Na okruhu Paula Ricarda probíhají v pondělí a úterý předsezónní testy Blancpain GT Series a promotér šampionátu společnost SRO při té příležitosti představil seznamy přihlášených pro kompletní sezonu Sprint Cupu a Endurance Cupu.
Od vytrvalostních závodů Blancpain GT Series se tak nějak již očekává, že seznamy přihlášených budou na každém závodě atakovat šedesátku vozů, o to větší radost pak přináší pohled do entry listu Sprint Cup, kde najdeme hned 34 posádek přihlášených na celou sezonu.
Hned na úvod je třeba poznamenat, že nejvíce obsazená je třída PRO, zatímco v PRO-AM a Silver Cupu nastoupí šest, resp. čtyři vozy.
Českého fanouška bude jistě zajímat složení posádek českého týmu ISR Racing. Tak vězte, že Filip Salaquarda bude ve sprintech nastupovat s Clemensem Schmidem, zatímco Frank Stippler bude sdílet Audi R8 LMS s Kevinem Cecconem. Salaquarda, Schmid a Stippler vytvoří posádku i v Endurance Cupu. Druhá zatím není známá. Je však jasné, že se Igor Salaquarda již nemůže spoléhat na služby Francka Perery, který zběhl do Mercedesu.
Německý HTP Motorsport nasadí tři vozy, přičemž jsou známá jména pouze dvou jezdců, a to Maxe Buhka a Dominika Baumanna. Němci v Le Castellet testují i např. právě Francka Pereru, Fabiana Schillera, Jimmyho Erikssona, Damiana Faulknera, Mika Skeena a George Richardsona.
Neznámé jsou např. i posádky v týmu Rowe Racing, jenž je jediným týmem ve startovním poli s vozy BMW. Podobně je na tom i Strakka Racing, jakožto jediný tým s McLarenem. V seznamu pak nenalezneme ani jeden speciál Porsche.
Do Blancpain GT se po roce vrací Reiter Engineering, který nasadí jedno Gallardo R-EX pro vítěze projektu Reiter Young Stars Marka Helistekangase a Caitlin Woodovou.
To Blancpain Endurance Cup počítá se zastoupením celkem 11 značek, přičemž dvanáctá by mohla vstoupit do seriálu během sezony. V tomto případě však není jasné, jestli je řeč např. o Lexusu, Corvette, či Acuře.
Zatímco se do třídy PRO přihlásilo rekordních 33 posádek, třída AM rok co rok řídne. Letos se do této třídy přihlásily pouhé čtyři vozy. Počty PRO-AM se pak zastavily na čísle 19.
Francouzský tým AKKA ASP se nakonec zbavil Mathiase Laudy a na jeho místo nastoupí loňský vicemistr DTM Edoardo Mortara, jenž bude sdílet kokpit AMG GT3 s Michaelem Maedowsem a Rafaellem Marciellem.
Vozy Audi pak nasadí týmy WRT, ISR Racing a Saintéloc, zatímco čtyři Huracány GT3 budou závodit ve třídě PRO v barvách týmů Grasser Racing, Ombra Racing, či Attempto Racing.
Letos se pak dočkáme pouze dvou Continentalů GT3. Ty nenasadí nikdo jiný, jak tovární tým Bentley M-Sport, zatímco britský Parker Racing bude letos závodit pouze na domácí půdě.
Do hry se vrací ruský tým SMP Racing s jedním Ferrari 488 GT3, nováčky pak budou např. Walkenhorst Motorsport, Roock Racing, Raton Racing, Spirit of Race nebo Team Lazarus.
Blancpain Sprint Cup odstartuje první dubnový víkend v italském Misanu. O tři týdny později pak zahřmí motory vozů GT3 v Monze, kde bude zahájena vytrvalostní část šampionátu.
Seznam přihlášených Sprint CupSeznam přihlášených Endurance Cup
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.