Fanoušci odpočítávají poslední desítky hodin do pátečních tréninků, týmy už se připravují na přesun do Itálie. Již tento víkend totiž začíná další sezona populárního seriálu Blancpain GT Series.
Okruh v Misanu pak značí vcelku jasnou věc. Jako první se o slovo hlásí sprintové závody, které se, stejně jako v minulosti, pojedou stylem dvou hodinových závodů.
Do prvního podniku Blancpain GT Series Sprint Cupu se přihlásilo 34 posádek, což je opět velmi slušné číslo. To však znamená jediné. Hledat favority bude opět velmi náročné, ne-li nemožné. Můžeme se však o to pokusit.
Je totiž opět velmi pravděpodobné, že v popředí výsledkových listin budeme vídat vozy Audi týmu WRT, které po mnoha letech vyměnily kabátek. Místo černých vozů tak budou letos závodit speciály stříbrné barvy. Z pěti posádek belgické skvadry působí nejzajímavěji kombinace dravého mládí z obrovským množství zkušeností. Těžko říct, jak si dvojice Marcel Fässler s Dries Vanthoor sedne, nicméně již teď je jasné, že oběma pilotům rychlost nechybí.
To samé se však dá říct i o dvojici Mies-Ide, či Winkelhock-Stevens. Nálepku věčně druhých se bude snažit strhnout tovární tým Bentley. Ten letos ve sprintech sází na osvědčené posádky z loňska Kane-Abril a Soucek-Soulet. Druhé jmenované se vloni podařilo zvítězit v kvalifikačním závodě v Misanu.
Velkými soupeři pro týmy WRT a Bentley M-Sport a samozřejmě i pro všechny ostatní, budou Mercedesy týmů AKKA-ASP a HTP Motorsport.
Především sestava francouzského týmu AKKA-ASP vzbuzuje velký respekt. Letos bude sice týmu Jeroma Policanda chybět Felix Rosenqvist, nicméně jména jako Jules Gounon, Raffaele Marciello, či Daniel Juncadella jsou více než obstojnou náhradou švédského talentu.
Zajímavý tah pak předvedl německý tým HTP Motorsport. Ten totiž rozdělil loňské absolutní šampiony Buhka s Baumannem. První jmenovaný si však v žádném případě nemůže stěžovat. Dostal k sobě totiž Francka Pereru, který vloni v kokpitu Audi českého týmu ISR Racing předváděl velké věci. Baumann pak vytvoří posádku s odpadlíkem z GP2 Series Jimmym Erikssonem.
Ostatně kromě souboje o titul bude letos více než zajímavé sledovat, jak se poperou s novou šancí jezdci, kteří ještě vloni nastupovali v monopostech. Jmény ze seriálů GP2 Series, GP3 Series a F3 Euro se to v BGT jenom hemží.
Eriksson, Marciello, Ceccon, Schiller, či Barnicoat. Blancpain GT prostě láká. Ostatně jméno Fabiana Schillera je dosti zajímavé. Devatenáctiletý mladík ve své dosavadní kariéře nikde příliš nezářil a nyní dostal příležitost do továrního vozu Mercedes AMG GT3.
Je však třeba zaměřit se i na jiné automobilky. Tak např. BMW bude mít letos ve sprintech pouze dvojí zastoupení díky týmu Rowe Racing. I tak se však bude jednat o velmi silné posádky. Dohromady to totiž dají Markus Palttala s Jessem Krohnem a loňský vítěz 24h Spa Philipp Eng s Tomem Blomqvistem, jenž se nevešel do sestavy BMW v DTM.
Ani letos pak nebudeme ochuzeni o McLareny. Tým Strakka Racing střídá v letošním roce loňské zastoupení skvadry Garage 59. Britové nasadí hned čtyři speciály 650S GT3. Za jejich volanty nebudou chybět tovární jezdci Rob Bell, Alvaro Parente, či nová akvizice Ben Barnicoat.
Otázkou je také, jak se bude letos dařit Huracánům GT3. Vloni jim sezonu pokazilo špatné BoP, tak je otázkou, zda se blýská na lepší časy. Posádky Bortolotti-Engelhart, či Mapelli-Venturini vypadají, minimálně na papíře, velmi slibně.
V žádném případě pak nesmíme zapomenout na český tým ISR Racing. Skvadra Igora Salaquardy opět nasadí dvojici vozů Audi. Vedle Filipa Salaquardy, který zajel nejrychlejší čas prvního dne předsezónních testů BGT, usedne rychlý Rakušan Clemens Schmid, zatímco druhou posádku vytvoří Frank Stippler s bývalým šampionem Auto GP Kevinem Cecconem.
První kvalifikační závod sezony začíná již tuto sobotu ve 20:40. V neděli pak bude následovat od 12:45 hlavní závod. Oba závody budete moci sledovat živě na oficiálním streamu, hlavní závod pak bude přenášet i Eurosport 1.
Časový harmonogramSeznam přihlášenýchLive StreamLive timing
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.