Předchůdce Bentaygy a Cullinana? Neorion Chicago přinesl luxus do terénu

-mdo / AutoRoad.cz, 5. května 2019, 14:14 Google+

O řeckém automobilovém průmyslu se moc často nepíše, vzhledem k absenci jakékoliv mainstreamové automobilky z tamních končin. V Řecku vyráběné vozy ale často dokázaly zaujmout originálním přístupem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Neorion Chicago

Neorion Chicago | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Nedávno jsme vám ukázali moderní projekt vozu nazvaného Korres P4, který se úspěšně pokusil spojit supersport se schopným off roadem. Už dávno předtím se ale pokusil do terénu dostat nezvyklý vůz jiný řecký snílek.

Neorion je jedna z nejstaších řeckých průmyslovách firem, založená už v 19. století. Zpočátku se věnovala především stavbě lodí, v 70. letech 20. století se ale Neorion, tehdy už ve vlastnictví řeckého milionáře Giannise Goulandrise, pustil i do stavby vozidel. V roce 1972 proto Goulandris odkoupil britského výrobce minivozů Enfield Automotive a přestěhoval výrobu z Isle of Wright na řecký ostrov Syros.

img-responsive

Neorion Chicago | foto: wheelsage.org

Malý elektrický Enfield-Neorion 8000 ale nenaplňoval sny Goulandrise, ten plánoval výrobu poněkud zajímavějšího vozu. Kromě elektromobilů chtěl vyrábět i spalovací vozy a jedním z jeho nápadů byl terénní luxusní sedan s retro vzhledem. Jeho vývoj byl svěřen řeckým konstruktérům v čele s Georgiosem Michaelem.

Po osmi měsících byl představen do té doby nevídaný vůz. Neorion Chicago, jenž byl inspirován americkými koráby z předválečných let. Na ty odkazovala vysoká chromovaná maska chladiče a volně stojící světlomety nad blatníky. Blatníky samotné trčely z boků jinak docela konvenčí karosérie a táhly se od předku, přes stupačky pod dveřmi až po záď. Designér, který nakreslil první variantu vozu a jehož jméno bylo spojováno i s výsledným strojem, se ale od výsldku distancoval. Dle jeho názoru finální Chicago vypadalo jako horský dinosaurus a důvodem byl až přílišný vliv Goulandrise na designéry.

img-responsive

Neorion Chicago | foto: wheelsage.org

Ocelový podvozek vozu byl postaven v loděnicích Neorion ve městě Ermoupoli, na který byla posazena hliníková karosérie s výztuhami pro zvýšenou bezpečnost. Technika pocházela z Jeepu Wagoneer, pod kapotou se tak ukrýval osmiválec o objemu 5,9 litru a výkonu 177 kW, který na všechny kola přenášela automatická převodovka.

Neorion opravdu připravoval sériovou výrobu svého unikátu, byla postavena i linka pro produkci. Rozpracovány však byly jen čtyři vozy, když se změnily pravidla pro prodej nových vozů v Řecku a z už tak drahého Chicaga se rázem stál neprodejný stroj. Vznikly tak nakonec jen dva kusy, které si oba našly cestu do soukromých rukou. Oba vozy se dochovaly do současnosti, jeden v Řecku a druhý byl po delší době nalezen v Británii a následně odeslán k renovaci do Řecka.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Předchůdce Bentaygy a Cullinana? Neorion Chicago přinesl luxus do terénu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Amarok AT35

Statistika ukázala, jaká auta kupují Češi nejraději

Volkswagen T-Roc kablriolet

Nový Volkswagen T-Roc Cabriolet oficiálně: CHÁPETE TO?!

Ilustrační foto

Odborníci spočítali, kolik stojí kupujícího stočený tachometr

ZLEVNÍ DÁLNIČNÍ ZNÁMKY! Poslanci je schválili. Kdo bude jezdit levněji?

ZLEVNÍ DÁLNIČNÍ ZNÁMKY! Kdo zaplatí za dálnici nejvíc?

Ilustrační foto

Češi ojetá auta milují. Při koupi ale zapomínají na zásadní věc

Tupolev A-3 (foto: Varga Attila)

Tupolev nejsou jen letadla. Tenhle hybrid od stejné firmy měl zachraňovat životy

Telefonování za volantem se může řidičům pořádně prodražit

Jak používat mobil za volantem a nenabourat? Odborníci prozradili pár triků

Skica vozu T50 - duchovního nástupce legendárního McLarenu F1

Konstruktér McLarenu F1 odhaluje tajemství jeho duchovního nástupce

Ilustrační foto

Zámky u dveří jsou s námi 45 let. Jak bude vypadat zamykání budoucnosti?

Vodíkový pohon

Konec benzínových aut? Ministerstvo řeklo, čím budeme jezdit za pár let

reklama

Doporučujeme

Takumi

Lexus natočil dokument o japonských řemeslnících. Je 7 let dlouhý

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda Felicia ještě není odepsaná! JDE NA DRAČKU i jako ojetina

  2. NEJSKRÁSNĚJŠÍ SUV? Tohle Lamborghini Urus vás dojme k pláči - taková krása!

  3. Test výdrže Tesla Model 3. Předčí Porsche Taycan?

  4. Nové základní Porsche 911 už za necelé TŘI MILIONY!

  5. Češi ojetá auta milují. Při koupi ale zapomínají na zásadní věc

  6. Dechberoucí FIAT 500 Jolly, krajina... a ta SLEČNA!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud