Britský specialista na vývoj a výrobu závodních vozidel různých kategorií před nedávnem veřejně oznámil, že zahájil vývoj vytrvalostního závodního prototypu nejrychlejší kategorie LMP1. Nyní přišla z Leedsu zpráva o posílení týmu majícího na starosti aerodynamiku nového prototypu.
Ginetta neuspěla v rámci výběrového řízení na dodavatele prototypu LMP2, ale její vozy od roku 2018 nebudou chybět ve startovním poli vytrvalostního mistrovství světa. Vedení společnosti oznámilo započetí vývojových prací na novém prototypu, který Ginetta nabídne soukromým týmům v kategorii LMP1.
K týmu, který pracuje na aerodynamice nového prototypu, se nově připojil Andy Lewis. Ten si s sebou přináší bohaté zkušenosti z Williams Advanced Engineering, kde mimo jiné v letech 2015 - 2016 pracoval na zakázkách detailních úprav aerodynamiky prototypů LMP1 pro WEC a obzvláště pro závod 24 hodin Le Mans. Před tím Andy Lewis pracoval přímo pro Williams Formula One Racing nebo i pro společnost BAE Systems. Ještě dříve spolupracoval společně se současným technickým ředitelem Ginetty Ewanem Baldrym pro tým Juno Racing Cars.
Andy Lewis přebírá vývojové práce v okamžiku, kdy jsou hotovy základní návrhy, na kterých se prostřednictvím CFD simulací podílela společnost ARC Adriana Reynarda. Na tyto simulace naváže v květnu první ověřování v aerodynamickém tunelu nejprve na modelu v měřítku 1:2, na které naváže testování s dynamickým modelem s otáčejícími se koly. Pokud budou testy v aerodynamickém tunelu úspěšné, budou následovat reálné zkoušky na závodní dráze.
Ewan Baldry, technický ředitel Ginetta Cars Limited: „Rádi vítáme Andyho v našem týmu. Pracovali jsme spolu po mnoho let u Juno Racing Cars, takže dobře vím, že se jedná o špičkového aerodynamika. Andy má bohaté zkušenosti z prací na různých projektech v rámci motorsportu. Jeho příchod k našemu týmu má zásadní vliv na úspěch našeho projektu LMP1.“
Andy Lewis: „Příležitost vézt aerodynamický vývoj projektu Ginetta LMP1 je velmi vzrušující. Těším se na spolupráci s Evanem i s ostatními členy týmu. Jsem si jistý, ýe pro náš projekt můžeme čerpat z bohatých zkušeností jednotlivých spolupracovníků a že díky tomu bude projekt Ginetta LMP1 2018 úspěšný.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.