Dvanáctihodinový závod v Sebringu seriálu IMSA SportsCar Championship se stal kořistí prototypu Cadillac. Jordan Taylor, jeho starší bratr Ricky a Alex Lynn dovezli týmu Wayne Taylor Racing druhé letošní vítězství ze dvou startů. V kategorii GTLM si pro sebringský hattrick dojel tým Corvette.
Z pole-position sice startoval prototyp ORECA týmu Rebellion Racing a vévodil úvodní části závodu, nicméně po výměně jezdců se potýkal s potížemi s elektronikou a jediný vážný konkurent dominujících cadillaků byl nakonec ve třídě klasifikován na devátém místě se ztrátou třinácti kol na vítěze.
Prototypům Cadillac tak nic nestálo v cestě za dalším vítězstvím – opět v podání týmu Wayne Taylor Racing. Finišující Ricky Taylor projel cílem s třináctivteřinovým náskokem před Joaem Barbosou, Christianem Fittipaldim a Felipem Albuquerquem s caddillakem týmu Action Express Racing, třetí místo uhájil druhý vůz Action Express s trojicí Dane Cameron, Erik Curran a Mike Conway. Až na čtvrtém místě dojel prototyp regulí LMP2 – ORECA týmu JDC-Miller Motorsport však nabrala ztrátu čtyř kol.
Po dvou vytrvalostních závodech tak stále dominují stroje pod značkou Cadillac koncernu General Motors. V prototypech se skrývá obrovský potenciál, neboť i po sérii technických zpomalení ze strany komisařů IMSA si nadále drží solidní náskok před konkurencí. Jordan Taylor si mimo jiné připsal významný milník. Podařilo se mu vyhrát ve třech významných vytrvalostních závodech na světě. Po triumfu v Le Mans ve třídě vozů GT si letos připsal absolutní výhry v Daytoně a Sebringu.
V kategorii PC si pro vavříny dojel tým Performance Tech Motorsport s posádkou James French, Pato O’Ward a Kyle Masson. Trojice navíc dojela na celkovém pátém místě a připsala si druhé vítězství v sezoně. Druhé místo patřilo týmu Starworks Motorsport a jezdcům Garett Grist, Maxwell Hanratty a Sean Rayhall. Zbývající dvě příčky čtyřčlenného startovního pole obsadily prototypy týmu BAR1 Motorsport.
V kategorii GTLM si pro sebringský hattrick dojel tým Corvette Racing. Vůz se startovním číslem čtyři odstoupil už po hodině a půl, takže pozornost se přesunula na zbývající žlutý stroj z dílny Pratt and Miller. Posádka Antonio Garcia, Jan Magnussen a Mike Rockenfeller se držela v popředí celý závod, ale teprve v závěrečné fázi se zásluhou správně načasované strategie dostala Corvetta do čela a Antonio Garcia už zůstal na prvním místě až do cíle. Nutno podotknout, že na něj vyvíjel tlak Patrick Pilet s vozem Porsche. Půl hodiny před koncem však dostal defekt pneumatik a při zastávkách v boxech dostal ještě penalizaci za přejetí vzduchové pistole. Na druhém místě byl proto klasifikován Ford GT trojice Joey Hand, Dirk Muller a Sebastien Bourdais. Poslední podiovou příčku vybojovali Toni Vilander, Giancarlo Fisichella a James Calado. Vlastně jim spadlo do klína po hodinách Richarda Westbrooka, který se s fordem propadl na čtvrté místo. První pětku uzavřel třetí nasazený Ford GT, na nějž čeká sezona ve FIA WEC.
V kategorii GTD se radoval z historicky prvního vítězství Mercedes. Trojice Jeroen Bleekemolen, Ben Keating a Mario Farnbacher dominovala závodu a pozici ztratila až v závěru – ovšem jen dočasně. Vedoucí Ferrari Alessandra Balzana nevydrželo na čele příliš dlouho a Bleekemolen šel tři čtvrtě hodiny před koncem znovu do čela. Balzan s kolegy Matteem Cressonim a Christinou Nielsen se museli spokojit s druhým místem. Třetí příčka patřila dalšímu mercedesu – posádce Tristian Vautier, Kenny Habul a Boris Said.
Výsledky závodu
Nyní čeká na závodní týmy série krátkých závodů. Ten první se uskuteční druhý dubnový víkend v ulicích Long Beach.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?