Vozy Mercedes AMG GT3 vloni naprosto deklasovaly konkurenci v závodu 24h Nürburgring, když získaly první tři místa. Automobilka chce loňský triumf zopakovat a proto ve velkém zbrojí na letošní ročník.
Jak to ve světě závodů GT vozů chodí, automobilka Mercedes podpoří hned tři zákaznické týmy. Letos se tovární podpory dočkají opět týmy Haribo Racing, Black Falcon a nemůže chybět ani dlouholetý partner, tým HTP Motorsport.
Zatímco HTP a Black Falcon nasadí po dvou vozech, Haribo Racing bude mít tovární vůz pouze jeden.
Mercedes pak pořádně posiluje i v jezdecké sestavě. Na Nordschleife se totiž podívá Edoardo Mortara, jenž se kromě sezony v DTM ukáže i v Blancpain GT.
Nejpodstatnější je však akvizice dvou nových posil, továrních jezdců Fordu, Stefana Mückeho a Dirka Müllera.
Naopak v tovární sestavě bude chybět Bern Schneider, kterého v barvách skvadry Black Falcon nahradí Yelmer Buurman.
Zajímavý je i příchod Edwarda Sandströma, který bude sdílet kokpit AMG GT3 s Mortarou, Buhkem a Baumannem.
Tovární sestava Mercedesu pro 24h Nürburgring
Mercedes-AMG Team Black Falcon:Yelmer Buurman – Adam Christodoulou – Manuel Metzger – Maro EngelThomas Jaeger – Dirk Mueller – Jan Seyffarth – Maro Engel
Mercedes-AMG Team HTP Motorsport:Maximilian Buhk – Edoardo Mortara – Edward Sandstroem – Dominik BaumannNico Bastian – Christian Hohenadel – Stefan Muecke – Dominik Baumann
Haribo Racing Team Mercedes-AMG:Uwe Alzen – Lance David Arnold – Maximilian Goetz – Renger van der Zande
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.