Nižší sledovanost Formule 1 v České republice lze přisuzovat přesunu přímých přenosů z televizní stanice Nova na placenou televizní stanici Nova Sport. Stejně tak se nově i v sousedním Německu vysílá Formule 1 na placených televizních kanálech. A právě Německo, Rakousko a Polsko patřilo mezi „hegemony“ ve sledování televizních přenosů. Ale množství sledujících se podle píplmetrů v Německu snížilo víc než o padesát procent. A v Rakousku a v Polsku je situace ještě horší.
Závody také zdobila vyrovnanost jednotlivých týmů, ať už Ferrari, Red Bullu, Mercedesu nebo Renaultu. Rozdíly se tak tvořily především mezi jezdci a ne samotnými monoposty, i když menší značky jako Lotus, Sauber nebo například Force India měli omezenější rozpočet na vývoj vozidel. Peníze ale celkově ovlivňují fungování tohoto světa, a tudíž se pomocí peněz tahá za nitky i ve Formuli 1 a jiných sportech.
Šéfové Formule 1 tak měli docílit větší vyrovnanosti a konkurenci i nadále pomocí různých omezení a nařízení „aby nedocházelo k dominancím v Poháru konstruktérů jako například v roce 2010 u Red Bullu. Naopak si troufnu říci, že mezinárodní automobilová federace FIA udělala obrovský přešlap v zákazu tankování monopostů během závodu, díky čemuž muselo dojít k zvětšení objemu palivových nádrží. Tankování patřilo k závodům jako míč k fotbalu. Vždyť ono tankování bylo o dokonalém zvolení strategie, kdy jezdec zamíří do depa na výměnu pneumatik a doplnění paliva, byť i třeba při sekundovém zpoždění to mohlo znamenat zařazení se o pozici níže v pořadí. Monoposty také byly s úbytkem paliva daleko rychlejší. Toto je pro mě asi nejhorší změna, která kdy proběhla v rámci Formule 1.
Velká část fanoušků by mohla zavrhnout blížící se změnu spalovacího motoru na elektrický, která nás podle mého čeká cca do 10 let. Už od roku 2012 se jezdí závody Formule E, tedy monopostů, které jsou výhradně elektrické. I šéf F1 Ross Brown prohlásil, že bude-li to okolí žádat, tak Formule 1 může přejít na elektrické motory. Doplnil však, že dosud jsou závody Formule E vlažné. Zajímavé je především porovnání monopostů F1 a Formule E. Vždy jsem tyto závody považoval za předvádění obrovského výkonu a rychlosti. Ekologie je věc důležitá, ale například jeden zaoceánský supertanker vyprodukuje tolik zplodin jako 100 000 automobilů, tak mi přijde nevhodné zavádět elektrické motory do F1.
Porovnání monopostů Formule 1 / Formule E: Váha: 702kg / 898kg Výkon: 710 kW / 200kW Zrychení 0-100km/h: 2,1s / 3s Maximální rychlost: 378km/h / 225km/h Hlučnost: 134dB / 80dB
Elektrická auta samotná čelí kritice i veliké podpoře a dělí společnost na dva tábory. Větší část stávajících fanoušků by Formule 1 po případné změně zavrhla, než část fanoušků, kteří by F1 sledovat teprve začali.
E-Formule se jistě budou zdokonalovat, a tak i samotné elektrické automobily, ale většinový názor je ten, že by se neměli stát dominantou motosportu. Navíc šéfové Formule uvažují o znovuzavedení tankování, které opustilo světlo světa tohoto závodu v roce 2009.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?