Britský specialista na vývoj a výrobu závodních vozidel různých kategorií před nedávnem veřejně oznámil, že zahájil vývoj vytrvalostního závodního prototypu nejrychlejší kategorie LMP1. Nyní přišla z Leedsu zpráva o posílení týmu majícího na starosti aerodynamiku nového prototypu.
Ginetta neuspěla v rámci výběrového řízení na dodavatele prototypu LMP2, ale její vozy od roku 2018 nebudou chybět ve startovním poli vytrvalostního mistrovství světa. Vedení společnosti oznámilo započetí vývojových prací na novém prototypu, který Ginetta nabídne soukromým týmům v kategorii LMP1.
K týmu, který pracuje na aerodynamice nového prototypu, se nově připojil Andy Lewis. Ten si s sebou přináší bohaté zkušenosti z Williams Advanced Engineering, kde mimo jiné v letech 2015 - 2016 pracoval na zakázkách detailních úprav aerodynamiky prototypů LMP1 pro WEC a obzvláště pro závod 24 hodin Le Mans. Před tím Andy Lewis pracoval přímo pro Williams Formula One Racing nebo i pro společnost BAE Systems. Ještě dříve spolupracoval společně se současným technickým ředitelem Ginetty Ewanem Baldrym pro tým Juno Racing Cars.
Andy Lewis přebírá vývojové práce v okamžiku, kdy jsou hotovy základní návrhy, na kterých se prostřednictvím CFD simulací podílela společnost ARC Adriana Reynarda. Na tyto simulace naváže v květnu první ověřování v aerodynamickém tunelu nejprve na modelu v měřítku 1:2, na které naváže testování s dynamickým modelem s otáčejícími se koly. Pokud budou testy v aerodynamickém tunelu úspěšné, budou následovat reálné zkoušky na závodní dráze.
Ewan Baldry, technický ředitel Ginetta Cars Limited: „Rádi vítáme Andyho v našem týmu. Pracovali jsme spolu po mnoho let u Juno Racing Cars, takže dobře vím, že se jedná o špičkového aerodynamika. Andy má bohaté zkušenosti z prací na různých projektech v rámci motorsportu. Jeho příchod k našemu týmu má zásadní vliv na úspěch našeho projektu LMP1.“
Andy Lewis: „Příležitost vézt aerodynamický vývoj projektu Ginetta LMP1 je velmi vzrušující. Těším se na spolupráci s Evanem i s ostatními členy týmu. Jsem si jistý, ýe pro náš projekt můžeme čerpat z bohatých zkušeností jednotlivých spolupracovníků a že díky tomu bude projekt Ginetta LMP1 2018 úspěšný.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.