Týden před prologem vytrvalostního mistrovství světa představil čínský tým DC Racing zbarvení svých prototypů. Odkaz na tradice a historii Říše Středu je patrný z každého detailu.
Na tiskové konferenci, která se konala na půdě univerzity v Pekingu představili David Cheng a Ho-Pin Tung impozantní vzhled prototypů Oreca 07, se kterými oba zmínění jezdci vyjedou na start letošního ročníku World Endurance Championship. Design vozů je dílem studentů designu z University of Wuhan Institute of Design, kteří uspěli v soutěži vyhlášené mezi jednotlivými kampusy.
Jedním ze základních prvků, ze kterých se výsledný design skládá, je „mrak naděje“. Tato symbolika má v Číně dvojí význam, jednak je to odkaz na nebesa jakožto oblast splněných přání a jednak vlastní slovo „mrak“ má v čínštině podobnou výslovnost, jako slovo „štěstí“.
Mezi barvami převládá červená, která má v čínské symbolice opět velmi blízko ke štěstí a černá, která se váže k mládí a moci. Tyto dvě základní barvy doplňuje zlatá barva, která v čínské kultuře symbolizuje hrdinství.
Dvojice prototypů týmu Jackie Chan DC Racing v tomto čínském mytologickém zbarvení vyjede poprvé na závodní dráhu v sobotu 1. dubna, kdy se v Monze rozjedou oficiální předsezónní testy WEC.
David Cheng: „Jsem velmi rád, že jsme mohli předvést design našich závodních prototypů pro letošní ročník WEC. Na tomto designu mají velký podíl profesoři a studenti Wuhan Institute of Design. Je příjemné, že můžeme tímto způsobem představit tradiční čínskou kulturu v prostředí závodních tratí. V tomto designu se skrývá i jedno překvapení, které se divákům odhalí až v nočních částech některých závodů.
V tomto roce mají čínsko-britské vztahy 45 výročí a nám se toto podařilo vyjádřit i prostřednictvím našeho úzkého partnerství s týmem Jota Sport. Jsem rád, že také toto jubileum vztahů východu a západu se odráží v našich vozech.“
Ho-Pin Tung: „V roce 2015, po závodě 24 hodin Le Mans, založili Jackie Chan a David Cheng náš tým a Jackie Chan DC Racing spatřil světlo světa. Hned od počátku se našimi týmovými barvami staly červená, černá, zlatá a bílá, které mají v čínské kultuře jasně danou symboliku. Byly to pro nás šťastné barvy, protože jsme v nich vyhráli hned naši první sezónu v asijské Le Mans serii. Takže pro letošní sezónu ve World Endurance Championship jsme samozřejmě zvolili stejnou barevnou kombinaci, ke které jsme navíc přidali ještě konkrétní čínské znaky. Toto základní zadání vyjádřili studenti Wuhan Institute of Design moderním inovativním způsobem a výsledek nyní stojí zde před námi. Myslím, že je to skvělé dílo a já jsem velmi potěšen, že jej zde mohu společně s Davidem představit veřejnosti.“
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?