Ford Mustang dnes dále posiluje svůj legendární status oficiální premiérou Mustangu GT4 v závodě CrowdStrike 24 hodin Spa na legendárním okruhu Spa-Francorchamps ve východní Belgii.
Mustang GT4 je nejnovějším výsledkem závodního programu značky Ford, který Jim Farley, prezident a generální ředitel společnosti, nazval „Ford versus všichni“. Stejně jako jeho sourozenec Mustang GT3 je i nový závodní vůz založen na zcela novém Mustangu Dark Horse™ modelového roku 2024. Tímto odhalením Ford oficiálně pokračuje v nepřetržitém působení v kategorii GT4, do které se poprvé zapojil v roce 2017.
Oficiální design nového vozu navazuje na zbarvení vozů Mustang GT3 a SuperVan 4.2, v obou případech vytvořené studiem Troy Lee Designs. Troy Lee je považován za jednoho z předních designérů v oblasti motoristického sportu.
„Mustang GT4 je důležitým členem naší nabídky závodních vozů,“ řekl globální ředitel Ford Performance Motorsports Mark Rushbrook. „Řadí se mezi Mustang GT3 a připravovaný Mustang Dark Horse R. Značka tak bude přítomna na všech úrovních okruhového závodění. S touto novou verzí, založenou na novém modelu Dark Horse, jsme zařadili vyšší rychlost a jsme připraveni postavit se všem soupeřům.“
Odhalení Mustangu Dark Horse v roce 2022 bylo součástí širší premiéry celé rodiny závodních vozů Mustang. Patří do ní nový Mustang GT4, nedávno představený Mustang GT3, připravovaný Mustang Dark Horse R atd. Tyto vozy budou závodit po celém světě, na legendárních tratích od Daytony po Bathurst a na všech úrovních od profesionálního GT závodění až po okruhové dny pro veřejnost.
Novým Mustangem GT4 divize Ford Performance dále rozvíjí silné partnerství se společností Multimatic, která bude vůz vyrábět. Závodní motory vyvinula na bázi produkčních osmiválců konstrukční řady Coyote samotná divize Ford Performance a kompletovat je bude Ford v Dearbornu.
„Jsme hrdí na to, že můžeme na těchto programech závodních vozů spolupracovat s tolika skvělými partnery,“ řekl Christian Hertrich, vedoucí pohonných jednotek ve Ford Performance Motorsports. „Je také výjimečné, že můžeme všechny práce na motoru pro Mustang GT4 provádět plně ve vlastní režii. Máme skvělý tým a těším se, až fanoušci Mustangu uvidí Mustang GT4 v akci.“
Závodní Mustang GT4 je osazen tlumiči pérování Multimatic DSSV, nesynchronizovanou převodovkou Holinger, pneumatickým řazením u volantu, panely karoserie z přírodních vláken a aerodynamickým paketem podle specifikací třídy GT4.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?