Z osmadvaceti závodních vozů, přihlášených do letošního ročníku Mistrovství světa vytrvalostních závodů, se na počátku dubna na okruhu Monza sejdou téměř všichni protagonisté.
Dvoudenní testování v termínu 1.–2. dubna si nechá ujít pouze druhý vůz týmu CEFC Manor, jinak dorazí všichni. V kategorii LMP1 se sejdou tovární prototypy Porsche a Toyota a pátým členem bude soukromý tým ByKolles s modelem ENSO CLM P1/01 s motorem Nissan. Dohromady tak bude k vidění pět prototypů LMP1.
V LMP2 bude na Monze devítičlenná skupinka, což je o jednoho účastníka méně než v nadcházející sezóně. Dvoučlenný Manor totiž do Itálie přiveze pouze jeden prototyp ORECA 07 namísto dvou. Právě francouzský výrobce ORECA bude mít v šampionátu prakticky monopolní postavení. Všechny týmy využívají novou generaci jménem ORECA a to platí i v případě stáje Signatech Alpine, která ovšem používá označení vozu Alpine A470.
Vedle Manoru a dvou prototypů od Alpine se v Monze ukážou týmy G-Drive a TDS. Po dvou autech budou mít Rebellion a Jackie Chan DC Racing.
Kategorie GTE-Pro továrních týmů bude kompletní. Pod bannerem AF Corse uvidíme dvojici vozů Ferrari 488, z Británie dorazí Fordy GT a modely Aston Martin Vantage a premiéra ve WEC čeká na nové Porsche 911 s motorem uprostřed.
Stejně jako LMP1 bude obsazená kategorie GTE-Am. Dva loňské modely Ferrari 488 nasadí týmy Spirit of Race a Clearwater Racing, Porsche se ukáže v barvách Dempsey-Proton Racing a Gulf Racing a chybět nebude stálice této kategorie – Aston Martin.
Takzvaný prolog bude volně dostupný pro diváky.
Listina přihlášených najdete ZDE
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.