Přesně 41 závodních vozů je přihlášeno na kolektivní testování šampionátu European Le Mans Series v italské Monze.
Dvoudenní testování začne v úterý 28. března a týmy budou mít k dispozici trať po dobu čtrnácti hodin včetně dvouhodinového nočního tréninku. Sezona se tak neúprosně blíží a prvního čtyřhodinového závodu se diváci dočkají 15. dubna v Silverstonu.
Evropská odnož Mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA WEC nabídne v letošním roce šest závodů od Silverstone po Portimao – s tradiční zastávkou na nedalekém Red Bull Ringu. Seriál ELMS je vypsán pro vozy kategorií LMP2, LMP3 a GTE.
V LMP2 nebude chybět vítězné uskupení z loňského roku G-Drive. Nutno podotknout, že tentokrát se ruský petrolejářský gigant přesunul k týmu Dragonspeed. Americká stáj se tak dočká nemalé finanční podpory, jezdecké trio však zůstává stejné: Nicolas Lapierre, Henrik Hedman a Ben Hanley.
Celkově se testů zúčastní třináct prototypů LMP2 značek ORECA, Ligier a dva stroje Dallara P217 nasadí Villorba Corse a High Class Racing. V seznamu nechybí ani slovenská stáj ARC Bratislava s trojicí Miro Konopka, Konstantin Calko a Rik Breukers. Tato trojce využije dvoudenního testování k přípravě na letošní 24h v Le Mans, samotného seriálu ELMS se však nezúčastní.
Nejpočetnější startovní pole má kategorie LMP3. Lehké a malé prototypy získávají na oblibě a jedenadvacet přihlášek je toho důkazem. Vrací se samozřejmě úřadující šampioni United Autosports s dvojicí Ligierů. Tyto prototypy mají ve startovním poli jasnou převahu, skrovnou různorodost totiž zajišťují pouhé dva modely Norma týmů Oregon Racing a M.Racing.
Na Monzu dorazí všech sedm účastníků kategorie LMGTE pro rok 2017. Chybět nebude obhájce titulu Beechdean AMR s vozem Aston Martin V8 Vantage. Andrew Howarda a Darrena Turnera doplní bývalý britský šampion GT4 Ross Gun. Svůj Aston Martin testují i vítězové GT3 Le Mans Cupu – TF Sport. O jediné dva vozy Porsche 911 se postará tým Proton Racing a početní převahu bude mít Ferrari 488 týmů Spirit of Race (2x) a JMW Motorsport.
Listina přihlášených ZDE
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?