Fanoušci odpočítávají poslední desítky hodin do pátečních tréninků, týmy už se připravují na přesun do Itálie. Již tento víkend totiž začíná další sezona populárního seriálu Blancpain GT Series.
Okruh v Misanu pak značí vcelku jasnou věc. Jako první se o slovo hlásí sprintové závody, které se, stejně jako v minulosti, pojedou stylem dvou hodinových závodů.
Do prvního podniku Blancpain GT Series Sprint Cupu se přihlásilo 34 posádek, což je opět velmi slušné číslo. To však znamená jediné. Hledat favority bude opět velmi náročné, ne-li nemožné. Můžeme se však o to pokusit.
Je totiž opět velmi pravděpodobné, že v popředí výsledkových listin budeme vídat vozy Audi týmu WRT, které po mnoha letech vyměnily kabátek. Místo černých vozů tak budou letos závodit speciály stříbrné barvy. Z pěti posádek belgické skvadry působí nejzajímavěji kombinace dravého mládí z obrovským množství zkušeností. Těžko říct, jak si dvojice Marcel Fässler s Dries Vanthoor sedne, nicméně již teď je jasné, že oběma pilotům rychlost nechybí.
To samé se však dá říct i o dvojici Mies-Ide, či Winkelhock-Stevens. Nálepku věčně druhých se bude snažit strhnout tovární tým Bentley. Ten letos ve sprintech sází na osvědčené posádky z loňska Kane-Abril a Soucek-Soulet. Druhé jmenované se vloni podařilo zvítězit v kvalifikačním závodě v Misanu.
Velkými soupeři pro týmy WRT a Bentley M-Sport a samozřejmě i pro všechny ostatní, budou Mercedesy týmů AKKA-ASP a HTP Motorsport.
Především sestava francouzského týmu AKKA-ASP vzbuzuje velký respekt. Letos bude sice týmu Jeroma Policanda chybět Felix Rosenqvist, nicméně jména jako Jules Gounon, Raffaele Marciello, či Daniel Juncadella jsou více než obstojnou náhradou švédského talentu.
Zajímavý tah pak předvedl německý tým HTP Motorsport. Ten totiž rozdělil loňské absolutní šampiony Buhka s Baumannem. První jmenovaný si však v žádném případě nemůže stěžovat. Dostal k sobě totiž Francka Pereru, který vloni v kokpitu Audi českého týmu ISR Racing předváděl velké věci. Baumann pak vytvoří posádku s odpadlíkem z GP2 Series Jimmym Erikssonem.
Ostatně kromě souboje o titul bude letos více než zajímavé sledovat, jak se poperou s novou šancí jezdci, kteří ještě vloni nastupovali v monopostech. Jmény ze seriálů GP2 Series, GP3 Series a F3 Euro se to v BGT jenom hemží.
Eriksson, Marciello, Ceccon, Schiller, či Barnicoat. Blancpain GT prostě láká. Ostatně jméno Fabiana Schillera je dosti zajímavé. Devatenáctiletý mladík ve své dosavadní kariéře nikde příliš nezářil a nyní dostal příležitost do továrního vozu Mercedes AMG GT3.
Je však třeba zaměřit se i na jiné automobilky. Tak např. BMW bude mít letos ve sprintech pouze dvojí zastoupení díky týmu Rowe Racing. I tak se však bude jednat o velmi silné posádky. Dohromady to totiž dají Markus Palttala s Jessem Krohnem a loňský vítěz 24h Spa Philipp Eng s Tomem Blomqvistem, jenž se nevešel do sestavy BMW v DTM.
Ani letos pak nebudeme ochuzeni o McLareny. Tým Strakka Racing střídá v letošním roce loňské zastoupení skvadry Garage 59. Britové nasadí hned čtyři speciály 650S GT3. Za jejich volanty nebudou chybět tovární jezdci Rob Bell, Alvaro Parente, či nová akvizice Ben Barnicoat.
Otázkou je také, jak se bude letos dařit Huracánům GT3. Vloni jim sezonu pokazilo špatné BoP, tak je otázkou, zda se blýská na lepší časy. Posádky Bortolotti-Engelhart, či Mapelli-Venturini vypadají, minimálně na papíře, velmi slibně.
V žádném případě pak nesmíme zapomenout na český tým ISR Racing. Skvadra Igora Salaquardy opět nasadí dvojici vozů Audi. Vedle Filipa Salaquardy, který zajel nejrychlejší čas prvního dne předsezónních testů BGT, usedne rychlý Rakušan Clemens Schmid, zatímco druhou posádku vytvoří Frank Stippler s bývalým šampionem Auto GP Kevinem Cecconem.
První kvalifikační závod sezony začíná již tuto sobotu ve 20:40. V neděli pak bude následovat od 12:45 hlavní závod. Oba závody budete moci sledovat živě na oficiálním streamu, hlavní závod pak bude přenášet i Eurosport 1.
Časový harmonogramSeznam přihlášenýchLive StreamLive timing
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.