IMSA: Cadillac znovu vítězí, Corvette má hattrick

IMSA SportsCar Championship
IMSA SportsCar Championship, foto: IMSA
iMotorSport.cz 19. března 2017 10:17
Sdílej:

Dvanáctihodinový závod v Sebringu seriálu IMSA SportsCar Championship se stal kořistí prototypu Cadillac. Jordan Taylor, jeho starší bratr Ricky a Alex Lynn dovezli týmu Wayne Taylor Racing druhé letošní vítězství ze dvou startů. V kategorii GTLM si pro sebringský hattrick dojel tým Corvette.

Z pole-position sice startoval prototyp ORECA týmu Rebellion Racing a vévodil úvodní části závodu, nicméně po výměně jezdců se potýkal s potížemi s elektronikou a jediný vážný konkurent dominujících cadillaků byl nakonec ve třídě klasifikován na devátém místě se ztrátou třinácti kol na vítěze.

Prototypům Cadillac tak nic nestálo v cestě za dalším vítězstvím – opět v podání týmu Wayne Taylor Racing. Finišující Ricky Taylor projel cílem s třináctivteřinovým náskokem před Joaem Barbosou, Christianem Fittipaldim a Felipem Albuquerquem s caddillakem týmu Action Express Racing, třetí místo uhájil druhý vůz Action Express s trojicí Dane Cameron, Erik Curran a Mike Conway. Až na čtvrtém místě dojel prototyp regulí LMP2 – ORECA týmu JDC-Miller Motorsport však nabrala ztrátu čtyř kol.

Po dvou vytrvalostních závodech tak stále dominují stroje pod značkou Cadillac koncernu General Motors. V prototypech se skrývá obrovský potenciál, neboť i po sérii technických zpomalení ze strany komisařů IMSA si nadále drží solidní náskok před konkurencí. Jordan Taylor si mimo jiné připsal významný milník. Podařilo se mu vyhrát ve třech významných vytrvalostních závodech na světě. Po triumfu v Le Mans ve třídě vozů GT si letos připsal absolutní výhry v Daytoně a Sebringu.

V kategorii PC si pro vavříny dojel tým Performance Tech Motorsport s posádkou James French, Pato O’Ward a Kyle Masson. Trojice navíc dojela na celkovém pátém místě a připsala si druhé vítězství v sezoně. Druhé místo patřilo týmu Starworks Motorsport a jezdcům Garett Grist, Maxwell Hanratty a Sean Rayhall. Zbývající dvě příčky čtyřčlenného startovního pole obsadily prototypy týmu BAR1 Motorsport.

V kategorii GTLM si pro sebringský hattrick dojel tým Corvette Racing. Vůz se startovním číslem čtyři odstoupil už po hodině a půl, takže pozornost se přesunula na zbývající žlutý stroj z dílny Pratt and Miller. Posádka Antonio Garcia, Jan Magnussen a Mike Rockenfeller se držela v popředí celý závod, ale teprve v závěrečné fázi se zásluhou správně načasované strategie dostala Corvetta do čela a Antonio Garcia už zůstal na prvním místě až do cíle. Nutno podotknout, že na něj vyvíjel tlak Patrick Pilet s vozem Porsche. Půl hodiny před koncem však dostal defekt pneumatik a při zastávkách v boxech dostal ještě penalizaci za přejetí vzduchové pistole. Na druhém místě byl proto klasifikován Ford GT trojice Joey Hand, Dirk Muller a Sebastien Bourdais. Poslední podiovou příčku vybojovali Toni Vilander, Giancarlo Fisichella a James Calado. Vlastně jim spadlo do klína po hodinách Richarda Westbrooka, který se s fordem propadl na čtvrté místo. První pětku uzavřel třetí nasazený Ford GT, na nějž čeká sezona ve FIA WEC.

V kategorii GTD se radoval z historicky prvního vítězství Mercedes. Trojice Jeroen Bleekemolen, Ben Keating a Mario Farnbacher dominovala závodu a pozici ztratila až v závěru – ovšem jen dočasně. Vedoucí Ferrari Alessandra Balzana nevydrželo na čele příliš dlouho a Bleekemolen šel tři čtvrtě hodiny před koncem znovu do čela. Balzan s kolegy Matteem Cressonim a Christinou Nielsen se museli spokojit s druhým místem. Třetí příčka patřila dalšímu mercedesu – posádce Tristian Vautier, Kenny Habul a Boris Said.

Výsledky závodu

Nyní čeká na závodní týmy série krátkých závodů. Ten první se uskuteční druhý dubnový víkend v ulicích Long Beach.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?