WEC: Toyota představila poslední jména

Konečnou podobu prototypu TS050 Hybrid 2017 odhalí Toyota 31. března v Monze
Konečnou podobu prototypu TS050 Hybrid 2017 odhalí Toyota 31. března v Monze, foto: Adrenal Media
iMotorSport.cz 28. března 2017 11:35
Sdílej:

Japonský tovární tým Toyota GAZOO Racing zveřejnil zbývající jména, kterými doplnil jezdeckou skládačku pro první závody sezóny 2017.

Počátkem února Toyota oznámila, že v prvních závodech sezóny 2017 (SPA-Francorchamps, Le Mans) bude nasazovat hned 3 vozy. Ke stálým posádkám prototypů TS050 Hybrid #7 (Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López) a #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima) se v uvedených dvou závodech připojí ještě třetí vůz #9, do kterého byl zpočátku potvrzený pouze Stéphane Sarrazin.

Přibližně před týdnem prosákly informace o angažování „ztraceného syna“ Nicolase Lapierra, který za tuto stáj závodil v prvních sezónách jejího působení ve World Endurance Championship.

Nyní Toyota Nikolase Lapierra pro vůz #9 oficiálně potvrdila a zároveň doplnila ještě poslední chybějící jméno. Podle očekávání se jedná o japonského jezdce, kterým je Yuji Kunimoto. Tento 26letý Japonec má za sebou plných osm sezón ve vytrvalostních závodech SuperGT a v loňském roce získal mistrovský titul v sérii Super Formula. Bývalý japonský mistr Formule3 bude letos obhajovat titul v závodech Super Formula, zúčastní se další sezóny SuperGT a k Toyotě do SPA-Francorchamps a Le Mans si pouze odskočí.

Toshio Sato, prezident týmu: „Jsem velmi rád, že mohu Nicolase a Yujiho přivítat v našem týmu, i když je to pouze na dva závody sezóny 2017. Jsem přesvědčený o tom, že spolu se schopnostmi Stéphana Sarrazina budeme mít ve voze #9 velmi silnou posádku. Nicolase dobře známe a po celou dobu jsme s ním udržovali dobré vztahy. Je to velmi rychlý jezdec, který ví, co je nutné udělat pro úspěch v Le Mans. Jsem si jistý, že se do týmu integruje velice snadno. Yuji je jezdec, který prokázal svou slibnou rychlost a zároveň pravé japonské závodnické odhodlání. Tyto vlastnosti prokázal při našich testech, kdy byl nejen rychlý, ale také se dobře sžil s týmem a s ostatními členy posádky. Jsem si jistý, že se dokáže velmi rychle přizpůsobit specifikám WEC.“

Nicolas Lapierre: „Je skvělé vrátit se zpátky do Toyoty. V prvé řadě chci za tuto příležitost poděkovat. Opravdu se těším na návrat do LMP1, protože od té doby, kdy jsem v roce 2014 jezdil s TS040 Hybrid se tyto vozy neuvěřitelně vyvinuly. Závod ve SPA se rychle blíží, takže se nyní plně soustředím na svou individuální přípravu. S Toyotou jsem v Le Mans v minulosti získal pódium, takže můj letošní cíl je jasný.“

Yuji Kunimoto: „Je to pro mne splněný sen. Nikdy jsem nevěřil tomu, že bych ve skutečnosti mohl s Toyotou závodit v Le Mans. Podřídím tomu naprosto všechno. Testy s TS050 Hybrid jsem si užíval, je to skutečně impozantní vůz. Evropské závody s prototypy LMP1 jsou pro mne novou zkušeností, takže musím ještě velmi tvrdě pracovat, abych se toho před ostrým startem naučil co nejvíce a co nejlépe zapadl do týmu. Stéphan a Nicolas jsou oba velmi zkušení a rychlí závodníci, takže se budu snažit od nich pochytit maximum informací a zkušeností.“

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.