Již tento víkend nás čeká teprve čtvrtý ročník dvanáctihodinového závodu v italském Mugellu. Teprve čtvrtý, ale už tolik oblíbený. To dokládá i seznam přihlášených, který čítá více jak padesát vozů.
A bude to opět v prvé řadě souboj speciálů třídy GT3, kterých se do Mugella sjede téměř 20. Čeští fanoušci pak budou mít opět komu fandit. Scuderia Praha se dubajského maratonu sice nezúčastnila, nicméně v Itálii už nechybí. Trojice Král-Malucelli-Písařík by pak ve Ferrari 488 GT3 mohla patřit k těm největším favoritům dvanáctihodinového závodu.
Těch však opět o dost více. Tak např. Herberth Motorsport, který byl vloni jen těžko k poražení. A nejen vloni. Vždyť německý tým přidal již v lednu v Dubaji další velké vítězství do své vitrínky.
Musíme opět počítat se švýcarskou skvadrou Hofor Racing, která od Dubaje využívá služeb nejnovějšího Mercedesu AMG GT3.
Grasser Racing s Milośem Pavlovićem a především Rolfem Ineichenem bude opět velmi silný.
V Lamborghini týmu Konrad Motorsport pak pojede Marco Mapelli, který stanovil v Huracánu Performante nový rekord Nordschleife. Bernd Schneider opět usedne do Mercedesu týmu HTP Motorsport.
Zajímavé bude také sledovat premiéru dvojnásobného šampiona GP2 Series Fabia Leimera za volantem vozu GT3. Švýcar nastoupí ve Ferrari týmu Octane 126.
Čeští fanoušci pak budou jistě s nadšením sledovat debut vozu číslo 56 ve třídě A6. Tomáš Enge totiž znovu usedne do KTM X-BOW týmu True Racing a poprvé by tak měl tento upravený vůz stát proti vozům GT3.
Na startu pak bude i druhý český tým, a to RTR Projects, jenž opět vyrazí do boje ve třídě SP3-GT4 s KTM X-BOW GT4. V jeho kokpitu se bude střídat již osvědčená pětice Janiš-Pavlovec-Kodídek-Miniberger-Skalický.
Brněnský tým se mimo jiné postaví i proti dalšímu českému zástupci. Tím bude Tomáš Pekař, který po dubajské premiéře usedne znovu do Audi TTRS týmu Besaplast Racing. Pekař se bude voze opět střídat s Kovaćem a Vukovićem.
Mugellský vytrvalostní závod bude opět rozdělen na dvě části. Ta první odstartuje v pátek ve 14:00 a bude ukončena o 4 hodiny později. Do zbylých osmi hodin pak jezdci odstartují v sobotu v 10:00.
Užitečné odkazy
Seznam přihlášenýchČasový harmonogramLive timing/Live stream
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?