Týden před prologem vytrvalostního mistrovství světa představil čínský tým DC Racing zbarvení svých prototypů. Odkaz na tradice a historii Říše Středu je patrný z každého detailu.
Na tiskové konferenci, která se konala na půdě univerzity v Pekingu představili David Cheng a Ho-Pin Tung impozantní vzhled prototypů Oreca 07, se kterými oba zmínění jezdci vyjedou na start letošního ročníku World Endurance Championship. Design vozů je dílem studentů designu z University of Wuhan Institute of Design, kteří uspěli v soutěži vyhlášené mezi jednotlivými kampusy.
Jedním ze základních prvků, ze kterých se výsledný design skládá, je „mrak naděje“. Tato symbolika má v Číně dvojí význam, jednak je to odkaz na nebesa jakožto oblast splněných přání a jednak vlastní slovo „mrak“ má v čínštině podobnou výslovnost, jako slovo „štěstí“.
Mezi barvami převládá červená, která má v čínské symbolice opět velmi blízko ke štěstí a černá, která se váže k mládí a moci. Tyto dvě základní barvy doplňuje zlatá barva, která v čínské kultuře symbolizuje hrdinství.
Dvojice prototypů týmu Jackie Chan DC Racing v tomto čínském mytologickém zbarvení vyjede poprvé na závodní dráhu v sobotu 1. dubna, kdy se v Monze rozjedou oficiální předsezónní testy WEC.
David Cheng: „Jsem velmi rád, že jsme mohli předvést design našich závodních prototypů pro letošní ročník WEC. Na tomto designu mají velký podíl profesoři a studenti Wuhan Institute of Design. Je příjemné, že můžeme tímto způsobem představit tradiční čínskou kulturu v prostředí závodních tratí. V tomto designu se skrývá i jedno překvapení, které se divákům odhalí až v nočních částech některých závodů.
V tomto roce mají čínsko-britské vztahy 45 výročí a nám se toto podařilo vyjádřit i prostřednictvím našeho úzkého partnerství s týmem Jota Sport. Jsem rád, že také toto jubileum vztahů východu a západu se odráží v našich vozech.“
Ho-Pin Tung: „V roce 2015, po závodě 24 hodin Le Mans, založili Jackie Chan a David Cheng náš tým a Jackie Chan DC Racing spatřil světlo světa. Hned od počátku se našimi týmovými barvami staly červená, černá, zlatá a bílá, které mají v čínské kultuře jasně danou symboliku. Byly to pro nás šťastné barvy, protože jsme v nich vyhráli hned naši první sezónu v asijské Le Mans serii. Takže pro letošní sezónu ve World Endurance Championship jsme samozřejmě zvolili stejnou barevnou kombinaci, ke které jsme navíc přidali ještě konkrétní čínské znaky. Toto základní zadání vyjádřili studenti Wuhan Institute of Design moderním inovativním způsobem a výsledek nyní stojí zde před námi. Myslím, že je to skvělé dílo a já jsem velmi potěšen, že jej zde mohu společně s Davidem představit veřejnosti.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.