Americký Ford se do světové vytrvalostní série vrátil ve velkém stylu a po 50 letech znovu získal vítězství ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. Hlavním cílem sezóny 2017 je, opět stejně jako před půl stoletím, toto vítězství obhájit.
Vozy Ford GT ve vytrvalostních závodech WEC a IMSA nasazuje automobilka Ford prostřednictvím závodního týmu Chip Ganassi Racing. Obhajobě loňského vítězství v prestižním závodě 24 hodin Le Mans podřídili u Fordu veškerou zimní přípravu, na kterou naváže prolog v Monze (1. - 2. dubna) a samozřejmě také první dvojice ostrých závodů sezóny 2017 (Silverstone a SPA-Francorchamps). V těchto dvou závodech nasadí Ford do obou svých vozů tříčlenné posádky, aby si jezdci zvykli na součinnost v rámci ostrého závodního tempa. Ve voze #66 se ke kmenové dvojici Stefan Mücke, Olivier Pla připojí Američan Billy Johnson a do vozu #67 po bok Andy Priaulxe a Harry Tincknella usedne Luis Felipe „Pipo“ Derani, který si v loňském roce odbyl velmi podařený debut ve vytrvalostních závodech světové série.
Speciálně pro závod 24 hodin Le Mans nasadí Chip Ganassi Racing ještě další dva vozy. Ford GT #68 bude řídit vítězné trio z loňského Le Mans: Sébastien Bourdais, Joey Hand, Dirk Müller. Tato trojice svou rychlost potvrdila také vítězstvím v letošním ročníku prestižního amerického závodu v Daytoně. Do čtvrtého vozu #69 usednou Ryan Briscoe, Richard Westbrook, Scott Dixon, kteří se pokusí v Le Mans vylepšit své loňské třetí místo.
„Hodně se do Le Mans těším,“ uvedl majitel týmu Chip Ganassi a dodal: „přestože jsme zde vloni zvítězili. Ale obhajoba tohoto úspěchu je pro nás ještě větší výzvou. Vloni jsme zde kromě vítězství získali také mnoho cenných závodních zkušeností a to nám umožní se na tento prestižní závod ještě lépe připravit. Znovu zde nasadíme čtyři vozy, ve kterých se bude střídat 12 nejlepších závodních jezdců světa. Nemohu se dočkat, až zde budeme obhajoval náš loňský triumf.“
„Když jsme vloni přijeli do Le Mans, abychom se pokusili navázat na naše slavné vítězství z doby před 50 lety, byli jsme pod velkým tlakem,“ řekl Raj Nair, výkonný viceprezident pro globální rozvoj a technický ředitel Ford Motor Company. „Podařilo se nám to a bylo to úžasné vítězství. Nyní ale nesmíme usnout na vavřínech. Letos v červnu se znovu do Le Mans vrátíme a při tom se budeme opírat o zkušenosti z loňské sezóny i o našich sedm vítězství, kterých jsme dosáhli v sezóně 2016, včetně Daytony 2017. Již se nemůžeme dočkat chvíle, kdy naše vozy znovu vyjedou na trať tohoto slavného závodu.“
Pipo Derani, Ford GT #67: „Je mi velkou ctí podílet se na závodním programu takové světové značky, jakou je Ford. Být členem týmu, jakým je Chip Ganassi Racing, to byl jeden z mých dosavadních cílů mé kariéry. V prvé řadě chci poděkovat Georgi Howard-Chappellovi za jeho důvěru, díky které jsem získal tuto závodnickou příležitost. Stopa, kterou za sebou vozy Ford GT zanechali v celé loňské sezóně vytrvalostních závodů je nepřehlédnutelná. Moc se těším na spolupráci s týmem a pokusím se svou měrou maximálně přispět k dalšímu úspěchu Fordu ve vytrvalostních závodech i k obhajobě vítězství v Le Mans.“
