Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

AutoRoad.cz, 22. října 2020, 00:36 Google+

U nás možná nepříliš známý revolucionář Volkswagen K70 slaví padesátiny. Byl prvním Volkswagenem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol a ukázal směr dalšího vývoje s progresivním designem. Fanoušek modelu K70 od jeho představení vzpomíná: „Bylo to něco opravdu mimořádného“.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 22.10. 22:59) Napište svůj názor
Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

„VW K70 si zamilujete. Protože VW s ním začíná zcela novou kapitolu.“ S reklamním sloganem v tomto znění přišel před 50 lety na trh Volkswagen K70. Sedan střední třídy zahájil u Volkswagenu novou éru kapalinou chlazeným motorem, pohonem předních kol a moderním designem.

Volkswagen představil 20. října 1970 na tiskové konferenci v Salzgitteru nový model K70 společně s výrobním závodem vybudovaným speciálně pro produkci tohoto vozidla. Tiskové podklady slibovaly: „Nový Volkswagen, jiný než všechny dosavadní – to je VW K70.“ A sedan se stupňovitou zádí vskutku ukazoval v mnoha ohledech nový směr. Volkswagen stál s tímto modelem na prahu nové, úspěšné éry.

img-responsive

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol | foto: Volkswagen

Technika
Volkswagen přešel s kapalinou chlazeným motorem a pohonem předních kol v modelu K70 na koncept pohonu, který byl pro tuto značku zcela nový, ale později se úspěšně prosadil v modelech Passat a Golf. K70 disponoval podvozkem s nezávislým zavěšením všech kol, který odpovídal nejmodernějším standardům. Mimořádně dlouhý rozvor umožnil vytvořit velkoryse prostorný interiér a přispíval k nadmíru příjemnému cestování.

img-responsive

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol | foto: Volkswagen

Bezpečnost
Navzdory veškerému komfortu byla hlavní pozornost věnována aktivní a pasivní bezpečnosti. Měřítka stanovil například vyztužený skelet karoserie spolu s deformačními zónami na přídi a zádi, uložením palivové nádrže v chráněném prostoru vzadu a sériově dodávanou přípravou pro bezpečnostní pásy na všech sedadlech.

img-responsive

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol | foto: Volkswagen

Design
Věcný design s čistými liniemi směřoval do budoucnosti a dodnes působí moderně. Sedan se stupňovitou zádí navrhl Claus Luthe, jeden z nejvýznamnějších automobilových designérů své doby. Prvky jeho rukopisu charakterizovaly i pozdější modely značky Volkswagen, například Golf nebo Polo.

img-responsive

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol | foto: Volkswagen

Přesvědčen od začátku
Karl-Günter Queißer je jedním z těch, kteří bezprostředně zažili příchod modelu K70 a dobu nového rozkvětu společnosti Volkswagen. Dnes 79letý muž zahájil v roce 1970 svou kariéru ve společnosti Volkswagen v jejím novém závodě v Salzgitteru jako malíř a lakýrník. Dodnes si dobře pamatuje první roky, které byly fází vzestupu a změn. „Bylo to něco opravdu mimořádného“ – těmito slovy shrnuje dobu modelu K70.

img-responsive

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol | foto: Volkswagen

Automobil s kapalinou chlazeným motorem, který poháněl přední kola, se čtyřmi dveřmi a především se senzační nabídkou vnitřního prostoru pro cestující i zavazadla Queißera okamžitě přesvědčil. Svůj první vůz K70 si pořídil už na podzim 1971. Do té doby jezdil v Broukovi – tato změna byla kvantovým skokem. Po třech vozech K70 zaparkoval v jeho garáži Volkswagen Golf. „A tak to jde pořád dál,“ říká muž, který změny zásadně vítá a má z nich radost.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 22.10.2020 22:59 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

NGDV

Jako z animovaného filmu, US Post modernizuje vozový park

Čtvrtá generace Škody Fabie zatím stále ještě skrývá svoji podobu

Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

Čerpací stanice Shell

Shell připravil oleje s neutrální uhlíkovou stopou

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda dosáhla špičkové aerodynamické účinnosti u velkého Enyaqu iV

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

U příležitosti 3. výročí značky Cupra byl oficiálně představen limitovaný model Formentor VZ5

Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

Škoda Superb

Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

Mercedes benz C W206

Problém u Mercedesu. Unikly fotky nového modelu třídy C W206

Volkswagen Tiguan eHybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI (110 kW / 150 k) s elektromotorem (85 kW / 116 k) a s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG

Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

Škoda vystavila skici modelu Kushaq pro indický trh

Škoda vystavila skici modelu Kushaq. Nebude ho škoda pro Indii?

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda představuje Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

reklama

Doporučujeme

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

  2. Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

  3. Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

  4. Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

  5. Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

  6. Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud