Zatímco se Vettel s Hamiltonem honili po Albert Parku v Melbourne, sešli se jejich rádoby nástupci z Evropského šampionátu Formule 3 k dvoudennímu testu na Hungaroringu.
Text a foto: Roman Klemm
Podobně, jako její velká konkurenční třída GP3, nebude ani Formule 3 roku 2017 zdaleka nabízet plná startovní pole. FIA před pěti lety sice obětovala několik národních šampionátů v prospěch silného evropského mistrovství, ve kterém se pak skutečně pár sezon snažilo více, než třicet talentů. Tento boom ovšem trval jen krátce a již na přelomu let 2016-2017 bylo (zvláště po odchodu velké berlínské stáje Muecke) jasné, že letos o titul nepojede ani dvacet pilotů.
V Budapešti se minulý víkend setkalo pět týmů (tedy ještě méně, než v GP3!), aby vyzkoušelo materiál a 18 pilotů, kteří se jim doposud smluvně zavázalo. Kvalitě špičky startovního pole to ovšem zjevně nevadilo a o vavříny letos pojede hned několik jmen, která za několik let uvidíme v Melbourne ve voze Formule 1.
Jedním z nich je jistě 17letý Brit Lando Norris. Nováček pojede za stáj Carlin a v Budapešti byl nejrychlejší prvního dne. Norris vyhrál minulý rok jak severoevropský, tak i evropský šampionát Formule Renault a k tomu se stal mistrem novozélanského šampionátu F-Toyota. Činitelům McLarenu to stačilo, aby ho zapojili do svého juniorského programu. Druhý čas prvního dne patří také nováčkovi: Je jím mistr německé Formule 4, Australan Joey Mawson z týmu Van Amersfoort. Třetí byl zkušený Jake Dennis ve druhém voze Trevora Carlina, před juniorem BMW Joelem Erikssonem a Pedrem Piquetem, jenž letos musí napravit svou pověst, která utrpěla podivnými výsledky minulé sezony. Syn trojnásobného mistra světa F1 Nelsona pojede jako Mawson za nizozemský tým Van Amersfoort. Nejlepší desítku uzavírali syn Adriana Neweye, Harrison (Van Amersfoort), syn nezapomenutelného Michaela Schumachera Mick (Prema), Estonec Ralf Aron (Hitech), Ind Jehan Daruvala (Carlin), vicemistr minulé sezony Maximilian Guenther (Prema), Brit Callum Ilott (Prema) a člen Akademie Ferrari, Guan Yu Zhou (Prema) z Číny.
Druhý den dráha zrychlila a s těmito podmínkami se nejlépe vyrovnal Harrison Newey. Se synem geniálního konstruktéra Marche, Williamsu, McLarenu a Red Bullu se letos bude muset počítat, vždyť v zimě vyhrál indický šampionát MRF-F2000 a porazil tam jak Schumachera, tak i Mawsona. Neweyovi v sobotu v Maďarsku následovali Ilott, Norris, You Zhou, Guenther, Piquet, Dennis, Eriksson, rakouský šlechtic Ferdinand Habsburg (Carlin) a Daruvala. Z „velkých jmen“ je to tedy prozatím především Schumacher, kdo se s Formulí 3 přátelí poněkud zdrženlivěji.
Z Uher se karavana Formule 3 hned přesunula do rakouského Spielbergu, kde bude testovat v úterý a ve středu tohoto týdne. O body se pojede poprvé v rámci 6hodinovky WEC v Silverstone v polovině dubna.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?