V pondělí 13. března byly na francouzském okruhu Paul Ricard zahájeny dvoudenní oficiální předsezónní testy okruhové série Blancpain GT series. Mezi zúčastněnými se objevilo i modrobíločervené Ferrari 488 GT3 ruského týmu SMP Racing.
Zakladatel týmu SMP Racing, ruský mecenáš Boris Rotenberg před začátkem testů připomněl historii týmu SMP Racing: „Můžeme říci, že se účastí v Blancpain 2017 vracíme ke svým kořenům. Vše pro nás začalo v seriálu Blancpain v roce 2013 a tehdy to bylo také s Ferrari. Od té doby náš tým SMP Racing urazil dlouhou cestu. Náš jezdec Viktor Shaitar za tu dobu vyhrál v Le Mans, zvítězil v sérii ELMS a ovládl GT3 Le Mans Cup a to vše získal ve voze Ferrari. Nyní tedy zahajujeme naší další sezónu, do které v Blancpain GT series přijíždíme opět s vozem Ferrari, které má na kapotě #72.“
Po krátkém týmovém úvodu představil Boris Rotenberg svou jezdeckou sestavu: „Naše posádka je velmi silná. Viktor Shaitar je kmenovým pilotem našeho programu SMP Racing. Zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans ve třídě LMGTE Am, v témže závodě pak získal ještě druhé místo v kategorii LMP2, účastnil se mnoha okruhových seriálů i ve formulových kategoriích nebo ve WTCC. V loňském roce získal titul v pohárové sérii GT3 Le Mans Cup. Viktor se ve voze bude střídat s italským kolegou Davidem Rigonem, který ve své závodnické kariéře získal mnoho okruhových vítězství i titulů v různých šampionátech včetně F3000 a Superligy. V posledních letech byl pravidelným účastníkem World Endurance Championship, kde s vozem Ferrari týmu AF Corse v kategorii LMGTE Pro získal několik vítězství. Posledním z trojice našich pilotů je španělský jezdec Miguel Molina, který se po zisku několika titulů v kartingových šampionátech prosadil v okruhových sériích cestovních vozů, například v seriálu TCC, a posledních několik sezón byl pravidelným účastníkem prestižního DTM v týmu Audi Sport Team Abt Sportline.“
Viktor Shaitar: „Myslím si, že účast v sérii Blancpain je pro SMP Racing tou nejlepší volbou. V poslední době se jedná o nejlepší GT šampionát v Evropě a možná i ve světovém měřítku a já jsem rád, že zde mohu být jako součást ruského týmu. Soudě podle počtu týmů a vozů i podle jmen jezdců to bude velmi obtížný úkol prosadit se v této sérii. Jsem rád, že se mohu za volantem střídat s Miguelem (Molinou) a Davidem (Rigonem). Samozřejmě se již těšíme na první závod, ale ještě před tím musím trochu zapracovat na své formě, protože zimní přestávka byla dosti dlouhá. V rámci těchto testů budu ještě pracovat na kondici a také si musím zvyknout na auto. Je toho dost, ale od toho tyto testy jsou, takže mne čeká klasický testovací program.“
Miguel Molina: „Jezdit ve Ferrari a mít v týmu silné kolegy, to je sen každého jezdce. Jsem velmi rád, že jsem se mohl připojit k týmu SMP Racing, který ve velkém rozvíjí svůj závodní program po celém světě. Těším se na první závod do Monzy.“
Davide Rigon: „Rád jsem přijal nabídku zařadit se do posádky SMP Racing. Není to moje první spolupráce s ruským týmem a Ferrari a myslím si, že poměrně rychle dáme dohromady kvalitní tým. Miguel i Viktor jsou velmi dobří a rychlí jezdci, takže společně vytvoříme velmi silnou sestavu pro boj s našimi soupeři v Blancpain sérii, která je klíčovým šampionátem GT3. Ferrari 488 GT3 je velmi rychlý a spolehlivý vůz, se kterým se mi podařilo zvítězit v loňském závodě 12 hodin Gulf. Již se těším na závodní dráhu.“
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?