Předchůdce Bentaygy a Cullinana? Neorion Chicago přinesl luxus do terénu

-mdo / AutoRoad.cz, 5. května 2019, 14:14 Google+

O řeckém automobilovém průmyslu se moc často nepíše, vzhledem k absenci jakékoliv mainstreamové automobilky z tamních končin. V Řecku vyráběné vozy ale často dokázaly zaujmout originálním přístupem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Neorion Chicago

Neorion Chicago | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Nedávno jsme vám ukázali moderní projekt vozu nazvaného Korres P4, který se úspěšně pokusil spojit supersport se schopným off roadem. Už dávno předtím se ale pokusil do terénu dostat nezvyklý vůz jiný řecký snílek.

Neorion je jedna z nejstaších řeckých průmyslovách firem, založená už v 19. století. Zpočátku se věnovala především stavbě lodí, v 70. letech 20. století se ale Neorion, tehdy už ve vlastnictví řeckého milionáře Giannise Goulandrise, pustil i do stavby vozidel. V roce 1972 proto Goulandris odkoupil britského výrobce minivozů Enfield Automotive a přestěhoval výrobu z Isle of Wright na řecký ostrov Syros.

img-responsive

Neorion Chicago | foto: wheelsage.org

Malý elektrický Enfield-Neorion 8000 ale nenaplňoval sny Goulandrise, ten plánoval výrobu poněkud zajímavějšího vozu. Kromě elektromobilů chtěl vyrábět i spalovací vozy a jedním z jeho nápadů byl terénní luxusní sedan s retro vzhledem. Jeho vývoj byl svěřen řeckým konstruktérům v čele s Georgiosem Michaelem.

Po osmi měsících byl představen do té doby nevídaný vůz. Neorion Chicago, jenž byl inspirován americkými koráby z předválečných let. Na ty odkazovala vysoká chromovaná maska chladiče a volně stojící světlomety nad blatníky. Blatníky samotné trčely z boků jinak docela konvenčí karosérie a táhly se od předku, přes stupačky pod dveřmi až po záď. Designér, který nakreslil první variantu vozu a jehož jméno bylo spojováno i s výsledným strojem, se ale od výsldku distancoval. Dle jeho názoru finální Chicago vypadalo jako horský dinosaurus a důvodem byl až přílišný vliv Goulandrise na designéry.

img-responsive

Neorion Chicago | foto: wheelsage.org

Ocelový podvozek vozu byl postaven v loděnicích Neorion ve městě Ermoupoli, na který byla posazena hliníková karosérie s výztuhami pro zvýšenou bezpečnost. Technika pocházela z Jeepu Wagoneer, pod kapotou se tak ukrýval osmiválec o objemu 5,9 litru a výkonu 177 kW, který na všechny kola přenášela automatická převodovka.

Neorion opravdu připravoval sériovou výrobu svého unikátu, byla postavena i linka pro produkci. Rozpracovány však byly jen čtyři vozy, když se změnily pravidla pro prodej nových vozů v Řecku a z už tak drahého Chicaga se rázem stál neprodejný stroj. Vznikly tak nakonec jen dva kusy, které si oba našly cestu do soukromých rukou. Oba vozy se dochovaly do současnosti, jeden v Řecku a druhý byl po delší době nalezen v Británii a následně odeslán k renovaci do Řecka.

Vytisknout

Diskuze: Předchůdce Bentaygy a Cullinana? Neorion Chicago přinesl luxus do terénu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Takumi

Lexus natočil dokument o japonských řemeslnících. Je 7 let dlouhý

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud