Neuběhl ani měsíc od tiskové konference Nissanu, ve které japonská značka ohlašovala své letošní plány. V nich také stálo, že do Blancpain GT nasadí pouze jeden vůz. RJN Motorsport se nakonec přeci jen bude starat o dva speciály.
Do vozu bude usedat bývalý vítěz GT Academy Matt Simmons společně s Mattem Parrym a Struanem Moorem. Tuto trojici čeká kompletní program BGT Endurance Cupu, který odstartuje na konci dubna v Monze.
"Tato zimní přestávka byla odlišná od těch předchozích, jelikož jsem nevěděl, kde budu letos jezdit. Jsem rád, že mi dal Nissan příležitost a já budu mít opět možnost závodit. Je to pro mě velká pocta a jsem rád, že budu moci závodit na tratích, které už znám. To beru jako svoji výhodu," prozradil Simmons.
Brit Matt Parry se tak stává dalším z plejády jezdců, kteří odešli z formulí do závodů GT. Třiadvacetiletý jezdec strávil poslední dvě sezony v GP3 Series, kde v loni získal jedno vítězství.
"Pro závody GT jsme se rozhodli už loni, protože si myslíme, že se tím moje kariéra posune dál, než v monopostech. Chceme, aby se ze mě stal profesionální jezdec, který dostává zaplaceno a takovou budoucnost vidíme právě v závodech GT. Já si tuhle novou možnost dost užívám, jelikož GT svět je o dost otevřenější, oproti formulí, kde je to celkem drsné. Když máte velký tým, tak budujete vztahy mnohem jednodušeji," řekl Parry pro Autosport.
Šéf týmu Bob Neville má však radost i ze Struana Moora: "Jsme rádi, že se k nám Struan přidal. Je to mladý, stříbrný jezdec se zkušenostmi. Matt Parry je pak mladý talentovaný jezdec přímo z formulového prostředí. Myslím, že může dokázat velké věci.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?