Přesně 41 závodních vozů je přihlášeno na kolektivní testování šampionátu European Le Mans Series v italské Monze.
Dvoudenní testování začne v úterý 28. března a týmy budou mít k dispozici trať po dobu čtrnácti hodin včetně dvouhodinového nočního tréninku. Sezona se tak neúprosně blíží a prvního čtyřhodinového závodu se diváci dočkají 15. dubna v Silverstonu.
Evropská odnož Mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC nabídne v letošním roce šest závodů od Silverstone po Portimao – s tradiční zastávkou na nedalekém Red Bull Ringu. Seriál ELMS je vypsán pro vozy kategorií LMP2, LMP3 a GTE.
V LMP2 nebude chybět vítězné uskupení z loňského roku G-Drive. Nutno podotknout, že tentokrát se ruský petrolejářský gigant přesunul k týmu Dragonspeed. Americká stáj se tak dočká nemalé finanční podpory, jezdecké trio však zůstává stejné: Nicolas Lapierre, Henrik Hedman a Ben Hanley.
Celkově se testů zúčastní třináct prototypů LMP2 značek ORECA, Ligier a dva stroje Dallara P217 nasadí Villorba Corse a High Class Racing. V seznamu nechybí ani slovenská stáj ARC Bratislava s trojicí Miro Konopka, Konstantin Calko a Rik Breukers. Tato trojce využije dvoudenního testování k přípravě na letošní 24h v Le Mans, samotného seriálu ELMS se však nezúčastní.
Nejpočetnější startovní pole má kategorie LMP3. Lehké a malé prototypy získávají na oblibě a jedenadvacet přihlášek je toho důkazem. Vrací se samozřejmě úřadující šampioni United Autosports s dvojicí Ligierů. Tyto prototypy mají ve startovním poli jasnou převahu, skrovnou různorodost totiž zajišťují pouhé dva modely Norma týmů Oregon Racing a M.Racing.
Na Monzu dorazí všech sedm účastníků kategorie LMGTE pro rok 2017. Chybět nebude obhájce titulu Beechdean AMR s vozem Aston Martin V8 Vantage. Andrew Howarda a Darrena Turnera doplní bývalý britský šampion GT4 Ross Gun. Svůj Aston Martin testují i vítězové GT3 Le Mans Cupu – TF Sport. O jediné dva vozy Porsche 911 se postará tým Proton Racing a početní převahu bude mít Ferrari 488 týmů Spirit of Race (2x) a JMW Motorsport.
Listina přihlášených ZDE
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?