Prototypy Cadillac americké série IMSA SportsCar Championship mají za sebou jediný závod a tento víkend na ně čeká teprve druhý podnik v historii. Stroje z dílny General Motors však šampionátu dominují a šéf závodního oddělení Mark Kent má zálusk na evropskou ikonu 24h Le Mans.
Návrat jména Cadillac je jedním z bodů General Motors. Po úspěchu v letošní čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně nadále diktují tyto prototypy závodní tempo a patří mezi hlavní favority na nadcházející dvanáctihodinovku v Sebringu.
Vstup modelu Cadillac DPi-V.R do Le Mans však musí podnítit francouzský autoklub ACO, který čtyřiadvacetihodinovku pořádá. Cadillac má sice základ v prototypu Dallara kategorie LMP2, nicméně několika technickými úpravami v oblasti aerodynamiky a pohonných jednotek spadá do pytle americké třídy DPi.
Světová třída LMP2 vyžaduje konkrétní typ prototypu a unifikovanou pohonnou jednotkou Gibson. Za těchto podmínek však závodní oddělení GM nemá zájem. Jejich podmínkou je použití karosérie i motoru značky Cadillac.
Původně ve FIA WEC plánovali sjednocení LMP2 a DPi podobně jako v IMSA, nicméně od plánů se upustilo a americké prototypy Cadillac, potažmo Mazda nebo Nissan, pravidla ACO nesplňují a změna v jejich prospěch zatím nepřipadá v úvahu.
Existuje však ještě jedna varianta. Sportovní ředitel ACO Vincent Beaumesnil podotkl, že DPi by mohlo po určitých modifikacích najít místo ve skupině LMP1 pro vozy bez hybridních technologií. V ní letos uvidíme pouze tým ByKolles, který ovšem nemá proti hybridním továrním strojům Porsche a Toyota sebemenší šanci.
Osmiválcový motor Cadillac o objemu 6,2 litru má mnohem větší výkonnostní potenciál než v současnosti nabízí, neboť je omezen technickými pravidly v rámci Balance of Performance. Má to ale háček. Nehybridní třída LMP1 zakazuje jakoukoliv tovární podporu, což GM omezuje možnosti. Schůdnou cestou je, kdyby prototypy nasadil soukromý tým. Za stájemi Wayne Taylor Racing a Action Express Racing v IMSA totiž tento americký gigant stojí.
Cadillac se na 24h v Le Mans naposledy objevil v roce 2002. S modelem Northstar LMP02 s čtyřlitrovým motorem V8 tehdy startovali Wayne Taylor, Max Angelelli a Christopher Tinseau. Trojce dojela do cíle na devátém místě se ztrátou dvaceti kol na vítězné Audi.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?