V pondělí 13. března byly na francouzském okruhu Paul Ricard zahájeny dvoudenní oficiální předsezónní testy okruhové série Blancpain GT series. Mezi zúčastněnými se objevilo i modrobíločervené Ferrari 488 GT3 ruského týmu SMP Racing.
Zakladatel týmu SMP Racing, ruský mecenáš Boris Rotenberg před začátkem testů připomněl historii týmu SMP Racing: „Můžeme říci, že se účastí v Blancpain 2017 vracíme ke svým kořenům. Vše pro nás začalo v seriálu Blancpain v roce 2013 a tehdy to bylo také s Ferrari. Od té doby náš tým SMP Racing urazil dlouhou cestu. Náš jezdec Viktor Shaitar za tu dobu vyhrál v Le Mans, zvítězil v sérii ELMS a ovládl GT3 Le Mans Cup a to vše získal ve voze Ferrari. Nyní tedy zahajujeme naší další sezónu, do které v Blancpain GT series přijíždíme opět s vozem Ferrari, které má na kapotě #72.“
Po krátkém týmovém úvodu představil Boris Rotenberg svou jezdeckou sestavu: „Naše posádka je velmi silná. Viktor Shaitar je kmenovým pilotem našeho programu SMP Racing. Zvítězil v závodě 24 hodin Le Mans ve třídě LMGTE Am, v témže závodě pak získal ještě druhé místo v kategorii LMP2, účastnil se mnoha okruhových seriálů i ve formulových kategoriích nebo ve WTCC. V loňském roce získal titul v pohárové sérii GT3 Le Mans Cup. Viktor se ve voze bude střídat s italským kolegou Davidem Rigonem, který ve své závodnické kariéře získal mnoho okruhových vítězství i titulů v různých šampionátech včetně F3000 a Superligy. V posledních letech byl pravidelným účastníkem World Endurance Championship, kde s vozem Ferrari týmu AF Corse v kategorii LMGTE Pro získal několik vítězství. Posledním z trojice našich pilotů je španělský jezdec Miguel Molina, který se po zisku několika titulů v kartingových šampionátech prosadil v okruhových sériích cestovních vozů, například v seriálu TCC, a posledních několik sezón byl pravidelným účastníkem prestižního DTM v týmu Audi Sport Team Abt Sportline.“
Viktor Shaitar: „Myslím si, že účast v sérii Blancpain je pro SMP Racing tou nejlepší volbou. V poslední době se jedná o nejlepší GT šampionát v Evropě a možná i ve světovém měřítku a já jsem rád, že zde mohu být jako součást ruského týmu. Soudě podle počtu týmů a vozů i podle jmen jezdců to bude velmi obtížný úkol prosadit se v této sérii. Jsem rád, že se mohu za volantem střídat s Miguelem (Molinou) a Davidem (Rigonem). Samozřejmě se již těšíme na první závod, ale ještě před tím musím trochu zapracovat na své formě, protože zimní přestávka byla dosti dlouhá. V rámci těchto testů budu ještě pracovat na kondici a také si musím zvyknout na auto. Je toho dost, ale od toho tyto testy jsou, takže mne čeká klasický testovací program.“
Miguel Molina: „Jezdit ve Ferrari a mít v týmu silné kolegy, to je sen každého jezdce. Jsem velmi rád, že jsem se mohl připojit k týmu SMP Racing, který ve velkém rozvíjí svůj závodní program po celém světě. Těším se na první závod do Monzy.“
Davide Rigon: „Rád jsem přijal nabídku zařadit se do posádky SMP Racing. Není to moje první spolupráce s ruským týmem a Ferrari a myslím si, že poměrně rychle dáme dohromady kvalitní tým. Miguel i Viktor jsou velmi dobří a rychlí jezdci, takže společně vytvoříme velmi silnou sestavu pro boj s našimi soupeři v Blancpain sérii, která je klíčovým šampionátem GT3. Ferrari 488 GT3 je velmi rychlý a spolehlivý vůz, se kterým se mi podařilo zvítězit v loňském závodě 12 hodin Gulf. Již se těším na závodní dráhu.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.