Japonský tovární tým Toyota GAZOO Racing zveřejnil zbývající jména, kterými doplnil jezdeckou skládačku pro první závody sezóny 2017.
Počátkem února Toyota oznámila, že v prvních závodech sezóny 2017 (SPA-Francorchamps, Le Mans) bude nasazovat hned 3 vozy. Ke stálým posádkám prototypů TS050 Hybrid #7 (Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López) a #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima) se v uvedených dvou závodech připojí ještě třetí vůz #9, do kterého byl zpočátku potvrzený pouze Stéphane Sarrazin.
Přibližně před týdnem prosákly informace o angažování „ztraceného syna“ Nicolase Lapierra, který za tuto stáj závodil v prvních sezónách jejího působení ve World Endurance Championship.
Nyní Toyota Nikolase Lapierra pro vůz #9 oficiálně potvrdila a zároveň doplnila ještě poslední chybějící jméno. Podle očekávání se jedná o japonského jezdce, kterým je Yuji Kunimoto. Tento 26letý Japonec má za sebou plných osm sezón ve vytrvalostních závodech SuperGT a v loňském roce získal mistrovský titul v sérii Super Formula. Bývalý japonský mistr Formule3 bude letos obhajovat titul v závodech Super Formula, zúčastní se další sezóny SuperGT a k Toyotě do SPA-Francorchamps a Le Mans si pouze odskočí.
Toshio Sato, prezident týmu: „Jsem velmi rád, že mohu Nicolase a Yujiho přivítat v našem týmu, i když je to pouze na dva závody sezóny 2017. Jsem přesvědčený o tom, že spolu se schopnostmi Stéphana Sarrazina budeme mít ve voze #9 velmi silnou posádku. Nicolase dobře známe a po celou dobu jsme s ním udržovali dobré vztahy. Je to velmi rychlý jezdec, který ví, co je nutné udělat pro úspěch v Le Mans. Jsem si jistý, že se do týmu integruje velice snadno. Yuji je jezdec, který prokázal svou slibnou rychlost a zároveň pravé japonské závodnické odhodlání. Tyto vlastnosti prokázal při našich testech, kdy byl nejen rychlý, ale také se dobře sžil s týmem a s ostatními členy posádky. Jsem si jistý, že se dokáže velmi rychle přizpůsobit specifikám WEC.“
Nicolas Lapierre: „Je skvělé vrátit se zpátky do Toyoty. V prvé řadě chci za tuto příležitost poděkovat. Opravdu se těším na návrat do LMP1, protože od té doby, kdy jsem v roce 2014 jezdil s TS040 Hybrid se tyto vozy neuvěřitelně vyvinuly. Závod ve SPA se rychle blíží, takže se nyní plně soustředím na svou individuální přípravu. S Toyotou jsem v Le Mans v minulosti získal pódium, takže můj letošní cíl je jasný.“
Yuji Kunimoto: „Je to pro mne splněný sen. Nikdy jsem nevěřil tomu, že bych ve skutečnosti mohl s Toyotou závodit v Le Mans. Podřídím tomu naprosto všechno. Testy s TS050 Hybrid jsem si užíval, je to skutečně impozantní vůz. Evropské závody s prototypy LMP1 jsou pro mne novou zkušeností, takže musím ještě velmi tvrdě pracovat, abych se toho před ostrým startem naučil co nejvíce a co nejlépe zapadl do týmu. Stéphan a Nicolas jsou oba velmi zkušení a rychlí závodníci, takže se budu snažit od nich pochytit maximum informací a zkušeností.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?