Ford Mustang dnes dále posiluje svůj legendární status oficiální premiérou Mustangu GT4 v závodě CrowdStrike 24 hodin Spa na legendárním okruhu Spa-Francorchamps ve východní Belgii.
Mustang GT4 je nejnovějším výsledkem závodního programu značky Ford, který Jim Farley, prezident a generální ředitel společnosti, nazval „Ford versus všichni“. Stejně jako jeho sourozenec Mustang GT3 je i nový závodní vůz založen na zcela novém Mustangu Dark Horse™ modelového roku 2024. Tímto odhalením Ford oficiálně pokračuje v nepřetržitém působení v kategorii GT4, do které se poprvé zapojil v roce 2017.
Oficiální design nového vozu navazuje na zbarvení vozů Mustang GT3 a SuperVan 4.2, v obou případech vytvořené studiem Troy Lee Designs. Troy Lee je považován za jednoho z předních designérů v oblasti motoristického sportu.
„Mustang GT4 je důležitým členem naší nabídky závodních vozů,“ řekl globální ředitel Ford Performance Motorsports Mark Rushbrook. „Řadí se mezi Mustang GT3 a připravovaný Mustang Dark Horse R. Značka tak bude přítomna na všech úrovních okruhového závodění. S touto novou verzí, založenou na novém modelu Dark Horse, jsme zařadili vyšší rychlost a jsme připraveni postavit se všem soupeřům.“
Odhalení Mustangu Dark Horse v roce 2022 bylo součástí širší premiéry celé rodiny závodních vozů Mustang. Patří do ní nový Mustang GT4, nedávno představený Mustang GT3, připravovaný Mustang Dark Horse R atd. Tyto vozy budou závodit po celém světě, na legendárních tratích od Daytony po Bathurst a na všech úrovních od profesionálního GT závodění až po okruhové dny pro veřejnost.
Novým Mustangem GT4 divize Ford Performance dále rozvíjí silné partnerství se společností Multimatic, která bude vůz vyrábět. Závodní motory vyvinula na bázi produkčních osmiválců konstrukční řady Coyote samotná divize Ford Performance a kompletovat je bude Ford v Dearbornu.
„Jsme hrdí na to, že můžeme na těchto programech závodních vozů spolupracovat s tolika skvělými partnery,“ řekl Christian Hertrich, vedoucí pohonných jednotek ve Ford Performance Motorsports. „Je také výjimečné, že můžeme všechny práce na motoru pro Mustang GT4 provádět plně ve vlastní režii. Máme skvělý tým a těším se, až fanoušci Mustangu uvidí Mustang GT4 v akci.“
Závodní Mustang GT4 je osazen tlumiči pérování Multimatic DSSV, nesynchronizovanou převodovkou Holinger, pneumatickým řazením u volantu, panely karoserie z přírodních vláken a aerodynamickým paketem podle specifikací třídy GT4.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.