Japonský tovární tým Toyota GAZOO Racing zveřejnil zbývající jména, kterými doplnil jezdeckou skládačku pro první závody sezóny 2017.
Počátkem února Toyota oznámila, že v prvních závodech sezóny 2017 (SPA-Francorchamps, Le Mans) bude nasazovat hned 3 vozy. Ke stálým posádkám prototypů TS050 Hybrid #7 (Mike Conway, Kamui Kobayashi, José María López) a #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima) se v uvedených dvou závodech připojí ještě třetí vůz #9, do kterého byl zpočátku potvrzený pouze Stéphane Sarrazin.
Přibližně před týdnem prosákly informace o angažování „ztraceného syna“ Nicolase Lapierra, který za tuto stáj závodil v prvních sezónách jejího působení ve World Endurance Championship.
Nyní Toyota Nikolase Lapierra pro vůz #9 oficiálně potvrdila a zároveň doplnila ještě poslední chybějící jméno. Podle očekávání se jedná o japonského jezdce, kterým je Yuji Kunimoto. Tento 26letý Japonec má za sebou plných osm sezón ve vytrvalostních závodech SuperGT a v loňském roce získal mistrovský titul v sérii Super Formula. Bývalý japonský mistr Formule3 bude letos obhajovat titul v závodech Super Formula, zúčastní se další sezóny SuperGT a k Toyotě do SPA-Francorchamps a Le Mans si pouze odskočí.
Toshio Sato, prezident týmu: „Jsem velmi rád, že mohu Nicolase a Yujiho přivítat v našem týmu, i když je to pouze na dva závody sezóny 2017. Jsem přesvědčený o tom, že spolu se schopnostmi Stéphana Sarrazina budeme mít ve voze #9 velmi silnou posádku. Nicolase dobře známe a po celou dobu jsme s ním udržovali dobré vztahy. Je to velmi rychlý jezdec, který ví, co je nutné udělat pro úspěch v Le Mans. Jsem si jistý, že se do týmu integruje velice snadno. Yuji je jezdec, který prokázal svou slibnou rychlost a zároveň pravé japonské závodnické odhodlání. Tyto vlastnosti prokázal při našich testech, kdy byl nejen rychlý, ale také se dobře sžil s týmem a s ostatními členy posádky. Jsem si jistý, že se dokáže velmi rychle přizpůsobit specifikám WEC.“
Nicolas Lapierre: „Je skvělé vrátit se zpátky do Toyoty. V prvé řadě chci za tuto příležitost poděkovat. Opravdu se těším na návrat do LMP1, protože od té doby, kdy jsem v roce 2014 jezdil s TS040 Hybrid se tyto vozy neuvěřitelně vyvinuly. Závod ve SPA se rychle blíží, takže se nyní plně soustředím na svou individuální přípravu. S Toyotou jsem v Le Mans v minulosti získal pódium, takže můj letošní cíl je jasný.“
Yuji Kunimoto: „Je to pro mne splněný sen. Nikdy jsem nevěřil tomu, že bych ve skutečnosti mohl s Toyotou závodit v Le Mans. Podřídím tomu naprosto všechno. Testy s TS050 Hybrid jsem si užíval, je to skutečně impozantní vůz. Evropské závody s prototypy LMP1 jsou pro mne novou zkušeností, takže musím ještě velmi tvrdě pracovat, abych se toho před ostrým startem naučil co nejvíce a co nejlépe zapadl do týmu. Stéphan a Nicolas jsou oba velmi zkušení a rychlí závodníci, takže se budu snažit od nich pochytit maximum informací a zkušeností.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.