Fanoušci odpočítávají poslední desítky hodin do pátečních tréninků, týmy už se připravují na přesun do Itálie. Již tento víkend totiž začíná další sezona populárního seriálu Blancpain GT Series.
Okruh v Misanu pak značí vcelku jasnou věc. Jako první se o slovo hlásí sprintové závody, které se, stejně jako v minulosti, pojedou stylem dvou hodinových závodů.
Do prvního podniku Blancpain GT Series Sprint Cupu se přihlásilo 34 posádek, což je opět velmi slušné číslo. To však znamená jediné. Hledat favority bude opět velmi náročné, ne-li nemožné. Můžeme se však o to pokusit.
Je totiž opět velmi pravděpodobné, že v popředí výsledkových listin budeme vídat vozy Audi týmu WRT, které po mnoha letech vyměnily kabátek. Místo černých vozů tak budou letos závodit speciály stříbrné barvy. Z pěti posádek belgické skvadry působí nejzajímavěji kombinace dravého mládí z obrovským množství zkušeností. Těžko říct, jak si dvojice Marcel Fässler s Dries Vanthoor sedne, nicméně již teď je jasné, že oběma pilotům rychlost nechybí.
To samé se však dá říct i o dvojici Mies-Ide, či Winkelhock-Stevens. Nálepku věčně druhých se bude snažit strhnout tovární tým Bentley. Ten letos ve sprintech sází na osvědčené posádky z loňska Kane-Abril a Soucek-Soulet. Druhé jmenované se vloni podařilo zvítězit v kvalifikačním závodě v Misanu.
Velkými soupeři pro týmy WRT a Bentley M-Sport a samozřejmě i pro všechny ostatní, budou Mercedesy týmů AKKA-ASP a HTP Motorsport.
Především sestava francouzského týmu AKKA-ASP vzbuzuje velký respekt. Letos bude sice týmu Jeroma Policanda chybět Felix Rosenqvist, nicméně jména jako Jules Gounon, Raffaele Marciello, či Daniel Juncadella jsou více než obstojnou náhradou švédského talentu.
Zajímavý tah pak předvedl německý tým HTP Motorsport. Ten totiž rozdělil loňské absolutní šampiony Buhka s Baumannem. První jmenovaný si však v žádném případě nemůže stěžovat. Dostal k sobě totiž Francka Pereru, který vloni v kokpitu Audi českého týmu ISR Racing předváděl velké věci. Baumann pak vytvoří posádku s odpadlíkem z GP2 Series Jimmym Erikssonem.
Ostatně kromě souboje o titul bude letos více než zajímavé sledovat, jak se poperou s novou šancí jezdci, kteří ještě vloni nastupovali v monopostech. Jmény ze seriálů GP2 Series, GP3 Series a F3 Euro se to v BGT jenom hemží.
Eriksson, Marciello, Ceccon, Schiller, či Barnicoat. Blancpain GT prostě láká. Ostatně jméno Fabiana Schillera je dosti zajímavé. Devatenáctiletý mladík ve své dosavadní kariéře nikde příliš nezářil a nyní dostal příležitost do továrního vozu Mercedes AMG GT3.
Je však třeba zaměřit se i na jiné automobilky. Tak např. BMW bude mít letos ve sprintech pouze dvojí zastoupení díky týmu Rowe Racing. I tak se však bude jednat o velmi silné posádky. Dohromady to totiž dají Markus Palttala s Jessem Krohnem a loňský vítěz 24h Spa Philipp Eng s Tomem Blomqvistem, jenž se nevešel do sestavy BMW v DTM.
Ani letos pak nebudeme ochuzeni o McLareny. Tým Strakka Racing střídá v letošním roce loňské zastoupení skvadry Garage 59. Britové nasadí hned čtyři speciály 650S GT3. Za jejich volanty nebudou chybět tovární jezdci Rob Bell, Alvaro Parente, či nová akvizice Ben Barnicoat.
Otázkou je také, jak se bude letos dařit Huracánům GT3. Vloni jim sezonu pokazilo špatné BoP, tak je otázkou, zda se blýská na lepší časy. Posádky Bortolotti-Engelhart, či Mapelli-Venturini vypadají, minimálně na papíře, velmi slibně.
V žádném případě pak nesmíme zapomenout na český tým ISR Racing. Skvadra Igora Salaquardy opět nasadí dvojici vozů Audi. Vedle Filipa Salaquardy, který zajel nejrychlejší čas prvního dne předsezónních testů BGT, usedne rychlý Rakušan Clemens Schmid, zatímco druhou posádku vytvoří Frank Stippler s bývalým šampionem Auto GP Kevinem Cecconem.
První kvalifikační závod sezony začíná již tuto sobotu ve 20:40. V neděli pak bude následovat od 12:45 hlavní závod. Oba závody budete moci sledovat živě na oficiálním streamu, hlavní závod pak bude přenášet i Eurosport 1.
Časový harmonogramSeznam přihlášenýchLive StreamLive timing
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.