Fanoušci odpočítávají poslední desítky hodin do pátečních tréninků, týmy už se připravují na přesun do Itálie. Již tento víkend totiž začíná další sezona populárního seriálu Blancpain GT Series.
Okruh v Misanu pak značí vcelku jasnou věc. Jako první se o slovo hlásí sprintové závody, které se, stejně jako v minulosti, pojedou stylem dvou hodinových závodů.
Do prvního podniku Blancpain GT Series Sprint Cupu se přihlásilo 34 posádek, což je opět velmi slušné číslo. To však znamená jediné. Hledat favority bude opět velmi náročné, ne-li nemožné. Můžeme se však o to pokusit.
Je totiž opět velmi pravděpodobné, že v popředí výsledkových listin budeme vídat vozy Audi týmu WRT, které po mnoha letech vyměnily kabátek. Místo černých vozů tak budou letos závodit speciály stříbrné barvy. Z pěti posádek belgické skvadry působí nejzajímavěji kombinace dravého mládí z obrovským množství zkušeností. Těžko říct, jak si dvojice Marcel Fässler s Dries Vanthoor sedne, nicméně již teď je jasné, že oběma pilotům rychlost nechybí.
To samé se však dá říct i o dvojici Mies-Ide, či Winkelhock-Stevens. Nálepku věčně druhých se bude snažit strhnout tovární tým Bentley. Ten letos ve sprintech sází na osvědčené posádky z loňska Kane-Abril a Soucek-Soulet. Druhé jmenované se vloni podařilo zvítězit v kvalifikačním závodě v Misanu.
Velkými soupeři pro týmy WRT a Bentley M-Sport a samozřejmě i pro všechny ostatní, budou Mercedesy týmů AKKA-ASP a HTP Motorsport.
Především sestava francouzského týmu AKKA-ASP vzbuzuje velký respekt. Letos bude sice týmu Jeroma Policanda chybět Felix Rosenqvist, nicméně jména jako Jules Gounon, Raffaele Marciello, či Daniel Juncadella jsou více než obstojnou náhradou švédského talentu.
Zajímavý tah pak předvedl německý tým HTP Motorsport. Ten totiž rozdělil loňské absolutní šampiony Buhka s Baumannem. První jmenovaný si však v žádném případě nemůže stěžovat. Dostal k sobě totiž Francka Pereru, který vloni v kokpitu Audi českého týmu ISR Racing předváděl velké věci. Baumann pak vytvoří posádku s odpadlíkem z GP2 Series Jimmym Erikssonem.
Ostatně kromě souboje o titul bude letos více než zajímavé sledovat, jak se poperou s novou šancí jezdci, kteří ještě vloni nastupovali v monopostech. Jmény ze seriálů GP2 Series, GP3 Series a F3 Euro se to v BGT jenom hemží.
Eriksson, Marciello, Ceccon, Schiller, či Barnicoat. Blancpain GT prostě láká. Ostatně jméno Fabiana Schillera je dosti zajímavé. Devatenáctiletý mladík ve své dosavadní kariéře nikde příliš nezářil a nyní dostal příležitost do továrního vozu Mercedes AMG GT3.
Je však třeba zaměřit se i na jiné automobilky. Tak např. BMW bude mít letos ve sprintech pouze dvojí zastoupení díky týmu Rowe Racing. I tak se však bude jednat o velmi silné posádky. Dohromady to totiž dají Markus Palttala s Jessem Krohnem a loňský vítěz 24h Spa Philipp Eng s Tomem Blomqvistem, jenž se nevešel do sestavy BMW v DTM.
Ani letos pak nebudeme ochuzeni o McLareny. Tým Strakka Racing střídá v letošním roce loňské zastoupení skvadry Garage 59. Britové nasadí hned čtyři speciály 650S GT3. Za jejich volanty nebudou chybět tovární jezdci Rob Bell, Alvaro Parente, či nová akvizice Ben Barnicoat.
Otázkou je také, jak se bude letos dařit Huracánům GT3. Vloni jim sezonu pokazilo špatné BoP, tak je otázkou, zda se blýská na lepší časy. Posádky Bortolotti-Engelhart, či Mapelli-Venturini vypadají, minimálně na papíře, velmi slibně.
V žádném případě pak nesmíme zapomenout na český tým ISR Racing. Skvadra Igora Salaquardy opět nasadí dvojici vozů Audi. Vedle Filipa Salaquardy, který zajel nejrychlejší čas prvního dne předsezónních testů BGT, usedne rychlý Rakušan Clemens Schmid, zatímco druhou posádku vytvoří Frank Stippler s bývalým šampionem Auto GP Kevinem Cecconem.
První kvalifikační závod sezony začíná již tuto sobotu ve 20:40. V neděli pak bude následovat od 12:45 hlavní závod. Oba závody budete moci sledovat živě na oficiálním streamu, hlavní závod pak bude přenášet i Eurosport 1.
Časový harmonogramSeznam přihlášenýchLive StreamLive timing
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?