Japonský tovární tým Toyota GAZOO Racing zveřejnil zbývající jména, kterými doplnil jezdeckou skládačku pro první závody sezóny 2017.
Počátkem února Toyota oznámila, že v prvních závodech sezóny 2017 (SPA-Francorchamps, Le Mans) bude nasazovat hned 3 vozy. Ke stálým posádkám prototypů TS050 Hybrid #7 (Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López) a #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima) se v uvedených dvou závodech připojí ještě třetí vůz #9, do kterého byl zpočátku potvrzený pouze Stéphane Sarrazin.
Přibližně před týdnem prosákly informace o angažování „ztraceného syna“ Nicolase Lapierra, který za tuto stáj závodil v prvních sezónách jejího působení ve World Endurance Championship.
Nyní Toyota Nikolase Lapierra pro vůz #9 oficiálně potvrdila a zároveň doplnila ještě poslední chybějící jméno. Podle očekávání se jedná o japonského jezdce, kterým je Yuji Kunimoto. Tento 26letý Japonec má za sebou plných osm sezón ve vytrvalostních závodech SuperGT a v loňském roce získal mistrovský titul v sérii Super Formula. Bývalý japonský mistr Formule3 bude letos obhajovat titul v závodech Super Formula, zúčastní se další sezóny SuperGT a k Toyotě do SPA-Francorchamps a Le Mans si pouze odskočí.
Toshio Sato, prezident týmu: „Jsem velmi rád, že mohu Nicolase a Yujiho přivítat v našem týmu, i když je to pouze na dva závody sezóny 2017. Jsem přesvědčený o tom, že spolu se schopnostmi Stéphana Sarrazina budeme mít ve voze #9 velmi silnou posádku. Nicolase dobře známe a po celou dobu jsme s ním udržovali dobré vztahy. Je to velmi rychlý jezdec, který ví, co je nutné udělat pro úspěch v Le Mans. Jsem si jistý, že se do týmu integruje velice snadno. Yuji je jezdec, který prokázal svou slibnou rychlost a zároveň pravé japonské závodnické odhodlání. Tyto vlastnosti prokázal při našich testech, kdy byl nejen rychlý, ale také se dobře sžil s týmem a s ostatními členy posádky. Jsem si jistý, že se dokáže velmi rychle přizpůsobit specifikám WEC.“
Nicolas Lapierre: „Je skvělé vrátit se zpátky do Toyoty. V prvé řadě chci za tuto příležitost poděkovat. Opravdu se těším na návrat do LMP1, protože od té doby, kdy jsem v roce 2014 jezdil s TS040 Hybrid se tyto vozy neuvěřitelně vyvinuly. Závod ve SPA se rychle blíží, takže se nyní plně soustředím na svou individuální přípravu. S Toyotou jsem v Le Mans v minulosti získal pódium, takže můj letošní cíl je jasný.“
Yuji Kunimoto: „Je to pro mne splněný sen. Nikdy jsem nevěřil tomu, že bych ve skutečnosti mohl s Toyotou závodit v Le Mans. Podřídím tomu naprosto všechno. Testy s TS050 Hybrid jsem si užíval, je to skutečně impozantní vůz. Evropské závody s prototypy LMP1 jsou pro mne novou zkušeností, takže musím ještě velmi tvrdě pracovat, abych se toho před ostrým startem naučil co nejvíce a co nejlépe zapadl do týmu. Stéphan a Nicolas jsou oba velmi zkušení a rychlí závodníci, takže se budu snažit od nich pochytit maximum informací a zkušeností.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.