Na okruhu Paula Ricarda probíhají v pondělí a úterý předsezónní testy Blancpain GT Series a promotér šampionátu společnost SRO při té příležitosti představil seznamy přihlášených pro kompletní sezonu Sprint Cupu a Endurance Cupu.
Od vytrvalostních závodů Blancpain GT Series se tak nějak již očekává, že seznamy přihlášených budou na každém závodě atakovat šedesátku vozů, o to větší radost pak přináší pohled do entry listu Sprint Cup, kde najdeme hned 34 posádek přihlášených na celou sezonu.
Hned na úvod je třeba poznamenat, že nejvíce obsazená je třída PRO, zatímco v PRO-AM a Silver Cupu nastoupí šest, resp. čtyři vozy.
Českého fanouška bude jistě zajímat složení posádek českého týmu ISR Racing. Tak vězte, že Filip Salaquarda bude ve sprintech nastupovat s Clemensem Schmidem, zatímco Frank Stippler bude sdílet Audi R8 LMS s Kevinem Cecconem. Salaquarda, Schmid a Stippler vytvoří posádku i v Endurance Cupu. Druhá zatím není známá. Je však jasné, že se Igor Salaquarda již nemůže spoléhat na služby Francka Perery, který zběhl do Mercedesu.
Německý HTP Motorsport nasadí tři vozy, přičemž jsou známá jména pouze dvou jezdců, a to Maxe Buhka a Dominika Baumanna. Němci v Le Castellet testují i např. právě Francka Pereru, Fabiana Schillera, Jimmyho Erikssona, Damiana Faulknera, Mika Skeena a George Richardsona.
Neznámé jsou např. i posádky v týmu Rowe Racing, jenž je jediným týmem ve startovním poli s vozy BMW. Podobně je na tom i Strakka Racing, jakožto jediný tým s McLarenem. V seznamu pak nenalezneme ani jeden speciál Porsche.
Do Blancpain GT se po roce vrací Reiter Engineering, který nasadí jedno Gallardo R-EX pro vítěze projektu Reiter Young Stars Marka Helistekangase a Caitlin Woodovou.
To Blancpain Endurance Cup počítá se zastoupením celkem 11 značek, přičemž dvanáctá by mohla vstoupit do seriálu během sezony. V tomto případě však není jasné, jestli je řeč např. o Lexusu, Corvette, či Acuře.
Zatímco se do třídy PRO přihlásilo rekordních 33 posádek, třída AM rok co rok řídne. Letos se do této třídy přihlásily pouhé čtyři vozy. Počty PRO-AM se pak zastavily na čísle 19.
Francouzský tým AKKA ASP se nakonec zbavil Mathiase Laudy a na jeho místo nastoupí loňský vicemistr DTM Edoardo Mortara, jenž bude sdílet kokpit AMG GT3 s Michaelem Maedowsem a Rafaellem Marciellem.
Vozy Audi pak nasadí týmy WRT, ISR Racing a Saintéloc, zatímco čtyři Huracány GT3 budou závodit ve třídě PRO v barvách týmů Grasser Racing, Ombra Racing, či Attempto Racing.
Letos se pak dočkáme pouze dvou Continentalů GT3. Ty nenasadí nikdo jiný, jak tovární tým Bentley M-Sport, zatímco britský Parker Racing bude letos závodit pouze na domácí půdě.
Do hry se vrací ruský tým SMP Racing s jedním Ferrari 488 GT3, nováčky pak budou např. Walkenhorst Motorsport, Roock Racing, Raton Racing, Spirit of Race nebo Team Lazarus.
Blancpain Sprint Cup odstartuje první dubnový víkend v italském Misanu. O tři týdny později pak zahřmí motory vozů GT3 v Monze, kde bude zahájena vytrvalostní část šampionátu.
Seznam přihlášených Sprint CupSeznam přihlášených Endurance Cup
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.