otázkou je také, jak se bude letos dařit Huracánům GT3. Vloni jim sezonu pokazilo špatné BoP, tak je otázkou, zda se blýská na lepší časy. Posádky Bortolotti-Engelhart, či Mapelli-Venturini vypadají, minimálně na papíře, velmi slibně.

V žádném případě pak nesmíme zapomenout na český tým ISR Racing. Skvadra Igora Salaquardy opět nasadí dvojici vozů Audi. Vedle Filipa Salaquardy, který zajel nejrychlejší čas prvního dne předsezónních testů BGT, usedne rychlý Rakušan Clemens Schmid, zatímco druhou posádku vytvoří Frank Stippler s bývalým šampionem Auto GP Kevinem Cecconem.

První kvalifikační závod sezony začíná již tuto sobotu ve 20:40. V neděli pak bude následovat od 12:45 hlavní závod. Oba závody budete moci sledovat živě na oficiálním streamu, hlavní závod pak bude přenášet i Eurosport 1.

Časový harmonogramSeznam přihlášenýchLive StreamLive timing

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?