Neuběhl ani měsíc od tiskové konference Nissanu, ve které japonská značka ohlašovala své letošní plány. V nich také stálo, že do Blancpain GT nasadí pouze jeden vůz. RJN Motorsport se nakonec přeci jen bude starat o dva speciály.
Do vozu bude usedat bývalý vítěz GT Academy Matt Simmons společně s Mattem Parrym a Struanem Moorem. Tuto trojici čeká kompletní program BGT Endurance Cupu, který odstartuje na konci dubna v Monze.
"Tato zimní přestávka byla odlišná od těch předchozích, jelikož jsem nevěděl, kde budu letos jezdit. Jsem rád, že mi dal Nissan příležitost a já budu mít opět možnost závodit. Je to pro mě velká pocta a jsem rád, že budu moci závodit na tratích, které už znám. To beru jako svoji výhodu," prozradil Simmons.
Brit Matt Parry se tak stává dalším z plejády jezdců, kteří odešli z formulí do závodů GT. Třiadvacetiletý jezdec strávil poslední dvě sezony v GP3 Series, kde v loni získal jedno vítězství.
"Pro závody GT jsme se rozhodli už loni, protože si myslíme, že se tím moje kariéra posune dál, než v monopostech. Chceme, aby se ze mě stal profesionální jezdec, který dostává zaplaceno a takovou budoucnost vidíme právě v závodech GT. Já si tuhle novou možnost dost užívám, jelikož GT svět je o dost otevřenější, oproti formulí, kde je to celkem drsné. Když máte velký tým, tak budujete vztahy mnohem jednodušeji," řekl Parry pro Autosport.
Šéf týmu Bob Neville má však radost i ze Struana Moora: "Jsme rádi, že se k nám Struan přidal. Je to mladý, stříbrný jezdec se zkušenostmi. Matt Parry je pak mladý talentovaný jezdec přímo z formulového prostředí. Myslím, že může dokázat velké věci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.