Po odstoupení stáje Koiranen se sešlo k prvnímu testu sezony 2017 v Estorilu jen 19 vozů. A více jich asi nebude ani při prvním závodě...
Text a foto: Roman Klemm
Na bývalé trati Velké ceny Portugalska měly týmy GP3 možnost, vyzkoušet své nové jezdce – nebo alespoň „hodit návnadu“ potencionelním pilotům se sponzory. V Estorilu se u této příležitosti sešlo pouze šest stájí, kterým se zatím podařilo smluvně získat 15 jezdců.
Zajímavé je, že oba dny dopoledne pršelo a odpoledne se mohlo jet za sucha. Nejrychlejší čas testů si v úterý odpoledne zapsal junior Mercedesu, Brit George Russell z týmu ART. Za ním se seřadili jeho týmový kolega Nirei Fukuzumi z Japonska a překvapivě rychlý Raoul Hyman ve voze Adriana Campose. Jihoafričan je ovšem jedním z pilotů, kteří pro sezonu 2017 ještě nikde nepodepsali smlouvu.
Byl to právě Hyman, kdo se postaral o nejlepší „mokrý čas“, když se v úterní poledne odvážil na stále ještě vlhkou trať s nazutými slicky. S velkým odstupem si další časy na profilovaných pneumatikách zapsali junior Red Bullu Niko Kari (Arden), vývojář Haasu-F1 Santino Ferrucci (DAMS) a syn Jeana Alesiho, Giuliano. Mladý Francouz setrvá i roku 2017 v juniorském programu Scuderie Ferrari a pojede opět za stáj Trident.
Jediným děvčetem šampionátu zůstane Tatiana Calderon. Vývojová jezdkyně Sauberu-F1 z Kolumbije si ovšem vedla dobře jen za mokra, když dosáhla 13. a 14. času. Na suché vozovce se propadla mezi poslední.
Před prvním závodem (13. a 14. květen) bude GP3 ještě jednou dva dny testovat v Barceloně.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?