Předchůdce Bentaygy a Cullinana? Neorion Chicago přinesl luxus do terénu

-mdo / AutoRoad.cz, 5. května 2019, 14:14 Google+

O řeckém automobilovém průmyslu se moc často nepíše, vzhledem k absenci jakékoliv mainstreamové automobilky z tamních končin. V Řecku vyráběné vozy ale často dokázaly zaujmout originálním přístupem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Neorion Chicago

Neorion Chicago | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Nedávno jsme vám ukázali moderní projekt vozu nazvaného Korres P4, který se úspěšně pokusil spojit supersport se schopným off roadem. Už dávno předtím se ale pokusil do terénu dostat nezvyklý vůz jiný řecký snílek.

Neorion je jedna z nejstaších řeckých průmyslovách firem, založená už v 19. století. Zpočátku se věnovala především stavbě lodí, v 70. letech 20. století se ale Neorion, tehdy už ve vlastnictví řeckého milionáře Giannise Goulandrise, pustil i do stavby vozidel. V roce 1972 proto Goulandris odkoupil britského výrobce minivozů Enfield Automotive a přestěhoval výrobu z Isle of Wright na řecký ostrov Syros.

img-responsive

Neorion Chicago | foto: wheelsage.org

Malý elektrický Enfield-Neorion 8000 ale nenaplňoval sny Goulandrise, ten plánoval výrobu poněkud zajímavějšího vozu. Kromě elektromobilů chtěl vyrábět i spalovací vozy a jedním z jeho nápadů byl terénní luxusní sedan s retro vzhledem. Jeho vývoj byl svěřen řeckým konstruktérům v čele s Georgiosem Michaelem.

Po osmi měsících byl představen do té doby nevídaný vůz. Neorion Chicago, jenž byl inspirován americkými koráby z předválečných let. Na ty odkazovala vysoká chromovaná maska chladiče a volně stojící světlomety nad blatníky. Blatníky samotné trčely z boků jinak docela konvenčí karosérie a táhly se od předku, přes stupačky pod dveřmi až po záď. Designér, který nakreslil první variantu vozu a jehož jméno bylo spojováno i s výsledným strojem, se ale od výsldku distancoval. Dle jeho názoru finální Chicago vypadalo jako horský dinosaurus a důvodem byl až přílišný vliv Goulandrise na designéry.

img-responsive

Neorion Chicago | foto: wheelsage.org

Ocelový podvozek vozu byl postaven v loděnicích Neorion ve městě Ermoupoli, na který byla posazena hliníková karosérie s výztuhami pro zvýšenou bezpečnost. Technika pocházela z Jeepu Wagoneer, pod kapotou se tak ukrýval osmiválec o objemu 5,9 litru a výkonu 177 kW, který na všechny kola přenášela automatická převodovka.

Neorion opravdu připravoval sériovou výrobu svého unikátu, byla postavena i linka pro produkci. Rozpracovány však byly jen čtyři vozy, když se změnily pravidla pro prodej nových vozů v Řecku a z už tak drahého Chicaga se rázem stál neprodejný stroj. Vznikly tak nakonec jen dva kusy, které si oba našly cestu do soukromých rukou. Oba vozy se dochovaly do současnosti, jeden v Řecku a druhý byl po delší době nalezen v Británii a následně odeslán k renovaci do Řecka.

Vytisknout

Diskuze: Předchůdce Bentaygy a Cullinana? Neorion Chicago přinesl luxus do terénu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Takumi

Lexus natočil dokument o japonských řemeslnících. Je 7 let dlouhý

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud