Po odstoupení stáje Koiranen se sešlo k prvnímu testu sezony 2017 v Estorilu jen 19 vozů. A více jich asi nebude ani při prvním závodě...
Text a foto: Roman Klemm
Na bývalé trati Velké ceny Portugalska měly týmy GP3 možnost, vyzkoušet své nové jezdce – nebo alespoň „hodit návnadu“ potencionelním pilotům se sponzory. V Estorilu se u této příležitosti sešlo pouze šest stájí, kterým se zatím podařilo smluvně získat 15 jezdců.
Zajímavé je, že oba dny dopoledne pršelo a odpoledne se mohlo jet za sucha. Nejrychlejší čas testů si v úterý odpoledne zapsal junior Mercedesu, Brit George Russell z týmu ART. Za ním se seřadili jeho týmový kolega Nirei Fukuzumi z Japonska a překvapivě rychlý Raoul Hyman ve voze Adriana Campose. Jihoafričan je ovšem jedním z pilotů, kteří pro sezonu 2017 ještě nikde nepodepsali smlouvu.
Byl to právě Hyman, kdo se postaral o nejlepší „mokrý čas“, když se v úterní poledne odvážil na stále ještě vlhkou trať s nazutými slicky. S velkým odstupem si další časy na profilovaných pneumatikách zapsali junior Red Bullu Niko Kari (Arden), vývojář Haasu-F1 Santino Ferrucci (DAMS) a syn Jeana Alesiho, Giuliano. Mladý Francouz setrvá i roku 2017 v juniorském programu Scuderie Ferrari a pojede opět za stáj Trident.
Jediným děvčetem šampionátu zůstane Tatiana Calderon. Vývojová jezdkyně Sauberu-F1 z Kolumbije si ovšem vedla dobře jen za mokra, když dosáhla 13. a 14. času. Na suché vozovce se propadla mezi poslední.
Před prvním závodem (13. a 14. květen) bude GP3 ještě jednou dva dny testovat v Barceloně.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?