Tento víkend se na okruhu Sebring International Raceway uskuteční druhý díl americké série IMSA SportsCar Championship. Tréninkům na dvanáctihodinovou vytrvalost opanovaly podle očekávání prototypy Cadillac.
Úvodní trénink sice vyhrál Stephen Simpson s prototypem ORECA 07 týmu JDC-Miller Motorsport, nicméně Christian Fittipaldi s modelem Cadillac DPi-V.R byl jen o 0,041 sekundy za ním. V následujících dvou trénincích už se na čele usadily všechny tři cadillaky týmů Action Express a Wayne Taylor Racing.
Noční závěrečnou jízdu vyhrál hostující Mike Conway z týmu Action Express. O dvě desetiny za ním skončil Ricky Taylor z Wayne Taylor Racing a bronzovou příčku vyjel pro druhý vůz Action Express Portugalec Felipe Albuquerque.
Rovných šest desetin ztratil na nejrychlejší čas třetího tréninku Tristan Nunez s Mazdou a první pětku uzavřel Renger van der Zande s prototypem Multimatic/Riley.
Jen dvě desetiny dělily dva nejrychlejší prototypy kategorie PC. Tréninkové vítězství si odnesl Gustav Yacaman z BAR1 Motorsport, hned za ním skončil Sean Rayhall ze Starworks Motorsport.
O první příčku v GTLM se přetahovaly jezdci týmů Porsche, Corvette a Ford, nicméně byl to Sebastien Bourdais, vítěz úvodního závodu nové sezony IndyCar, který v třetím tréninku zajel s fordem nejrychlejší čas nechal za sebou novou tvář automobilky Porsche – Laurense Vanthoora. Další dvě příčky pak obsadily zbývající vozy Ford GT.
Přetahovaná probíhala i v kategorii GTD. Úvodní trénink vyhrálo Lamborghini Huracan týmu Paula Millera, pak už ale úřadovalo Audi R8 ze stáje Stevenson Motorsport. O první příčku amerického týmu se postaral domácí Lawson Aschenbach.
Dnes čeká na jezdce poslední trénink a pak už budou na pořadu dne kvalifikace. V sobotu 18. 3. v 16:40 SEČ se již bude závodit.
Výsledky třetího tréninku
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?