WEC: Ginetta posílila tým pro vývoj prototypu LMP1

Nákres prototypu Ginetta pro LMP1
Nákres prototypu Ginetta pro LMP1, foto: Ginetta
iMotorSport.cz 26. března 2017 19:20
Sdílej:

Britský specialista na vývoj a výrobu závodních vozidel různých kategorií před nedávnem veřejně oznámil, že zahájil vývoj vytrvalostního závodního prototypu nejrychlejší kategorie LMP1. Nyní přišla z Leedsu zpráva o posílení týmu majícího na starosti aerodynamiku nového prototypu.

Ginetta neuspěla v rámci výběrového řízení na dodavatele prototypu LMP2, ale její vozy od roku 2018 nebudou chybět ve startovním poli vytrvalostního mistrovství světa. Vedení společnosti oznámilo započetí vývojových prací na novém prototypu, který Ginetta nabídne soukromým týmům v kategorii LMP1.

K týmu, který pracuje na aerodynamice nového prototypu, se nově připojil Andy Lewis. Ten si s sebou přináší bohaté zkušenosti z Williams Advanced Engineering, kde mimo jiné v letech 2015 - 2016 pracoval na zakázkách detailních úprav aerodynamiky prototypů LMP1 pro WEC a obzvláště pro závod 24 hodin Le Mans. Před tím Andy Lewis pracoval přímo pro Williams Formula One Racing nebo i pro společnost BAE Systems. Ještě dříve spolupracoval společně se současným technickým ředitelem Ginetty Ewanem Baldrym pro tým Juno Racing Cars.

Andy Lewis přebírá vývojové práce v okamžiku, kdy jsou hotovy základní návrhy, na kterých se prostřednictvím CFD simulací podílela společnost ARC Adriana Reynarda. Na tyto simulace naváže v květnu první ověřování v aerodynamickém tunelu nejprve na modelu v měřítku 1:2, na které naváže testování s dynamickým modelem s otáčejícími se koly. Pokud budou testy v aerodynamickém tunelu úspěšné, budou následovat reálné zkoušky na závodní dráze.

Ewan Baldry, technický ředitel Ginetta Cars Limited: „Rádi vítáme Andyho v našem týmu. Pracovali jsme spolu po mnoho let u Juno Racing Cars, takže dobře vím, že se jedná o špičkového aerodynamika. Andy má bohaté zkušenosti z prací na různých projektech v rámci motorsportu. Jeho příchod k našemu týmu má zásadní vliv na úspěch našeho projektu LMP1.“

Andy Lewis: „Příležitost vézt aerodynamický vývoj projektu Ginetta LMP1 je velmi vzrušující. Těším se na spolupráci s Evanem i s ostatními členy týmu. Jsem si jistý, ýe pro náš projekt můžeme čerpat z bohatých zkušeností jednotlivých spolupracovníků a že díky tomu bude projekt Ginetta LMP1 2018 úspěšný.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.