V roce 2021 zahájí DTM novou éru. Místo automobilů první třídy se používají vozidla GT3. Místo dvou výrobců jich bude nejméně pět. Koronavirová pandemie však otřásá i kalendářem DTM. Start celé série Mezinárodního mistrovství Německa cestovních vozů musel být posunut o téměř měsíc. DTM ruší zahajovací závod v Rusku a zkracuje kalendář. Éra GT3 by měla začít 19. června 2021 v Monze.
Sezóna měla začít 29. května závodem na Igora Drive v Petrohradě. Ale ruský závod byl zrušen, kalendář se zmenšil z devíti událostí a 18 závodů na osm a 16 závodů. Start se nyní uskuteční 19. června na italském vysokorychlostním okruhu v Monze.
Zbytek kalendáře DTM zůstává nedotčen.
Kalendář DTM 2021
19.-20. červen 2021 Monza 3.- 4 červenec 2021 Norisring 24.-25. července 2021 Lausitzring
7.-8. srpna 2021 Zolder 21.-22. srpna 2021 Nürburgring 4. - 5. září 2021 Red Bull Ring 18.-19. září 2021 Assen 2. - 3 říjen 2021 Hockenheim
Zatím bylo potvrzeno také pět závodních týmů: Tým Rosberg Championship je zpět, stejně jako Abt Sportsline. Zatímco Abt bude i nadále spolupracovat s Audi a bude používat dva vozy Audi R8 LMS Evo (5,2 litrové V10), stále není jasné, s jakým výrobcem spolupracuje stáj Rosberg.
Již jsou přihlášeny tři nové týmy: exmistr světa Formule 1 Jenson Button přináší do DTM svůj závodní tým Jenson Team Rocket RJN. Bude používat McLaren 720S GT3 (4,0 litrový V6 turbo). Další nováček na startu GruppeM Racing spoléhá na Mercedes AMG GT3 Evo (6,2 litrový atmosférický V8).
Je také jisté, že se DTM zúčastní minimálně dvě Ferrari 488 GT3 (3,9-litrový V8 turbo). Je jasné, že tyto dva vozy bude financovat Red Bull. Za volantem jsou Alexander Albon a Liam Lawson – kteří budou startovat přinejmenším ve všech závodech, které se nepřekrývají se závody Formule 1.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.