Dvanáctihodinový závod v Sebringu seriálu IMSA SportsCar Championship se stal kořistí prototypu Cadillac. Jordan Taylor, jeho starší bratr Ricky a Alex Lynn dovezli týmu Wayne Taylor Racing druhé letošní vítězství ze dvou startů. V kategorii GTLM si pro sebringský hattrick dojel tým Corvette.
Z pole-position sice startoval prototyp ORECA týmu Rebellion Racing a vévodil úvodní části závodu, nicméně po výměně jezdců se potýkal s potížemi s elektronikou a jediný vážný konkurent dominujících cadillaků byl nakonec ve třídě klasifikován na devátém místě se ztrátou třinácti kol na vítěze.
Prototypům Cadillac tak nic nestálo v cestě za dalším vítězstvím – opět v podání týmu Wayne Taylor Racing. Finišující Ricky Taylor projel cílem s třináctivteřinovým náskokem před Joaem Barbosou, Christianem Fittipaldim a Felipem Albuquerquem s caddillakem týmu Action Express Racing, třetí místo uhájil druhý vůz Action Express s trojicí Dane Cameron, Erik Curran a Mike Conway. Až na čtvrtém místě dojel prototyp regulí LMP2 – ORECA týmu JDC-Miller Motorsport však nabrala ztrátu čtyř kol.
Po dvou vytrvalostních závodech tak stále dominují stroje pod značkou Cadillac koncernu General Motors. V prototypech se skrývá obrovský potenciál, neboť i po sérii technických zpomalení ze strany komisařů IMSA si nadále drží solidní náskok před konkurencí. Jordan Taylor si mimo jiné připsal významný milník. Podařilo se mu vyhrát ve třech významných vytrvalostních závodech na světě. Po triumfu v Le Mans ve třídě vozů GT si letos připsal absolutní výhry v Daytoně a Sebringu.
V kategorii PC si pro vavříny dojel tým Performance Tech Motorsport s posádkou James French, Pato O’Ward a Kyle Masson. Trojice navíc dojela na celkovém pátém místě a připsala si druhé vítězství v sezoně. Druhé místo patřilo týmu Starworks Motorsport a jezdcům Garett Grist, Maxwell Hanratty a Sean Rayhall. Zbývající dvě příčky čtyřčlenného startovního pole obsadily prototypy týmu BAR1 Motorsport.
V kategorii GTLM si pro sebringský hattrick dojel tým Corvette Racing. Vůz se startovním číslem čtyři odstoupil už po hodině a půl, takže pozornost se přesunula na zbývající žlutý stroj z dílny Pratt and Miller. Posádka Antonio Garcia, Jan Magnussen a Mike Rockenfeller se držela v popředí celý závod, ale teprve v závěrečné fázi se zásluhou správně načasované strategie dostala Corvetta do čela a Antonio Garcia už zůstal na prvním místě až do cíle. Nutno podotknout, že na něj vyvíjel tlak Patrick Pilet s vozem Porsche. Půl hodiny před koncem však dostal defekt pneumatik a při zastávkách v boxech dostal ještě penalizaci za přejetí vzduchové pistole. Na druhém místě byl proto klasifikován Ford GT trojice Joey Hand, Dirk Muller a Sebastien Bourdais. Poslední podiovou příčku vybojovali Toni Vilander, Giancarlo Fisichella a James Calado. Vlastně jim spadlo do klína po hodinách Richarda Westbrooka, který se s fordem propadl na čtvrté místo. První pětku uzavřel třetí nasazený Ford GT, na nějž čeká sezona ve FIA WEC.
V kategorii GTD se radoval z historicky prvního vítězství Mercedes. Trojice Jeroen Bleekemolen, Ben Keating a Mario Farnbacher dominovala závodu a pozici ztratila až v závěru – ovšem jen dočasně. Vedoucí Ferrari Alessandra Balzana nevydrželo na čele příliš dlouho a Bleekemolen šel tři čtvrtě hodiny před koncem znovu do čela. Balzan s kolegy Matteem Cressonim a Christinou Nielsen se museli spokojit s druhým místem. Třetí příčka patřila dalšímu mercedesu – posádce Tristian Vautier, Kenny Habul a Boris Said.
Výsledky závodu
Nyní čeká na závodní týmy série krátkých závodů. Ten první se uskuteční druhý dubnový víkend v ulicích Long Beach.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!