Již tento víkend nás čeká teprve čtvrtý ročník dvanáctihodinového závodu v italském Mugellu. Teprve čtvrtý, ale už tolik oblíbený. To dokládá i seznam přihlášených, který čítá více jak padesát vozů.
A bude to opět v prvé řadě souboj speciálů třídy GT3, kterých se do Mugella sjede téměř 20. Čeští fanoušci pak budou mít opět komu fandit. Scuderia Praha se dubajského maratonu sice nezúčastnila, nicméně v Itálii už nechybí. Trojice Král-Malucelli-Písařík by pak ve Ferrari 488 GT3 mohla patřit k těm největším favoritům dvanáctihodinového závodu.
Těch však opět o dost více. Tak např. Herberth Motorsport, který byl vloni jen těžko k poražení. A nejen vloni. Vždyť německý tým přidal již v lednu v Dubaji další velké vítězství do své vitrínky.
Musíme opět počítat se švýcarskou skvadrou Hofor Racing, která od Dubaje využívá služeb nejnovějšího Mercedesu AMG GT3.
Grasser Racing s Milośem Pavlovićem a především Rolfem Ineichenem bude opět velmi silný.
V Lamborghini týmu Konrad Motorsport pak pojede Marco Mapelli, který stanovil v Huracánu Performante nový rekord Nordschleife. Bernd Schneider opět usedne do Mercedesu týmu HTP Motorsport.
Zajímavé bude také sledovat premiéru dvojnásobného šampiona GP2 Series Fabia Leimera za volantem vozu GT3. Švýcar nastoupí ve Ferrari týmu Octane 126.
Čeští fanoušci pak budou jistě s nadšením sledovat debut vozu číslo 56 ve třídě A6. Tomáš Enge totiž znovu usedne do KTM X-BOW týmu True Racing a poprvé by tak měl tento upravený vůz stát proti vozům GT3.
Na startu pak bude i druhý český tým, a to RTR Projects, jenž opět vyrazí do boje ve třídě SP3-GT4 s KTM X-BOW GT4. V jeho kokpitu se bude střídat již osvědčená pětice Janiš-Pavlovec-Kodídek-Miniberger-Skalický.
Brněnský tým se mimo jiné postaví i proti dalšímu českému zástupci. Tím bude Tomáš Pekař, který po dubajské premiéře usedne znovu do Audi TTRS týmu Besaplast Racing. Pekař se bude voze opět střídat s Kovaćem a Vukovićem.
Mugellský vytrvalostní závod bude opět rozdělen na dvě části. Ta první odstartuje v pátek ve 14:00 a bude ukončena o 4 hodiny později. Do zbylých osmi hodin pak jezdci odstartují v sobotu v 10:00.
Užitečné odkazy
Seznam přihlášenýchČasový harmonogramLive timing/Live stream
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?