Ford Mustang dnes dále posiluje svůj legendární status oficiální premiérou Mustangu GT4 v závodě CrowdStrike 24 hodin Spa na legendárním okruhu Spa-Francorchamps ve východní Belgii.
Mustang GT4 je nejnovějším výsledkem závodního programu značky Ford, který Jim Farley, prezident a generální ředitel společnosti, nazval „Ford versus všichni“. Stejně jako jeho sourozenec Mustang GT3 je i nový závodní vůz založen na zcela novém Mustangu Dark Horse™ modelového roku 2024. Tímto odhalením Ford oficiálně pokračuje v nepřetržitém působení v kategorii GT4, do které se poprvé zapojil v roce 2017.
Oficiální design nového vozu navazuje na zbarvení vozů Mustang GT3 a SuperVan 4.2, v obou případech vytvořené studiem Troy Lee Designs. Troy Lee je považován za jednoho z předních designérů v oblasti motoristického sportu.
„Mustang GT4 je důležitým členem naší nabídky závodních vozů,“ řekl globální ředitel Ford Performance Motorsports Mark Rushbrook. „Řadí se mezi Mustang GT3 a připravovaný Mustang Dark Horse R. Značka tak bude přítomna na všech úrovních okruhového závodění. S touto novou verzí, založenou na novém modelu Dark Horse, jsme zařadili vyšší rychlost a jsme připraveni postavit se všem soupeřům.“
Odhalení Mustangu Dark Horse v roce 2022 bylo součástí širší premiéry celé rodiny závodních vozů Mustang. Patří do ní nový Mustang GT4, nedávno představený Mustang GT3, připravovaný Mustang Dark Horse R atd. Tyto vozy budou závodit po celém světě, na legendárních tratích od Daytony po Bathurst a na všech úrovních od profesionálního GT závodění až po okruhové dny pro veřejnost.
Novým Mustangem GT4 divize Ford Performance dále rozvíjí silné partnerství se společností Multimatic, která bude vůz vyrábět. Závodní motory vyvinula na bázi produkčních osmiválců konstrukční řady Coyote samotná divize Ford Performance a kompletovat je bude Ford v Dearbornu.
„Jsme hrdí na to, že můžeme na těchto programech závodních vozů spolupracovat s tolika skvělými partnery,“ řekl Christian Hertrich, vedoucí pohonných jednotek ve Ford Performance Motorsports. „Je také výjimečné, že můžeme všechny práce na motoru pro Mustang GT4 provádět plně ve vlastní režii. Máme skvělý tým a těším se, až fanoušci Mustangu uvidí Mustang GT4 v akci.“
Závodní Mustang GT4 je osazen tlumiči pérování Multimatic DSSV, nesynchronizovanou převodovkou Holinger, pneumatickým řazením u volantu, panely karoserie z přírodních vláken a aerodynamickým paketem podle specifikací třídy GT4.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?