Prototypy Cadillac americké série IMSA SportsCar Championship mají za sebou jediný závod a tento víkend na ně čeká teprve druhý podnik v historii. Stroje z dílny General Motors však šampionátu dominují a šéf závodního oddělení Mark Kent má zálusk na evropskou ikonu 24h Le Mans.
Návrat jména Cadillac je jedním z bodů General Motors. Po úspěchu v letošní čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně nadále diktují tyto prototypy závodní tempo a patří mezi hlavní favority na nadcházející dvanáctihodinovku v Sebringu.
Vstup modelu Cadillac DPi-V.R do Le Mans však musí podnítit francouzský autoklub ACO, který čtyřiadvacetihodinovku pořádá. Cadillac má sice základ v prototypu Dallara kategorie LMP2, nicméně několika technickými úpravami v oblasti aerodynamiky a pohonných jednotek spadá do pytle americké třídy DPi.
Světová třída LMP2 vyžaduje konkrétní typ prototypu a unifikovanou pohonnou jednotkou Gibson. Za těchto podmínek však závodní oddělení GM nemá zájem. Jejich podmínkou je použití karosérie i motoru značky Cadillac.
Původně ve FIA WEC plánovali sjednocení LMP2 a DPi podobně jako v IMSA, nicméně od plánů se upustilo a americké prototypy Cadillac, potažmo Mazda nebo Nissan, pravidla ACO nesplňují a změna v jejich prospěch zatím nepřipadá v úvahu.
Existuje však ještě jedna varianta. Sportovní ředitel ACO Vincent Beaumesnil podotkl, že DPi by mohlo po určitých modifikacích najít místo ve skupině LMP1 pro vozy bez hybridních technologií. V ní letos uvidíme pouze tým ByKolles, který ovšem nemá proti hybridním továrním strojům Porsche a Toyota sebemenší šanci.
Osmiválcový motor Cadillac o objemu 6,2 litru má mnohem větší výkonnostní potenciál než v současnosti nabízí, neboť je omezen technickými pravidly v rámci Balance of Performance. Má to ale háček. Nehybridní třída LMP1 zakazuje jakoukoliv tovární podporu, což GM omezuje možnosti. Schůdnou cestou je, kdyby prototypy nasadil soukromý tým. Za stájemi Wayne Taylor Racing a Action Express Racing v IMSA totiž tento americký gigant stojí.
Cadillac se na 24h v Le Mans naposledy objevil v roce 2002. S modelem Northstar LMP02 s čtyřlitrovým motorem V8 tehdy startovali Wayne Taylor, Max Angelelli a Christopher Tinseau. Trojce dojela do cíle na devátém místě se ztrátou dvaceti kol na vítězné Audi.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?