Na okruhu Paula Ricarda probíhají v pondělí a úterý předsezónní testy Blancpain GT Series a promotér šampionátu společnost SRO při té příležitosti představil seznamy přihlášených pro kompletní sezonu Sprint Cupu a Endurance Cupu.
Od vytrvalostních závodů Blancpain GT Series se tak nějak již očekává, že seznamy přihlášených budou na každém závodě atakovat šedesátku vozů, o to větší radost pak přináší pohled do entry listu Sprint Cup, kde najdeme hned 34 posádek přihlášených na celou sezonu.
Hned na úvod je třeba poznamenat, že nejvíce obsazená je třída PRO, zatímco v PRO-AM a Silver Cupu nastoupí šest, resp. čtyři vozy.
Českého fanouška bude jistě zajímat složení posádek českého týmu ISR Racing. Tak vězte, že Filip Salaquarda bude ve sprintech nastupovat s Clemensem Schmidem, zatímco Frank Stippler bude sdílet Audi R8 LMS s Kevinem Cecconem. Salaquarda, Schmid a Stippler vytvoří posádku i v Endurance Cupu. Druhá zatím není známá. Je však jasné, že se Igor Salaquarda již nemůže spoléhat na služby Francka Perery, který zběhl do Mercedesu.
Německý HTP Motorsport nasadí tři vozy, přičemž jsou známá jména pouze dvou jezdců, a to Maxe Buhka a Dominika Baumanna. Němci v Le Castellet testují i např. právě Francka Pereru, Fabiana Schillera, Jimmyho Erikssona, Damiana Faulknera, Mika Skeena a George Richardsona.
Neznámé jsou např. i posádky v týmu Rowe Racing, jenž je jediným týmem ve startovním poli s vozy BMW. Podobně je na tom i Strakka Racing, jakožto jediný tým s McLarenem. V seznamu pak nenalezneme ani jeden speciál Porsche.
Do Blancpain GT se po roce vrací Reiter Engineering, který nasadí jedno Gallardo R-EX pro vítěze projektu Reiter Young Stars Marka Helistekangase a Caitlin Woodovou.
To Blancpain Endurance Cup počítá se zastoupením celkem 11 značek, přičemž dvanáctá by mohla vstoupit do seriálu během sezony. V tomto případě však není jasné, jestli je řeč např. o Lexusu, Corvette, či Acuře.
Zatímco se do třídy PRO přihlásilo rekordních 33 posádek, třída AM rok co rok řídne. Letos se do této třídy přihlásily pouhé čtyři vozy. Počty PRO-AM se pak zastavily na čísle 19.
Francouzský tým AKKA ASP se nakonec zbavil Mathiase Laudy a na jeho místo nastoupí loňský vicemistr DTM Edoardo Mortara, jenž bude sdílet kokpit AMG GT3 s Michaelem Maedowsem a Rafaellem Marciellem.
Vozy Audi pak nasadí týmy WRT, ISR Racing a Saintéloc, zatímco čtyři Huracány GT3 budou závodit ve třídě PRO v barvách týmů Grasser Racing, Ombra Racing, či Attempto Racing.
Letos se pak dočkáme pouze dvou Continentalů GT3. Ty nenasadí nikdo jiný, jak tovární tým Bentley M-Sport, zatímco britský Parker Racing bude letos závodit pouze na domácí půdě.
Do hry se vrací ruský tým SMP Racing s jedním Ferrari 488 GT3, nováčky pak budou např. Walkenhorst Motorsport, Roock Racing, Raton Racing, Spirit of Race nebo Team Lazarus.
Blancpain Sprint Cup odstartuje první dubnový víkend v italském Misanu. O tři týdny později pak zahřmí motory vozů GT3 v Monze, kde bude zahájena vytrvalostní část šampionátu.
Seznam přihlášených Sprint CupSeznam přihlášených Endurance Cup
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?