Na okruhu Paula Ricarda probíhají v pondělí a úterý předsezónní testy Blancpain GT Series a promotér šampionátu společnost SRO při té příležitosti představil seznamy přihlášených pro kompletní sezonu Sprint Cupu a Endurance Cupu.
Od vytrvalostních závodů Blancpain GT Series se tak nějak již očekává, že seznamy přihlášených budou na každém závodě atakovat šedesátku vozů, o to větší radost pak přináší pohled do entry listu Sprint Cup, kde najdeme hned 34 posádek přihlášených na celou sezonu.
Hned na úvod je třeba poznamenat, že nejvíce obsazená je třída PRO, zatímco v PRO-AM a Silver Cupu nastoupí šest, resp. čtyři vozy.
Českého fanouška bude jistě zajímat složení posádek českého týmu ISR Racing. Tak vězte, že Filip Salaquarda bude ve sprintech nastupovat s Clemensem Schmidem, zatímco Frank Stippler bude sdílet Audi R8 LMS s Kevinem Cecconem. Salaquarda, Schmid a Stippler vytvoří posádku i v Endurance Cupu. Druhá zatím není známá. Je však jasné, že se Igor Salaquarda již nemůže spoléhat na služby Francka Perery, který zběhl do Mercedesu.
Německý HTP Motorsport nasadí tři vozy, přičemž jsou známá jména pouze dvou jezdců, a to Maxe Buhka a Dominika Baumanna. Němci v Le Castellet testují i např. právě Francka Pereru, Fabiana Schillera, Jimmyho Erikssona, Damiana Faulknera, Mika Skeena a George Richardsona.
Neznámé jsou např. i posádky v týmu Rowe Racing, jenž je jediným týmem ve startovním poli s vozy BMW. Podobně je na tom i Strakka Racing, jakožto jediný tým s McLarenem. V seznamu pak nenalezneme ani jeden speciál Porsche.
Do Blancpain GT se po roce vrací Reiter Engineering, který nasadí jedno Gallardo R-EX pro vítěze projektu Reiter Young Stars Marka Helistekangase a Caitlin Woodovou.
To Blancpain Endurance Cup počítá se zastoupením celkem 11 značek, přičemž dvanáctá by mohla vstoupit do seriálu během sezony. V tomto případě však není jasné, jestli je řeč např. o Lexusu, Corvette, či Acuře.
Zatímco se do třídy PRO přihlásilo rekordních 33 posádek, třída AM rok co rok řídne. Letos se do této třídy přihlásily pouhé čtyři vozy. Počty PRO-AM se pak zastavily na čísle 19.
Francouzský tým AKKA ASP se nakonec zbavil Mathiase Laudy a na jeho místo nastoupí loňský vicemistr DTM Edoardo Mortara, jenž bude sdílet kokpit AMG GT3 s Michaelem Maedowsem a Rafaellem Marciellem.
Vozy Audi pak nasadí týmy WRT, ISR Racing a Saintéloc, zatímco čtyři Huracány GT3 budou závodit ve třídě PRO v barvách týmů Grasser Racing, Ombra Racing, či Attempto Racing.
Letos se pak dočkáme pouze dvou Continentalů GT3. Ty nenasadí nikdo jiný, jak tovární tým Bentley M-Sport, zatímco britský Parker Racing bude letos závodit pouze na domácí půdě.
Do hry se vrací ruský tým SMP Racing s jedním Ferrari 488 GT3, nováčky pak budou např. Walkenhorst Motorsport, Roock Racing, Raton Racing, Spirit of Race nebo Team Lazarus.
Blancpain Sprint Cup odstartuje první dubnový víkend v italském Misanu. O tři týdny později pak zahřmí motory vozů GT3 v Monze, kde bude zahájena vytrvalostní část šampionátu.
Seznam přihlášených Sprint CupSeznam přihlášených Endurance Cup
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?