V pondělí 13. března byly na francouzském okruhu Paul Ricard zahájeny dvoudenní oficiální předsezónní testy okruhové série Blancpain GT series. Mezi zúčastněnými se objevilo i modrobíločervené Ferrari 488 GT3 ruského týmu SMP Racing.
Zakladatel týmu SMP Racing, ruský mecenáš Boris Rotenberg před začátkem testů připomněl historii týmu SMP Racing: „Můžeme říci, že se účastí v Blancpain 2017 vracíme ke svým kořenům. Vše pro nás začalo v seriálu Blancpain v roce 2013 a tehdy to bylo také s Ferrari. Od té doby náš tým SMP Racing urazil dlouhou cestu. Náš jezdec Viktor Shaitar za tu dobu vyhrál v Le Mans, zvítězil v sérii ELMS a ovládl GT3 Le Mans Cup a to vše získal ve voze Ferrari. Nyní tedy zahajujeme naší další sezónu, do které v Blancpain GT series přijíždíme opět s vozem Ferrari, které má na kapotě #72.“
Po krátkém týmovém úvodu představil Boris Rotenberg svou jezdeckou sestavu: „Naše posádka je velmi silná. Viktor Shaitar je kmenovým pilotem našeho programu SMP Racing. Zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans ve třídě LMGTE Am, v témže závodě pak získal ještě druhé místo v kategorii LMP2, účastnil se mnoha okruhových seriálů i ve formulových kategoriích nebo ve WTCC. V loňském roce získal titul v pohárové sérii GT3 Le Mans Cup. Viktor se ve voze bude střídat s italským kolegou Davidem Rigonem, který ve své závodnické kariéře získal mnoho okruhových vítězství i titulů v různých šampionátech včetně F3000 a Superligy. V posledních letech byl pravidelným účastníkem World Endurance Championship, kde s vozem Ferrari týmu AF Corse v kategorii LMGTE Pro získal několik vítězství. Posledním z trojice našich pilotů je španělský jezdec Miguel Molina, který se po zisku několika titulů v kartingových šampionátech prosadil v okruhových sériích cestovních vozů, například v seriálu TCC, a posledních několik sezón byl pravidelným účastníkem prestižního DTM v týmu Audi Sport Team Abt Sportline.“
Viktor Shaitar: „Myslím si, že účast v sérii Blancpain je pro SMP Racing tou nejlepší volbou. V poslední době se jedná o nejlepší GT šampionát v Evropě a možná i ve světovém měřítku a já jsem rád, že zde mohu být jako součást ruského týmu. Soudě podle počtu týmů a vozů i podle jmen jezdců to bude velmi obtížný úkol prosadit se v této sérii. Jsem rád, že se mohu za volantem střídat s Miguelem (Molinou) a Davidem (Rigonem). Samozřejmě se již těšíme na první závod, ale ještě před tím musím trochu zapracovat na své formě, protože zimní přestávka byla dosti dlouhá. V rámci těchto testů budu ještě pracovat na kondici a také si musím zvyknout na auto. Je toho dost, ale od toho tyto testy jsou, takže mne čeká klasický testovací program.“
Miguel Molina: „Jezdit ve Ferrari a mít v týmu silné kolegy, to je sen každého jezdce. Jsem velmi rád, že jsem se mohl připojit k týmu SMP Racing, který ve velkém rozvíjí svůj závodní program po celém světě. Těším se na první závod do Monzy.“
Davide Rigon: „Rád jsem přijal nabídku zařadit se do posádky SMP Racing. Není to moje první spolupráce s ruským týmem a Ferrari a myslím si, že poměrně rychle dáme dohromady kvalitní tým. Miguel i Viktor jsou velmi dobří a rychlí jezdci, takže společně vytvoříme velmi silnou sestavu pro boj s našimi soupeři v Blancpain sérii, která je klíčovým šampionátem GT3. Ferrari 488 GT3 je velmi rychlý a spolehlivý vůz, se kterým se mi podařilo zvítězit v loňském závodě 12 hodin Gulf. Již se těším na závodní dráhu.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?