V pondělí 13. března byly na francouzském okruhu Paul Ricard zahájeny dvoudenní oficiální předsezónní testy okruhové série Blancpain GT series. Mezi zúčastněnými se objevilo i modrobíločervené Ferrari 488 GT3 ruského týmu SMP Racing.
Zakladatel týmu SMP Racing, ruský mecenáš Boris Rotenberg před začátkem testů připomněl historii týmu SMP Racing: „Můžeme říci, že se účastí v Blancpain 2017 vracíme ke svým kořenům. Vše pro nás začalo v seriálu Blancpain v roce 2013 a tehdy to bylo také s Ferrari. Od té doby náš tým SMP Racing urazil dlouhou cestu. Náš jezdec Viktor Shaitar za tu dobu vyhrál v Le Mans, zvítězil v sérii ELMS a ovládl GT3 Le Mans Cup a to vše získal ve voze Ferrari. Nyní tedy zahajujeme naší další sezónu, do které v Blancpain GT series přijíždíme opět s vozem Ferrari, které má na kapotě #72.“
Po krátkém týmovém úvodu představil Boris Rotenberg svou jezdeckou sestavu: „Naše posádka je velmi silná. Viktor Shaitar je kmenovým pilotem našeho programu SMP Racing. Zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans ve třídě LMGTE Am, v témže závodě pak získal ještě druhé místo v kategorii LMP2, účastnil se mnoha okruhových seriálů i ve formulových kategoriích nebo ve WTCC. V loňském roce získal titul v pohárové sérii GT3 Le Mans Cup. Viktor se ve voze bude střídat s italským kolegou Davidem Rigonem, který ve své závodnické kariéře získal mnoho okruhových vítězství i titulů v různých šampionátech včetně F3000 a Superligy. V posledních letech byl pravidelným účastníkem World Endurance Championship, kde s vozem Ferrari týmu AF Corse v kategorii LMGTE Pro získal několik vítězství. Posledním z trojice našich pilotů je španělský jezdec Miguel Molina, který se po zisku několika titulů v kartingových šampionátech prosadil v okruhových sériích cestovních vozů, například v seriálu TCC, a posledních několik sezón byl pravidelným účastníkem prestižního DTM v týmu Audi Sport Team Abt Sportline.“
Viktor Shaitar: „Myslím si, že účast v sérii Blancpain je pro SMP Racing tou nejlepší volbou. V poslední době se jedná o nejlepší GT šampionát v Evropě a možná i ve světovém měřítku a já jsem rád, že zde mohu být jako součást ruského týmu. Soudě podle počtu týmů a vozů i podle jmen jezdců to bude velmi obtížný úkol prosadit se v této sérii. Jsem rád, že se mohu za volantem střídat s Miguelem (Molinou) a Davidem (Rigonem). Samozřejmě se již těšíme na první závod, ale ještě před tím musím trochu zapracovat na své formě, protože zimní přestávka byla dosti dlouhá. V rámci těchto testů budu ještě pracovat na kondici a také si musím zvyknout na auto. Je toho dost, ale od toho tyto testy jsou, takže mne čeká klasický testovací program.“
Miguel Molina: „Jezdit ve Ferrari a mít v týmu silné kolegy, to je sen každého jezdce. Jsem velmi rád, že jsem se mohl připojit k týmu SMP Racing, který ve velkém rozvíjí svůj závodní program po celém světě. Těším se na první závod do Monzy.“
Davide Rigon: „Rád jsem přijal nabídku zařadit se do posádky SMP Racing. Není to moje první spolupráce s ruským týmem a Ferrari a myslím si, že poměrně rychle dáme dohromady kvalitní tým. Miguel i Viktor jsou velmi dobří a rychlí jezdci, takže společně vytvoříme velmi silnou sestavu pro boj s našimi soupeři v Blancpain sérii, která je klíčovým šampionátem GT3. Ferrari 488 GT3 je velmi rychlý a spolehlivý vůz, se kterým se mi podařilo zvítězit v loňském závodě 12 hodin Gulf. Již se těším na závodní dráhu.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?