Britský tým Strakka Racing se po devíti letech vrací do závodů vozů GT. V letošním roce bude fungovat jako tovární tým automobilky McLaren a v jeho vozech bude nastupovat hned 14 jezdců.
Do jednoho z McLarenů 650S GT3 budou v Blancpain Sprint Cupu usedat zakladatel týmu Nick Leventis s Lewisem Williamsonem. V Endurance Cupu je pak doplní Craig Fleming. Tato "vytrvalostní posádka" pak bude nastupovat ve třídě PRO-AM.
V britské skvadře ani letos nebude chybět Nick Leventis, který byl navíc nově jmenován továrním jezdcem McLarenu. Ten se ve Sprint Cupu dá dohromady s Nizozemcem Lorisem Hezemansem. Naopak ve vytrvalostní části Blancpain GT Series bude závodit s rychlíky Fumanellim, novým členem McLaren Young Driver Academy, a Samem Tordoffem.
"Už dlouho jsem čekal na to, jak dostanu šanci mimo Spojené království. Nikdy jsem nebyl např. v Monze, takže letošní sezona bude opravdu velkým dobrodružstvím. A závodit tam v McLarenu týmu Strakka Racing, v týmu, který moc dobře znám, je skvělé naplnění tohoto snu," prozradil Tordoff.
Ve Sprint Cup pak vytvoří další dvojici stálice značky McLaren Alvaro Parente a mladík Ben Barnicoat. Jezdec McLaren Academy se také zúčastní i kompletní sezony Endurance Cupu, kde jeho parťáky budou Come Ledogar a Rob Bell. Bell se pak zúčastní i sprintů, a to s Andrew Watsonem.
S Watsonem pak bude ve vytrvalostních závodech sdílet kokpit 650S GT3 Dean Stoneman, jezdec známý nejen svou rychlostí, ale také tím, že dokázal porazit rakovinu. K tomuto duu se pak připojí další kvalitní pilot, a to Jazeman Jafaar, který do McLarenu přechází od Mercedesu.
"Jsme moc rádi, že jsme získali tolik výborných jezdců do debutové sezony v Blancpain GT Series, což je dost možná nejlepší šampionát GT vozů planety. S vozy McLaren jsme se již sblížili, ale teď je čas na závody a na získávání úspěchů pro značku McLaren," prozradil Leventis.
Sezona Blancpain GT Series odstartuje již za necelé tři týdny v italském Misanu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?