Pět působivých konceptů Lada, které mohly ohromit svět. Nikdy však nedostaly šanci

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 17. ledna 2019, 17:23 Google+

Když se řekne Lada, většina z nás si nejspíš vybaví ikonické Žigulíky 2105/2107, nebo velice schopné SUV Niva, které i přes svou zastaralost stále dokáže v terénu ohromit. Během své letité existence však Lada představila řadu působivých konceptů, se které mohly renomé značky rozhodně pozvednout. Žádný z této pětice však nedostal šanci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lada Peter Turbo

Lada Peter Turbo | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Automobilka AvtoVAZ, kterou zná většina z nás pod jménem Lada, vznikla již v roce 1966 a za tu dobu přivedla na trh nepříliš velké množství modelů, z nichž nejpopulárnějšími se stal kompaktní sedan 2105/2107, často označovaný jako Žigulík, a neúnavné SUV Lada Niva. Samozřejmě, na ruském trhu se prodávalo modelů podstatně více, žádný z nich však nikomu příliš neutkvěl v paměti.  Designéři automobilky však byli stejně ambiciozní, jako ti západní, což vedlo k několika zajímavým konceptům. Bohužel se však žádný z nich nestal sériovou záležitostí.

1. Lada Targa

img-responsive

Lada Targa | foto: wheelsage.org

Lada Targa vznikla na podvozku Lady 2108, kterou však bude většina z vás znát spíše jako Lada Samara. S jejím laděním údajně pomáhala i automobilka Porsche, od které možná technici odkoukali i karoserii ve stylu targa. Prototyp tohoto neobvyklého karosářského provedení byl vyroben v roce 1988 v designovém centru automobilky VAZ. Podle všeho měl vzniknout jeden celý automobil a jedna karoserie, k výrobě však nedošlo a prototypy měly být zlikvidovány v roce 1992.

2. Lada Projekt 2112

img-responsive

Lada 2112 | foto: Yaplakal.com

Většina automobilů z produkce Lady spadala do segmentu kompaktních vozidel, sedan 2112 se však z tohoto segmentu chtěl vymanit a cílil podstatně výše. Ostatně při srovnání s Audi 100 C3 si nelze nevšimnout několika podobností. Vůz nevypadal vůbec špatně, problémem však byl čas a koncepce. Vývoj se totiž táhl a navíc počítal s pohonem zadních kol. tou dobou už ale nikdo nepochyboval o významu pohonu kol předních a tak byl koncept 2112 uložen k ledu a přednost dostala Lada 2110.

3. Lada Peter Turbo

V roce 2000 překvapila automobilka na pařížském autosalonu konceptem Lada Peter Turbo, který se mohl pochlubit výraznou aerodynamickou karoserií a prostorným interiérem. Extravagantní vůz však podle webu EnglishRussia příliš nezaujal kritiky ani návštěvníky a tak se nakonec nikdy nedočkal ani zdánlivě příbuzné produkční verze.

4. Lada Project C

V roce 2007 představila Lada na autosalonu ve Frankfurtu koncept Project C, který vypadal takřka hotově a připraveně pro sériovou výrobu. Automobilky dokonce počítala i s výbavou v podobě posilovače řízení, ABS, elektrických oken nebo uchycení sedaček Isofix.

Podle všeho ale vývoj a ladění automobilu opět trvalo tak dlouho, až se nakonec ukázalo, že je projekt zastaralý a tak opět skončil pod stolem.

5. Lada C-Cross

V následujícím roce se na moskevském autosalonu 2008 představila novinka, která slibovala nové zlaté časy pro segment terénních vozidel Lada. Automobilka totiž představila koncept crossoveru s pohonem všech kol, který kombinoval celkem pohledný design s vyšší světlou výškou. Pod kapotou měl být 2.0 litrový motor a cena měla být víc než přívětivá.

Ačkoliv automobilka výrobu nepotvrdila, z více stran se proslýchalo, že jde o hotovou věc. Po mnoha desetiletích tak mohla Lada představit další model do terénu, ačkoliv tentokrát už jen lehkého. Z neznámých důvodů se tak  ale nestalo.

Vytisknout

Diskuze: Pět působivých konceptů Lada, které mohly ohromit svět. Nikdy však nedostaly šanci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nissan Leaf

Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud