Zatímco se Vettel s Hamiltonem honili po Albert Parku v Melbourne, sešli se jejich rádoby nástupci z Evropského šampionátu Formule 3 k dvoudennímu testu na Hungaroringu.
Text a foto: Roman Klemm
Podobně, jako její velká konkurenční třída GP3, nebude ani Formule 3 roku 2017 zdaleka nabízet plná startovní pole. FIA před pěti lety sice obětovala několik národních šampionátů v prospěch silného evropského mistrovství, ve kterém se pak skutečně pár sezon snažilo více, než třicet talentů. Tento boom ovšem trval jen krátce a již na přelomu let 2016-2017 bylo (zvláště po odchodu velké berlínské stáje Muecke) jasné, že letos o titul nepojede ani dvacet pilotů.
V Budapešti se minulý víkend setkalo pět týmů (tedy ještě méně, než v GP3!), aby vyzkoušelo materiál a 18 pilotů, kteří se jim doposud smluvně zavázalo. Kvalitě špičky startovního pole to ovšem zjevně nevadilo a o vavříny letos pojede hned několik jmen, která za několik let uvidíme v Melbourne ve voze Formule 1.
Jedním z nich je jistě 17letý Brit Lando Norris. Nováček pojede za stáj Carlin a v Budapešti byl nejrychlejší prvního dne. Norris vyhrál minulý rok jak severoevropský, tak i evropský šampionát Formule Renault a k tomu se stal mistrem novozélanského šampionátu F-Toyota. Činitelům McLarenu to stačilo, aby ho zapojili do svého juniorského programu. Druhý čas prvního dne patří také nováčkovi: Je jím mistr německé Formule 4, Australan Joey Mawson z týmu Van Amersfoort. Třetí byl zkušený Jake Dennis ve druhém voze Trevora Carlina, před juniorem BMW Joelem Erikssonem a Pedrem Piquetem, jenž letos musí napravit svou pověst, která utrpěla podivnými výsledky minulé sezony. Syn trojnásobného mistra světa F1 Nelsona pojede jako Mawson za nizozemský tým Van Amersfoort. Nejlepší desítku uzavírali syn Adriana Neweye, Harrison (Van Amersfoort), syn nezapomenutelného Michaela Schumachera Mick (Prema), Estonec Ralf Aron (Hitech), Ind Jehan Daruvala (Carlin), vicemistr minulé sezony Maximilian Guenther (Prema), Brit Callum Ilott (Prema) a člen Akademie Ferrari, Guan Yu Zhou (Prema) z Číny.
Druhý den dráha zrychlila a s těmito podmínkami se nejlépe vyrovnal Harrison Newey. Se synem geniálního konstruktéra Marche, Williamsu, McLarenu a Red Bullu se letos bude muset počítat, vždyť v zimě vyhrál indický šampionát MRF-F2000 a porazil tam jak Schumachera, tak i Mawsona. Neweyovi v sobotu v Maďarsku následovali Ilott, Norris, You Zhou, Guenther, Piquet, Dennis, Eriksson, rakouský šlechtic Ferdinand Habsburg (Carlin) a Daruvala. Z „velkých jmen“ je to tedy prozatím především Schumacher, kdo se s Formulí 3 přátelí poněkud zdrženlivěji.
Z Uher se karavana Formule 3 hned přesunula do rakouského Spielbergu, kde bude testovat v úterý a ve středu tohoto týdne. O body se pojede poprvé v rámci 6hodinovky WEC v Silverstone v polovině dubna.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.