Již tento víkend nás čeká teprve čtvrtý ročník dvanáctihodinového závodu v italském Mugellu. Teprve čtvrtý, ale už tolik oblíbený. To dokládá i seznam přihlášených, který čítá více jak padesát vozů.
A bude to opět v prvé řadě souboj speciálů třídy GT3, kterých se do Mugella sjede téměř 20. Čeští fanoušci pak budou mít opět komu fandit. Scuderia Praha se dubajského maratonu sice nezúčastnila, nicméně v Itálii už nechybí. Trojice Král-Malucelli-Písařík by pak ve Ferrari 488 GT3 mohla patřit k těm největším favoritům dvanáctihodinového závodu.
Těch však opět o dost více. Tak např. Herberth Motorsport, který byl vloni jen těžko k poražení. A nejen vloni. Vždyť německý tým přidal již v lednu v Dubaji další velké vítězství do své vitrínky.
Musíme opět počítat se švýcarskou skvadrou Hofor Racing, která od Dubaje využívá služeb nejnovějšího Mercedesu AMG GT3.
Grasser Racing s Milośem Pavlovićem a především Rolfem Ineichenem bude opět velmi silný.
V Lamborghini týmu Konrad Motorsport pak pojede Marco Mapelli, který stanovil v Huracánu Performante nový rekord Nordschleife. Bernd Schneider opět usedne do Mercedesu týmu HTP Motorsport.
Zajímavé bude také sledovat premiéru dvojnásobného šampiona GP2 Series Fabia Leimera za volantem vozu GT3. Švýcar nastoupí ve Ferrari týmu Octane 126.
Čeští fanoušci pak budou jistě s nadšením sledovat debut vozu číslo 56 ve třídě A6. Tomáš Enge totiž znovu usedne do KTM X-BOW týmu True Racing a poprvé by tak měl tento upravený vůz stát proti vozům GT3.
Na startu pak bude i druhý český tým, a to RTR Projects, jenž opět vyrazí do boje ve třídě SP3-GT4 s KTM X-BOW GT4. V jeho kokpitu se bude střídat již osvědčená pětice Janiš-Pavlovec-Kodídek-Miniberger-Skalický.
Brněnský tým se mimo jiné postaví i proti dalšímu českému zástupci. Tím bude Tomáš Pekař, který po dubajské premiéře usedne znovu do Audi TTRS týmu Besaplast Racing. Pekař se bude voze opět střídat s Kovaćem a Vukovićem.
Mugellský vytrvalostní závod bude opět rozdělen na dvě části. Ta první odstartuje v pátek ve 14:00 a bude ukončena o 4 hodiny později. Do zbylých osmi hodin pak jezdci odstartují v sobotu v 10:00.
Užitečné odkazy
Seznam přihlášenýchČasový harmonogramLive timing/Live stream
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?