Matteo Malucelli vypálil svým soupeřům rybník a v dnešní kvalifikaci na 12hodinovku v Mugellu seriálu 24H Series získal pro český tým Scuderia Praha pole-position.
Kvalifikační výsledek druhého podniku šampionátu je opravdu velmi těsný. Červené Ferrari 488 GT3 v rukou Malucelliho zajelo v posledních minutách absolutně nejrychlejší čas a do té doby vedoucímu Robertu Lukasovi s vozem Porsche nadělilo pouhé dvě desetiny vteřiny.
První část závodu startuje již dnes v 14:00, zatímco zbývající část se odjede zítra počínaje desátou hodinou dopolední. Do dnešního čtyřhodinového segmentu tak z pole-position vyrazí tým Scuderia Praha s posádkou Matteo Malucelli, Josef Král, Jiří Písařík. V první řadě je doplní Poláci Robert Lukas, Marcin Jedlinski a Němec Patrick Eisemann s Porsche 911 GT3 R týmu Forch Racing
Na třetím místě skončila posádka týmu Herberth Motorsport – Daniel Allemann, Ralf Bohn, Robert Renauer a Alfred Renauer rovněž s Porsche 911. Druhou řadu pak uzavírá Lamborghini Huracán GT3 stáje Konrad Motorsport s jezdci Franz Konrad, Marco Mapelli a Giorgio Maggi.
Scuderia Praha však není jediným zástupcem české trikolory v Mugellu. V nejvyšší třídě A6-Pro bude kromě Josefa Krále a Jiřího Písaříka startovat i Tomáš Enge. Diváci jej uvidí za volantem KTM X-BOW GT4, kde se bude střídat s trojicí Hubert Trunkenpolz, Klaus Angerhofer a Reinhard Kotlet. Posádka odstartuje do závodu z desáté příčky.
Ve třídě SP3-GT4 si letošní premiéru odbude brněnský tým RTR Projects, naneštěstí do kvalifikace vůbec nevyrazil a v pětičlenné třídě zaujal poslední pátou pozici. Na čtvrté příčce skončil tým Beseplast Racing s vozem Audi TTRS, který bude vedle Franja Kovače a Milenka Vukoviče pilotovat i hvězda Octavia Cupu Tomáš Pekař.
Závod můžete sledovat online na stránkách http://www.24hseries.com/
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?