Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

AutoRoad.cz, 22. října 2020, 00:36 Google+

U nás možná nepříliš známý revolucionář Volkswagen K70 slaví padesátiny. Byl prvním Volkswagenem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol a ukázal směr dalšího vývoje s progresivním designem. Fanoušek modelu K70 od jeho představení vzpomíná: „Bylo to něco opravdu mimořádného“.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

„VW K70 si zamilujete. Protože VW s ním začíná zcela novou kapitolu.“ S reklamním sloganem v tomto znění přišel před 50 lety na trh Volkswagen K70. Sedan střední třídy zahájil u Volkswagenu novou éru kapalinou chlazeným motorem, pohonem předních kol a moderním designem.

Volkswagen představil 20. října 1970 na tiskové konferenci v Salzgitteru nový model K70 společně s výrobním závodem vybudovaným speciálně pro produkci tohoto vozidla. Tiskové podklady slibovaly: „Nový Volkswagen, jiný než všechny dosavadní – to je VW K70.“ A sedan se stupňovitou zádí vskutku ukazoval v mnoha ohledech nový směr. Volkswagen stál s tímto modelem na prahu nové, úspěšné éry.

img-responsive

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol | foto: Volkswagen

Technika
Volkswagen přešel s kapalinou chlazeným motorem a pohonem předních kol v modelu K70 na koncept pohonu, který byl pro tuto značku zcela nový, ale později se úspěšně prosadil v modelech Passat a Golf. K70 disponoval podvozkem s nezávislým zavěšením všech kol, který odpovídal nejmodernějším standardům. Mimořádně dlouhý rozvor umožnil vytvořit velkoryse prostorný interiér a přispíval k nadmíru příjemnému cestování.

img-responsive

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol | foto: Volkswagen

Bezpečnost
Navzdory veškerému komfortu byla hlavní pozornost věnována aktivní a pasivní bezpečnosti. Měřítka stanovil například vyztužený skelet karoserie spolu s deformačními zónami na přídi a zádi, uložením palivové nádrže v chráněném prostoru vzadu a sériově dodávanou přípravou pro bezpečnostní pásy na všech sedadlech.

img-responsive

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol | foto: Volkswagen

Design
Věcný design s čistými liniemi směřoval do budoucnosti a dodnes působí moderně. Sedan se stupňovitou zádí navrhl Claus Luthe, jeden z nejvýznamnějších automobilových designérů své doby. Prvky jeho rukopisu charakterizovaly i pozdější modely značky Volkswagen, například Golf nebo Polo.

img-responsive

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol | foto: Volkswagen

Přesvědčen od začátku
Karl-Günter Queißer je jedním z těch, kteří bezprostředně zažili příchod modelu K70 a dobu nového rozkvětu společnosti Volkswagen. Dnes 79letý muž zahájil v roce 1970 svou kariéru ve společnosti Volkswagen v jejím novém závodě v Salzgitteru jako malíř a lakýrník. Dodnes si dobře pamatuje první roky, které byly fází vzestupu a změn. „Bylo to něco opravdu mimořádného“ – těmito slovy shrnuje dobu modelu K70.

img-responsive

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol | foto: Volkswagen

Automobil s kapalinou chlazeným motorem, který poháněl přední kola, se čtyřmi dveřmi a především se senzační nabídkou vnitřního prostoru pro cestující i zavazadla Queißera okamžitě přesvědčil. Svůj první vůz K70 si pořídil už na podzim 1971. Do té doby jezdil v Broukovi – tato změna byla kvantovým skokem. Po třech vozech K70 zaparkoval v jeho garáži Volkswagen Golf. „A tak to jde pořád dál,“ říká muž, který změny zásadně vítá a má z nich radost.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud