Britský tým Strakka Racing se po devíti letech vrací do závodů vozů GT. V letošním roce bude fungovat jako tovární tým automobilky McLaren a v jeho vozech bude nastupovat hned 14 jezdců.
Do jednoho z McLarenů 650S GT3 budou v Blancpain Sprint Cupu usedat zakladatel týmu Nick Leventis s Lewisem Williamsonem. V Endurance Cupu je pak doplní Craig Fleming. Tato "vytrvalostní posádka" pak bude nastupovat ve třídě PRO-AM.
V britské skvadře ani letos nebude chybět Nick Leventis, který byl navíc nově jmenován továrním jezdcem McLarenu. Ten se ve Sprint Cupu dá dohromady s Nizozemcem Lorisem Hezemansem. Naopak ve vytrvalostní části Blancpain GT Series bude závodit s rychlíky Fumanellim, novým členem McLaren Young Driver Academy, a Samem Tordoffem.
"Už dlouho jsem čekal na to, jak dostanu šanci mimo Spojené království. Nikdy jsem nebyl např. v Monze, takže letošní sezona bude opravdu velkým dobrodružstvím. A závodit tam v McLarenu týmu Strakka Racing, v týmu, který moc dobře znám, je skvělé naplnění tohoto snu," prozradil Tordoff.
Ve Sprint Cup pak vytvoří další dvojici stálice značky McLaren Alvaro Parente a mladík Ben Barnicoat. Jezdec McLaren Academy se také zúčastní i kompletní sezony Endurance Cupu, kde jeho parťáky budou Come Ledogar a Rob Bell. Bell se pak zúčastní i sprintů, a to s Andrew Watsonem.
S Watsonem pak bude ve vytrvalostních závodech sdílet kokpit 650S GT3 Dean Stoneman, jezdec známý nejen svou rychlostí, ale také tím, že dokázal porazit rakovinu. K tomuto duu se pak připojí další kvalitní pilot, a to Jazeman Jafaar, který do McLarenu přechází od Mercedesu.
"Jsme moc rádi, že jsme získali tolik výborných jezdců do debutové sezony v Blancpain GT Series, což je dost možná nejlepší šampionát GT vozů planety. S vozy McLaren jsme se již sblížili, ale teď je čas na závody a na získávání úspěchů pro značku McLaren," prozradil Leventis.
Sezona Blancpain GT Series odstartuje již za necelé tři týdny v italském Misanu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?