Na okruhu Paula Ricarda probíhají v pondělí a úterý předsezónní testy Blancpain GT Series a promotér šampionátu společnost SRO při té příležitosti představil seznamy přihlášených pro kompletní sezonu Sprint Cupu a Endurance Cupu.
Od vytrvalostních závodů Blancpain GT Series se tak nějak již očekává, že seznamy přihlášených budou na každém závodě atakovat šedesátku vozů, o to větší radost pak přináší pohled do entry listu Sprint Cup, kde najdeme hned 34 posádek přihlášených na celou sezonu.
Hned na úvod je třeba poznamenat, že nejvíce obsazená je třída PRO, zatímco v PRO-AM a Silver Cupu nastoupí šest, resp. čtyři vozy.
Českého fanouška bude jistě zajímat složení posádek českého týmu ISR Racing. Tak vězte, že Filip Salaquarda bude ve sprintech nastupovat s Clemensem Schmidem, zatímco Frank Stippler bude sdílet Audi R8 LMS s Kevinem Cecconem. Salaquarda, Schmid a Stippler vytvoří posádku i v Endurance Cupu. Druhá zatím není známá. Je však jasné, že se Igor Salaquarda již nemůže spoléhat na služby Francka Perery, který zběhl do Mercedesu.
Německý HTP Motorsport nasadí tři vozy, přičemž jsou známá jména pouze dvou jezdců, a to Maxe Buhka a Dominika Baumanna. Němci v Le Castellet testují i např. právě Francka Pereru, Fabiana Schillera, Jimmyho Erikssona, Damiana Faulknera, Mika Skeena a George Richardsona.
Neznámé jsou např. i posádky v týmu Rowe Racing, jenž je jediným týmem ve startovním poli s vozy BMW. Podobně je na tom i Strakka Racing, jakožto jediný tým s McLarenem. V seznamu pak nenalezneme ani jeden speciál Porsche.
Do Blancpain GT se po roce vrací Reiter Engineering, který nasadí jedno Gallardo R-EX pro vítěze projektu Reiter Young Stars Marka Helistekangase a Caitlin Woodovou.
To Blancpain Endurance Cup počítá se zastoupením celkem 11 značek, přičemž dvanáctá by mohla vstoupit do seriálu během sezony. V tomto případě však není jasné, jestli je řeč např. o Lexusu, Corvette, či Acuře.
Zatímco se do třídy PRO přihlásilo rekordních 33 posádek, třída AM rok co rok řídne. Letos se do této třídy přihlásily pouhé čtyři vozy. Počty PRO-AM se pak zastavily na čísle 19.
Francouzský tým AKKA ASP se nakonec zbavil Mathiase Laudy a na jeho místo nastoupí loňský vicemistr DTM Edoardo Mortara, jenž bude sdílet kokpit AMG GT3 s Michaelem Maedowsem a Rafaellem Marciellem.
Vozy Audi pak nasadí týmy WRT, ISR Racing a Saintéloc, zatímco čtyři Huracány GT3 budou závodit ve třídě PRO v barvách týmů Grasser Racing, Ombra Racing, či Attempto Racing.
Letos se pak dočkáme pouze dvou Continentalů GT3. Ty nenasadí nikdo jiný, jak tovární tým Bentley M-Sport, zatímco britský Parker Racing bude letos závodit pouze na domácí půdě.
Do hry se vrací ruský tým SMP Racing s jedním Ferrari 488 GT3, nováčky pak budou např. Walkenhorst Motorsport, Roock Racing, Raton Racing, Spirit of Race nebo Team Lazarus.
Blancpain Sprint Cup odstartuje první dubnový víkend v italském Misanu. O tři týdny později pak zahřmí motory vozů GT3 v Monze, kde bude zahájena vytrvalostní část šampionátu.
Seznam přihlášených Sprint CupSeznam přihlášených Endurance Cup
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.