Ve čtvrtek 13. června se uskuteční již desátý ročník veteránské soutěže Oldtimer Bohemia Rally. Na start se postaví přes osmdesát veteránů, mezi kterými budou i muzejní exempláře automobilky Škoda. Těšit se můžete mimo jiné na kabriolet Škoda 1101 Tudor s osobitou historií i na ikonickou Škodu Felicii z roku 1961.
Start i cíl všech etap se nachází v Mladé Boleslavi, považované již více než 110 let za kraj automobilů. Region s řadou historických památek nabídne účastníkům desátého ročníku soutěže historických vozidel vyrobených do roku 1989, stejně jako divákům řadu atraktivních zážitků. Vývoj automobilové produkce Škoda bude na trati – kromě vozů soukromých majitelů - reprezentovat také dvojice atraktivních modelů ze sbírek Škoda Muzea:
ŠKODA 1101 „Tudor“ kabriolet je elegantním provedením prvního poválečného modelu mladoboleslavské značky, úspěšně exportovaného do desítek zemí světa. Otevřený automobil zelené barvy byl podle dobových podkladů dochovaných v Archivu Škoda Auto vyroben 5. dubna 1948 a 16. dubna předán zákazníkovi, jímž bylo diplomatické zastoupení Švýcarské konfederace v tehdejším Československu. Od roku 2005 je součástí sbírky Škoda Muzea, kde prošel odbornou renovací. Čtyřválcový motor o objemu 1089 cm3 dosahoval výkonu 32 k (23,5 kW), umožňujícího pohodlné cestování rychlostí 100 km/h.
ŠKODA FELICIA patří ke stálicím domácích i zahraničních soutěží a výstav historických vozidel, kde se těší velké oblibě diváků. Modelová řada Felicia letos slaví 60 let od svého představení veřejnosti. Většina z téměř 15 000 vyrobených vozů zamířila k zahraničním zákazníkům. Čtyřválcový motor podával díky dvojici karburátorů výkon 50 k (36,8 kW), zaručující lehkému a obratnému kabrioletu rychlost až 135 km/h, stejně jako vynikající stoupavost.
Oldtimer Bohemia Rally odstartuje ve čtvrtek 13. června 2019 v 16 hodin na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi. Na stejném místě budou diváci moci sledovat starty i příjezdy do cíle všech tří denních etap o celkové délce přibližně 420 km. Pravidla rally a její trať se řídí sportovními řády FIVA. Podstatou populární společenské akce je jízda pravidelnosti, posádky nejstarších vozů a motocyklů si zvolí rychlost, jakou absolvují vybrané úseky. Vyšší nebo naopak nižší rychlost v měřených úsecích představuje pro posádku trestné body. Účastníkům s novějšími vozidly je předepsán maximální průměr 40 km/h. Slavnostní vyhlášení výsledků pořadatelé rally předpokládají v sobotu 15. června v 19 hodin.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.