Ve čtvrtek 13. června se uskuteční již desátý ročník veteránské soutěže Oldtimer Bohemia Rally. Na start se postaví přes osmdesát veteránů, mezi kterými budou i muzejní exempláře automobilky Škoda. Těšit se můžete mimo jiné na kabriolet Škoda 1101 Tudor s osobitou historií i na ikonickou Škodu Felicii z roku 1961.
Start i cíl všech etap se nachází v Mladé Boleslavi, považované již více než 110 let za kraj automobilů. Region s řadou historických památek nabídne účastníkům desátého ročníku soutěže historických vozidel vyrobených do roku 1989, stejně jako divákům řadu atraktivních zážitků. Vývoj automobilové produkce Škoda bude na trati – kromě vozů soukromých majitelů - reprezentovat také dvojice atraktivních modelů ze sbírek Škoda Muzea:
ŠKODA 1101 „Tudor“ kabriolet je elegantním provedením prvního poválečného modelu mladoboleslavské značky, úspěšně exportovaného do desítek zemí světa. Otevřený automobil zelené barvy byl podle dobových podkladů dochovaných v Archivu Škoda Auto vyroben 5. dubna 1948 a 16. dubna předán zákazníkovi, jímž bylo diplomatické zastoupení Švýcarské konfederace v tehdejším Československu. Od roku 2005 je součástí sbírky Škoda Muzea, kde prošel odbornou renovací. Čtyřválcový motor o objemu 1089 cm3 dosahoval výkonu 32 k (23,5 kW), umožňujícího pohodlné cestování rychlostí 100 km/h.
ŠKODA FELICIA patří ke stálicím domácích i zahraničních soutěží a výstav historických vozidel, kde se těší velké oblibě diváků. Modelová řada Felicia letos slaví 60 let od svého představení veřejnosti. Většina z téměř 15 000 vyrobených vozů zamířila k zahraničním zákazníkům. Čtyřválcový motor podával díky dvojici karburátorů výkon 50 k (36,8 kW), zaručující lehkému a obratnému kabrioletu rychlost až 135 km/h, stejně jako vynikající stoupavost.
Oldtimer Bohemia Rally odstartuje ve čtvrtek 13. června 2019 v 16 hodin na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi. Na stejném místě budou diváci moci sledovat starty i příjezdy do cíle všech tří denních etap o celkové délce přibližně 420 km. Pravidla rally a její trať se řídí sportovními řády FIVA. Podstatou populární společenské akce je jízda pravidelnosti, posádky nejstarších vozů a motocyklů si zvolí rychlost, jakou absolvují vybrané úseky. Vyšší nebo naopak nižší rychlost v měřených úsecích představuje pro posádku trestné body. Účastníkům s novějšími vozidly je předepsán maximální průměr 40 km/h. Slavnostní vyhlášení výsledků pořadatelé rally předpokládají v sobotu 15. června v 19 hodin.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?