V roce 2021 zahájí DTM novou éru. Místo automobilů první třídy se používají vozidla GT3. Místo dvou výrobců jich bude nejméně pět. Koronavirová pandemie však otřásá i kalendářem DTM. Start celé série Mezinárodního mistrovství Německa cestovních vozů musel být posunut o téměř měsíc. DTM ruší zahajovací závod v Rusku a zkracuje kalendář. Éra GT3 by měla začít 19. června 2021 v Monze.
Sezóna měla začít 29. května závodem na Igora Drive v Petrohradě. Ale ruský závod byl zrušen, kalendář se zmenšil z devíti událostí a 18 závodů na osm a 16 závodů. Start se nyní uskuteční 19. června na italském vysokorychlostním okruhu v Monze.
Zbytek kalendáře DTM zůstává nedotčen.
Kalendář DTM 2021
19.-20. červen 2021 Monza 3.- 4 červenec 2021 Norisring 24.-25. července 2021 Lausitzring
7.-8. srpna 2021 Zolder 21.-22. srpna 2021 Nürburgring 4. - 5. září 2021 Red Bull Ring 18.-19. září 2021 Assen 2. - 3 říjen 2021 Hockenheim
Zatím bylo potvrzeno také pět závodních týmů: Tým Rosberg Championship je zpět, stejně jako Abt Sportsline. Zatímco Abt bude i nadále spolupracovat s Audi a bude používat dva vozy Audi R8 LMS Evo (5,2 litrové V10), stále není jasné, s jakým výrobcem spolupracuje stáj Rosberg.
Již jsou přihlášeny tři nové týmy: exmistr světa Formule 1 Jenson Button přináší do DTM svůj závodní tým Jenson Team Rocket RJN. Bude používat McLaren 720S GT3 (4,0 litrový V6 turbo). Další nováček na startu GruppeM Racing spoléhá na Mercedes AMG GT3 Evo (6,2 litrový atmosférický V8).
Je také jisté, že se DTM zúčastní minimálně dvě Ferrari 488 GT3 (3,9-litrový V8 turbo). Je jasné, že tyto dva vozy bude financovat Red Bull. Za volantem jsou Alexander Albon a Liam Lawson – kteří budou startovat přinejmenším ve všech závodech, které se nepřekrývají se závody Formule 1.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?