Sébastien Bourdais, Ford GT #68: „Když myslím na návrat do Le Mans, mám takový zvláštní pocit. Budeme zde obhajovat loňské prvenství, ale zároveň si každý při pohledu na nás řekne - Vloni si nastavili laťku poměrně vysoko a nyní všichni začínáme odznovu. Ale takové je závodění a mým úkolem je co nejlépe se připravit a odevzdat maximální možný výkon. Proto jsem moc rád, že mohu být znovu u toho. Historický souboj Fordu s Ferrari se po 50 letech znovu opakuje a pro mne je to velká čest, že mohu být jeho součástí. Do konce života si budu pamatovat, že jsem byl u toho, když se v Le Mans psala historie. Když přijedete s celým týmem do Le Mans, tak pocítíte velmi zvláštní, neopakovatelnou atmosféru. To není, jako když přijedete na nějaký další závod v mistrovství, tady jste přijeli do Le Mans. Ze všech stran je znát, že tento závod je jiný, jedinečný, neopakovatelný.“
Harry Tincknell, Ford GT #67: „Jednou ze zvláštností okruhu v Le Mans je to, že jeho část vede po veřejných komunikacích a proto tam nelze jen tak přijet a testovat. Každý dostaneme jen jednu šanci do roka. Je to největší vytrvalostní závod na světě. Přímo u trati jej sleduje přes 250000 diváků, kteří vytvoří neopakovatelnou atmosféru, kterou nikde jinde nezažijete. Také samotná trať je úžasná. Jedná se o vysokorychlostní okruh, který přesně sedí našemu vozu, protože Ford GT byl vyvinutý speciálně pro Le Mans. Vloni se nám podařil historický zápis, když jsme po 50 letech zopakovali zdejší vítězství z roku 1966. Navíc já řídím vůz #67 a právě #67 zde v roce 1967 obhálilo vítězství zn. Ford. Takže doufám, že se historie bude opakovat. Myslím si, že letos máme dobrou šanci, protože před loňským závodem v Le Mans jsme absolvovali pouhé dva ostré starty. Letos jsme na tom podstatně lépe, protože můžeme čerpat z loňských zkušeností a také z úvodního závodu v Daytoně 2017. Jedeme do Le Mans s velkými očekáváními. Bude to velmi těžké, ale přes to se nemohu dočkat. Vždyť se jedná o největší závod sezóny.“
Stefan Mücke, Ford #66: „Rozhodně chceme letos vyhrát nejenom v Le Mans, ale v celém šampionátu. Vloni jsme dosáhli několika dobrých výsledků a letos chceme šampionát vyhrát. Sezóna bude dlouhá, skládá se z několika výjimečných závodů a já už se nemohu dočkat, až to začne. Jsem velmi šťastný, že jsem součástí tohoto týmu. Máme výborné auto a já jsem hrdý na to, že mohu být součástí tohoto jedinečného historického momentu. Je dobře, že je šampionát tak pestrý co se týká zastoupení značek. V minulosti vyhrávalo Ferrari, vloni získal jezdecký titul Aston Martin a letos to bude Ford. Sezóna je ale dlouhá a my musíme po celou dobu odvádět ty nejlepší výkony nejen na trati, ale i mimo ni. To je jediná správná cesta vedoucí ke stanovenému cíli.“
Andy Priaulx, Ford GT #66: „Letos budeme jistě silnější, protože se můžeme opřít o zkušenosti z loňské sezóny. Ale nebude to vůbec snadné, protože se konkurence rozrostla o nový tovární tým Porsche. Bude to ve třídě GTE velký boj, ale doufám, že z něj vzejdeme vítězně. Ostatně, jakožto ve správném mistrovství světa, se zde mezi sebou budou měřit ti nejlepší piloti z celého světa. Proto očekávám těsné souboje a celkově tvrdý boj. Ale pevně věřím, že v tomto velkém boji uspějeme.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.