Týden před prologem vytrvalostního mistrovství světa představil čínský tým DC Racing zbarvení svých prototypů. Odkaz na tradice a historii Říše Středu je patrný z každého detailu.
Na tiskové konferenci, která se konala na půdě univerzity v Pekingu představili David Cheng a Ho-Pin Tung impozantní vzhled prototypů Oreca 07, se kterými oba zmínění jezdci vyjedou na start letošního ročníku World Endurance Championship. Design vozů je dílem studentů designu z University of Wuhan Institute of Design, kteří uspěli v soutěži vyhlášené mezi jednotlivými kampusy.
Jedním ze základních prvků, ze kterých se výsledný design skládá, je „mrak naděje“. Tato symbolika má v Číně dvojí význam, jednak je to odkaz na nebesa jakožto oblast splněných přání a jednak vlastní slovo „mrak“ má v čínštině podobnou výslovnost, jako slovo „štěstí“.
Mezi barvami převládá červená, která má v čínské symbolice opět velmi blízko ke štěstí a černá, která se váže k mládí a moci. Tyto dvě základní barvy doplňuje zlatá barva, která v čínské kultuře symbolizuje hrdinství.
Dvojice prototypů týmu Jackie Chan DC Racing v tomto čínském mytologickém zbarvení vyjede poprvé na závodní dráhu v sobotu 1. dubna, kdy se v Monze rozjedou oficiální předsezónní testy WEC.
David Cheng: „Jsem velmi rád, že jsme mohli předvést design našich závodních prototypů pro letošní ročník WEC. Na tomto designu mají velký podíl profesoři a studenti Wuhan Institute of Design. Je příjemné, že můžeme tímto způsobem představit tradiční čínskou kulturu v prostředí závodních tratí. V tomto designu se skrývá i jedno překvapení, které se divákům odhalí až v nočních částech některých závodů.
V tomto roce mají čínsko-britské vztahy 45 výročí a nám se toto podařilo vyjádřit i prostřednictvím našeho úzkého partnerství s týmem Jota Sport. Jsem rád, že také toto jubileum vztahů východu a západu se odráží v našich vozech.“
Ho-Pin Tung: „V roce 2015, po závodě 24 hodin Le Mans, založili Jackie Chan a David Cheng náš tým a Jackie Chan DC Racing spatřil světlo světa. Hned od počátku se našimi týmovými barvami staly červená, černá, zlatá a bílá, které mají v čínské kultuře jasně danou symboliku. Byly to pro nás šťastné barvy, protože jsme v nich vyhráli hned naši první sezónu v asijské Le Mans serii. Takže pro letošní sezónu ve World Endurance Championship jsme samozřejmě zvolili stejnou barevnou kombinaci, ke které jsme navíc přidali ještě konkrétní čínské znaky. Toto základní zadání vyjádřili studenti Wuhan Institute of Design moderním inovativním způsobem a výsledek nyní stojí zde před námi. Myslím, že je to skvělé dílo a já jsem velmi potěšen, že jej zde mohu společně s Davidem představit veřejnosti.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?