 
            Mazda 110S Cosmo Sport je typická svou dlouhou kapotou, originálním designem a pohonem zadních kol. To vše ale bylo v roce 1967 běžné. Revoluční motor, který přinesla, už nikoliv.
Pod kapotou ukrývá dnes již pro Mazdu typický Wankelův dvourotorový motor, první svého druhu v sériové výrobě. Mazda se nenechala odradit neúspěchem NSU Spider s jednorotorovým motorem a inženýři Mazdy dokázali to, co mnozí považovali za nemožné. Postavili rotační motor, který byl spolehlivý a trvanlivý. I když byl denně vytáčen do 7000 otáček za minutu.
Aby Mazda dokázala, že se jí motor opravdu povedl, vzala v roce 1968 Cosmo Sport na Marathón de la Route, což je půltýdenní vytrvalostní závod na německém Nordschleife. Dva vozy řídila japonská posádka, třetí vůz belgický soukromník. Oba japonské vozy odstoupily v 82. hodině závodu z důvodu prasklé zadní nápravy. Belgičané ale dojeli na krásném čtvrtém místě a potvrdili, že je na nový motor spoleh i při maximální zátěži.
Název Cosmo Mazda získala na počest sovětsko-amerických závodů v dobývání vesmíru. Mazda chtěla tímto označením vyjádřit snahu a obdiv k objevování nového tak, jako byl například její revoluční motor s rotačním pístem.
Litrový motor poskytoval Cosmu Sport 110, později dokonce 130 koní. Automobilka vyrobila pouze 1519 kusů, díky kterým je dnes Cosmo vysoce ceněné raritní auto. A to nemluvíme o stránkách designu a technologického pokroku.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?