V roce 2021 zahájí DTM novou éru. Místo automobilů první třídy se používají vozidla GT3. Místo dvou výrobců jich bude nejméně pět. Koronavirová pandemie však otřásá i kalendářem DTM. Start celé série Mezinárodního mistrovství Německa cestovních vozů musel být posunut o téměř měsíc. DTM ruší zahajovací závod v Rusku a zkracuje kalendář. Éra GT3 by měla začít 19. června 2021 v Monze.
Sezóna měla začít 29. května závodem na Igora Drive v Petrohradě. Ale ruský závod byl zrušen, kalendář se zmenšil z devíti událostí a 18 závodů na osm a 16 závodů. Start se nyní uskuteční 19. června na italském vysokorychlostním okruhu v Monze.
Zbytek kalendáře DTM zůstává nedotčen.
Kalendář DTM 2021
19.-20. červen 2021 Monza 3.- 4 červenec 2021 Norisring 24.-25. července 2021 Lausitzring
7.-8. srpna 2021 Zolder 21.-22. srpna 2021 Nürburgring 4. - 5. září 2021 Red Bull Ring 18.-19. září 2021 Assen 2. - 3 říjen 2021 Hockenheim
Zatím bylo potvrzeno také pět závodních týmů: Tým Rosberg Championship je zpět, stejně jako Abt Sportsline. Zatímco Abt bude i nadále spolupracovat s Audi a bude používat dva vozy Audi R8 LMS Evo (5,2 litrové V10), stále není jasné, s jakým výrobcem spolupracuje stáj Rosberg.
Již jsou přihlášeny tři nové týmy: exmistr světa Formule 1 Jenson Button přináší do DTM svůj závodní tým Jenson Team Rocket RJN. Bude používat McLaren 720S GT3 (4,0 litrový V6 turbo). Další nováček na startu GruppeM Racing spoléhá na Mercedes AMG GT3 Evo (6,2 litrový atmosférický V8).
Je také jisté, že se DTM zúčastní minimálně dvě Ferrari 488 GT3 (3,9-litrový V8 turbo). Je jasné, že tyto dva vozy bude financovat Red Bull. Za volantem jsou Alexander Albon a Liam Lawson – kteří budou startovat přinejmenším ve všech závodech, které se nepřekrývají se závody Formule 1.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?