WEC: Ginetta posílila tým pro vývoj prototypu LMP1

Nákres prototypu Ginetta pro LMP1
Nákres prototypu Ginetta pro LMP1, foto: Ginetta
iMotorSport.cz 26. března 2017 19:20
Sdílej:

Britský specialista na vývoj a výrobu závodních vozidel různých kategorií před nedávnem veřejně oznámil, že zahájil vývoj vytrvalostního závodního prototypu nejrychlejší kategorie LMP1. Nyní přišla z Leedsu zpráva o posílení týmu majícího na starosti aerodynamiku nového prototypu.

Ginetta neuspěla v rámci výběrového řízení na dodavatele prototypu LMP2, ale její vozy od roku 2018 nebudou chybět ve startovním poli vytrvalostního mistrovství světa. Vedení společnosti oznámilo započetí vývojových prací na novém prototypu, který Ginetta nabídne soukromým týmům v kategorii LMP1.

K týmu, který pracuje na aerodynamice nového prototypu, se nově připojil Andy Lewis. Ten si s sebou přináší bohaté zkušenosti z Williams Advanced Engineering, kde mimo jiné v letech 2015 - 2016 pracoval na zakázkách detailních úprav aerodynamiky prototypů LMP1 pro WEC a obzvláště pro závod 24 hodin Le Mans. Před tím Andy Lewis pracoval přímo pro Williams Formula One Racing nebo i pro společnost BAE Systems. Ještě dříve spolupracoval společně se současným technickým ředitelem Ginetty Ewanem Baldrym pro tým Juno Racing Cars.

Andy Lewis přebírá vývojové práce v okamžiku, kdy jsou hotovy základní návrhy, na kterých se prostřednictvím CFD simulací podílela společnost ARC Adriana Reynarda. Na tyto simulace naváže v květnu první ověřování v aerodynamickém tunelu nejprve na modelu v měřítku 1:2, na které naváže testování s dynamickým modelem s otáčejícími se koly. Pokud budou testy v aerodynamickém tunelu úspěšné, budou následovat reálné zkoušky na závodní dráze.

Ewan Baldry, technický ředitel Ginetta Cars Limited: „Rádi vítáme Andyho v našem týmu. Pracovali jsme spolu po mnoho let u Juno Racing Cars, takže dobře vím, že se jedná o špičkového aerodynamika. Andy má bohaté zkušenosti z prací na různých projektech v rámci motorsportu. Jeho příchod k našemu týmu má zásadní vliv na úspěch našeho projektu LMP1.“

Andy Lewis: „Příležitost vézt aerodynamický vývoj projektu Ginetta LMP1 je velmi vzrušující. Těším se na spolupráci s Evanem i s ostatními členy týmu. Jsem si jistý, ýe pro náš projekt můžeme čerpat z bohatých zkušeností jednotlivých spolupracovníků a že díky tomu bude projekt Ginetta LMP1 2018 úspěšný.“

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.