V pondělí 13. března byly na francouzském okruhu Paul Ricard zahájeny dvoudenní oficiální předsezónní testy okruhové série Blancpain GT series. Mezi zúčastněnými se objevilo i modrobíločervené Ferrari 488 GT3 ruského týmu SMP Racing.
Zakladatel týmu SMP Racing, ruský mecenáš Boris Rotenberg před začátkem testů připomněl historii týmu SMP Racing: „Můžeme říci, že se účastí v Blancpain 2017 vracíme ke svým kořenům. Vše pro nás začalo v seriálu Blancpain v roce 2013 a tehdy to bylo také s Ferrari. Od té doby náš tým SMP Racing urazil dlouhou cestu. Náš jezdec Viktor Shaitar za tu dobu vyhrál v Le Mans, zvítězil v sérii ELMS a ovládl GT3 Le Mans Cup a to vše získal ve voze Ferrari. Nyní tedy zahajujeme naší další sezónu, do které v Blancpain GT series přijíždíme opět s vozem Ferrari, které má na kapotě #72.“
Po krátkém týmovém úvodu představil Boris Rotenberg svou jezdeckou sestavu: „Naše posádka je velmi silná. Viktor Shaitar je kmenovým pilotem našeho programu SMP Racing. Zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans ve třídě LMGTE Am, v témže závodě pak získal ještě druhé místo v kategorii LMP2, účastnil se mnoha okruhových seriálů i ve formulových kategoriích nebo ve WTCC. V loňském roce získal titul v pohárové sérii GT3 Le Mans Cup. Viktor se ve voze bude střídat s italským kolegou Davidem Rigonem, který ve své závodnické kariéře získal mnoho okruhových vítězství i titulů v různých šampionátech včetně F3000 a Superligy. V posledních letech byl pravidelným účastníkem World Endurance Championship, kde s vozem Ferrari týmu AF Corse v kategorii LMGTE Pro získal několik vítězství. Posledním z trojice našich pilotů je španělský jezdec Miguel Molina, který se po zisku několika titulů v kartingových šampionátech prosadil v okruhových sériích cestovních vozů, například v seriálu TCC, a posledních několik sezón byl pravidelným účastníkem prestižního DTM v týmu Audi Sport Team Abt Sportline.“
Viktor Shaitar: „Myslím si, že účast v sérii Blancpain je pro SMP Racing tou nejlepší volbou. V poslední době se jedná o nejlepší GT šampionát v Evropě a možná i ve světovém měřítku a já jsem rád, že zde mohu být jako součást ruského týmu. Soudě podle počtu týmů a vozů i podle jmen jezdců to bude velmi obtížný úkol prosadit se v této sérii. Jsem rád, že se mohu za volantem střídat s Miguelem (Molinou) a Davidem (Rigonem). Samozřejmě se již těšíme na první závod, ale ještě před tím musím trochu zapracovat na své formě, protože zimní přestávka byla dosti dlouhá. V rámci těchto testů budu ještě pracovat na kondici a také si musím zvyknout na auto. Je toho dost, ale od toho tyto testy jsou, takže mne čeká klasický testovací program.“
Miguel Molina: „Jezdit ve Ferrari a mít v týmu silné kolegy, to je sen každého jezdce. Jsem velmi rád, že jsem se mohl připojit k týmu SMP Racing, který ve velkém rozvíjí svůj závodní program po celém světě. Těším se na první závod do Monzy.“
Davide Rigon: „Rád jsem přijal nabídku zařadit se do posádky SMP Racing. Není to moje první spolupráce s ruským týmem a Ferrari a myslím si, že poměrně rychle dáme dohromady kvalitní tým. Miguel i Viktor jsou velmi dobří a rychlí jezdci, takže společně vytvoříme velmi silnou sestavu pro boj s našimi soupeři v Blancpain sérii, která je klíčovým šampionátem GT3. Ferrari 488 GT3 je velmi rychlý a spolehlivý vůz, se kterým se mi podařilo zvítězit v loňském závodě 12 hodin Gulf. Již se těším na závodní dráhu.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?