Týden před prologem vytrvalostního mistrovství světa představil čínský tým DC Racing zbarvení svých prototypů. Odkaz na tradice a historii Říše Středu je patrný z každého detailu.
Na tiskové konferenci, která se konala na půdě univerzity v Pekingu představili David Cheng a Ho-Pin Tung impozantní vzhled prototypů Oreca 07, se kterými oba zmínění jezdci vyjedou na start letošního ročníku World Endurance Championship. Design vozů je dílem studentů designu z University of Wuhan Institute of Design, kteří uspěli v soutěži vyhlášené mezi jednotlivými kampusy.
Jedním ze základních prvků, ze kterých se výsledný design skládá, je „mrak naděje“. Tato symbolika má v Číně dvojí význam, jednak je to odkaz na nebesa jakožto oblast splněných přání a jednak vlastní slovo „mrak“ má v čínštině podobnou výslovnost, jako slovo „štěstí“.
Mezi barvami převládá červená, která má v čínské symbolice opět velmi blízko ke štěstí a černá, která se váže k mládí a moci. Tyto dvě základní barvy doplňuje zlatá barva, která v čínské kultuře symbolizuje hrdinství.
Dvojice prototypů týmu Jackie Chan DC Racing v tomto čínském mytologickém zbarvení vyjede poprvé na závodní dráhu v sobotu 1. dubna, kdy se v Monze rozjedou oficiální předsezónní testy WEC.
David Cheng: „Jsem velmi rád, že jsme mohli předvést design našich závodních prototypů pro letošní ročník WEC. Na tomto designu mají velký podíl profesoři a studenti Wuhan Institute of Design. Je příjemné, že můžeme tímto způsobem představit tradiční čínskou kulturu v prostředí závodních tratí. V tomto designu se skrývá i jedno překvapení, které se divákům odhalí až v nočních částech některých závodů.
V tomto roce mají čínsko-britské vztahy 45 výročí a nám se toto podařilo vyjádřit i prostřednictvím našeho úzkého partnerství s týmem Jota Sport. Jsem rád, že také toto jubileum vztahů východu a západu se odráží v našich vozech.“
Ho-Pin Tung: „V roce 2015, po závodě 24 hodin Le Mans, založili Jackie Chan a David Cheng náš tým a Jackie Chan DC Racing spatřil světlo světa. Hned od počátku se našimi týmovými barvami staly červená, černá, zlatá a bílá, které mají v čínské kultuře jasně danou symboliku. Byly to pro nás šťastné barvy, protože jsme v nich vyhráli hned naši první sezónu v asijské Le Mans serii. Takže pro letošní sezónu ve World Endurance Championship jsme samozřejmě zvolili stejnou barevnou kombinaci, ke které jsme navíc přidali ještě konkrétní čínské znaky. Toto základní zadání vyjádřili studenti Wuhan Institute of Design moderním inovativním způsobem a výsledek nyní stojí zde před námi. Myslím, že je to skvělé dílo a já jsem velmi potěšen, že jej zde mohu společně s Davidem představit veřejnosti.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?