Japonský tovární tým Toyota GAZOO Racing zveřejnil zbývající jména, kterými doplnil jezdeckou skládačku pro první závody sezóny 2017.
Počátkem února Toyota oznámila, že v prvních závodech sezóny 2017 (SPA-Francorchamps, Le Mans) bude nasazovat hned 3 vozy. Ke stálým posádkám prototypů TS050 Hybrid #7 (Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López) a #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima) se v uvedených dvou závodech připojí ještě třetí vůz #9, do kterého byl zpočátku potvrzený pouze Stéphane Sarrazin.
Přibližně před týdnem prosákly informace o angažování „ztraceného syna“ Nicolase Lapierra, který za tuto stáj závodil v prvních sezónách jejího působení ve World Endurance Championship.
Nyní Toyota Nikolase Lapierra pro vůz #9 oficiálně potvrdila a zároveň doplnila ještě poslední chybějící jméno. Podle očekávání se jedná o japonského jezdce, kterým je Yuji Kunimoto. Tento 26letý Japonec má za sebou plných osm sezón ve vytrvalostních závodech SuperGT a v loňském roce získal mistrovský titul v sérii Super Formula. Bývalý japonský mistr Formule3 bude letos obhajovat titul v závodech Super Formula, zúčastní se další sezóny SuperGT a k Toyotě do SPA-Francorchamps a Le Mans si pouze odskočí.
Toshio Sato, prezident týmu: „Jsem velmi rád, že mohu Nicolase a Yujiho přivítat v našem týmu, i když je to pouze na dva závody sezóny 2017. Jsem přesvědčený o tom, že spolu se schopnostmi Stéphana Sarrazina budeme mít ve voze #9 velmi silnou posádku. Nicolase dobře známe a po celou dobu jsme s ním udržovali dobré vztahy. Je to velmi rychlý jezdec, který ví, co je nutné udělat pro úspěch v Le Mans. Jsem si jistý, že se do týmu integruje velice snadno. Yuji je jezdec, který prokázal svou slibnou rychlost a zároveň pravé japonské závodnické odhodlání. Tyto vlastnosti prokázal při našich testech, kdy byl nejen rychlý, ale také se dobře sžil s týmem a s ostatními členy posádky. Jsem si jistý, že se dokáže velmi rychle přizpůsobit specifikám WEC.“
Nicolas Lapierre: „Je skvělé vrátit se zpátky do Toyoty. V prvé řadě chci za tuto příležitost poděkovat. Opravdu se těším na návrat do LMP1, protože od té doby, kdy jsem v roce 2014 jezdil s TS040 Hybrid se tyto vozy neuvěřitelně vyvinuly. Závod ve SPA se rychle blíží, takže se nyní plně soustředím na svou individuální přípravu. S Toyotou jsem v Le Mans v minulosti získal pódium, takže můj letošní cíl je jasný.“
Yuji Kunimoto: „Je to pro mne splněný sen. Nikdy jsem nevěřil tomu, že bych ve skutečnosti mohl s Toyotou závodit v Le Mans. Podřídím tomu naprosto všechno. Testy s TS050 Hybrid jsem si užíval, je to skutečně impozantní vůz. Evropské závody s prototypy LMP1 jsou pro mne novou zkušeností, takže musím ještě velmi tvrdě pracovat, abych se toho před ostrým startem naučil co nejvíce a co nejlépe zapadl do týmu. Stéphan a Nicolas jsou oba velmi zkušení a rychlí závodníci, takže se budu snažit od nich pochytit maximum informací a zkušeností.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?