Sestava továrních jezdců Lamborghini se rozšířila na 5 jezdců

Štefan Rosina
Štefan Rosina, foto: Ondřej Laušman / iMotorSport.cz / INCORP images
iMotorSport.cz 14. března 2017 11:06
Sdílej:

Pokud nepočítáme předcházející roky v režii německého týmu Reiter Engineering, tak tovární tým Lamborghini Squadra Corse čeká teprve druhá sezona ve světě GT3. Na tu se Italové řádně připravili rozšířením své jezdecké základny.

V sestavě Lamborghini i nadále zůstávají Mirko Bortolotti s Giovannim Venturimi, kteří se podíleli již na samotném vývoji Huracánu GT3. V letošní sezoně je pak doplní trio jezdců, přičemž hned čtyři z pěti jezdců jsou Italové.

Jedním z nových jezdců bude Andrea Caldarelli, jenž v loňském roce jen těsně nedosáhl na titul v japonském Super GT. Čeští fanoušci pak měli možnost vidět jej v kokpitu Lamborghini Huracán GT3 týmu Grasser Racing během čtyřiadvacetihodinovky v Brně.

Na Italy pak udělal dojem i Christian Engelhart, jenž již vloni strávil sezonu v ADAC GT po boku Bortolottiho. To Marco Mapelli, jež je poslední novou akvizicí automobilky, v posledních týdnech udělal rozruch především díky neuvěřitelným časů na Nordschleife s vozy Aventador SV a Huracán Performante.

Všech pět jezdců pak bude automobilku Lamborghini reprezentovat v různých šampionátech po celém světě.

"Jsme rádi, že se nám podařilo zajistit si služby tak skvělých jezdců, jako jsou Christian a Andrea. Ti vloni zaznamenali skvělé výsledky s Huracány GT3. O Marcu Mapellim se nemusíme nijak dlouze bavit. Jeho nedávný rekord s Huracánem Performante na Nürburgringu hovoří za vše. Od těchto tří nových jezdců máme vysoká očekávání, stejně jako od Mirka a Giovanniho, kteří jsou s námi již od zrodu Lamborghini Squadra Corse," řekl šéf Lamborghini Motorsport Giorgio Sanna.

Podle něj pak budou mít junioři Jeroen Mul, Andrea Amici a Fabrizio Crestani ještě větší podporu, než vloni.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?