Tohle je nejdražší Ford Mustang světa, druhý takový nikde nenajdete

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. ledna 2019, 10:58 Google+

Ford Mustag se stal již krátce po svém představení fenoménem, který i přes drobná zakolísání v osmdesátých a devadesátých letech dodnes fascinuje miliony milovníků sportovních automobilů. Důkazem budiž nedávné představení dosud nejsilnějšího modelu Shelby GT500 s výkonem přes 700 koní, ale i prodej dosud nejdražšího Mustangu, kterým se stal Shelby Super Snake GT500 z roku 1967.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Shelby GT500 Super Snake z roku 1967 se stal nejdražším Mustangem světa

Shelby GT500 Super Snake z roku 1967 se stal nejdražším Mustangem světa | foto: Mecum

Sdílejte článek

Ford Mustang se během desetiletí vyráběl v řadě úprav a speciálních edicí, model Super Snake je však svým způsobem unikátní. Carroll Shelby totiž tento vůz původně postavil pro společnost Goodyear, která ho využívala k vysokorychlostnímu testování a následně propagaci nových cenově dostupných pneumatik řady Thunderbolt.

Celá akce měla probíhat formou nepřetržité jízdy vysokou rychlostí na závodním okruhu, což přivedlo Shelbyho k nápadu využít tradiční model GT500. Prodejní manažer Shelby American Don McCain však přišel za Shelbym s nápadem, že by mohli postavit vůz, který by dokázal svým výkonem zastínit všechny ostatní sportovní vozy světa. A tak se začala rodit vize, na jejímž konci skončil pod kapotou modelu GT500 závodní 2.0 litrový motor 427 V8, který pocházel ze závodního Fordu GT40 Mk.II, který rok předtím ovládl závody v LeMans.

Již v základu se jednalo o velice schopný motor, Shelby však pověřil konstruktéra Freda Goodella z Fordu (který byl v Shelby dočasně "zapůjčen"), aby motor pro tuto příležitost upravit. V motoru se tak objevila řada odlehčených hliníkových či kovaných dílů a celkový výkon se podařilo naladit na cca 600 koní. Motor byl navíc upraven tak, aby dokázal dlouhodobě pracovat při 6 000 ot./min., což si vyžádalo zesílení zadní nápravy, zesílenou převodovku, tužší tlumiče i pružiny, lepší systém chlazení a řadu dalších změn, které přispívaly k odolnosti i spolehlivosti odlišovaly Super Snake od tradičních vozů Shelby Mustang.

Díky všem úpravám a na lehce přehuštěných úzkých pneumatikách Goodyear Thunderbolt pak zvládl Super Snake, za jehož volantem seděl sám Shelby, dosáhnout maximální 273.5 km/h.  Během oficiální testovací jízdy po oválném okruhu v Texasu, která měřila 500 mil (804,6 km), dosáhl Super Snake průměrné rychlosti 228.5 km/h.

Pneumatiky obstály dobře a po jízdě měly stále 97 % původního vzorku, Shelby už však přemýšlel nad omezenou sérií 50 Mustangů, které by ve světě neměly konkurenci. O výrobu těchto vozů stál především Me Burns, který vedl Ford v Kalifornii a chtěl vozy prodávat. Problémem se však stala cena úprav, kvůli které by se stal Super Snake neprodejným. Cena oproti standardnímu GT500 by byla dvojnásobná a překonávala by dokonce i vůz Shelby 427 Cobra.

zdroj: youtube.com

Zůstalo proto u jediného kusu, který se stal unikátem. Kromě technických úprava výkonu, se kterým by byl konkurenceschopný i dnes, však dostal Super Snake i pár drobných designových zajímavostí. Tou první byly modré závodní pruhy ve stylu Le Mans, tou druhou pak unikátní chromové obložení předních světel. 

Pokud byste však čekali, že si Shelby nechal vůz pro sebe, případně ho vystavil v muzeu, jste na omylu. V srpnu 1967 byl vůz prodán soukromému majiteli a to za cenu 5 000 dolarů. Během následujících desetiletí vystřídal vůz několik majitelů, kteří ho rozhodně nešetřili. Využíván byl jak na tradičních závodech, tak během sprintů. Za tu dobu najel vůz okolo 42 000 kilometrů a první lehké renovace se dočkal až po roce 2000, kdy se dostal do rukou Richarda Ellise, nadšeného sběratele a milovníka Mustangů.

img-responsive

Shelby GT500 Super Snake z roku 1967 se stal nejdražším Mustangem světa | foto: Mecum

V roce 2013 se vůz prodal za 1.3 milionu dolarů, což z něj učinilo vůbec nejdražší Mustang světa. Tento rekord však padl během minulého víkendu, kdy byl během akce společnosti Mecum vydražen údajně za částku 2.2 milionu dolarů, jak uvádí web The Drive. To je v přepočtu cca 49 258 000 Kč. Původní odhady se přitom pohybovaly v rozmezí 1 až 1,2 milionu dolarů.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Tohle je nejdražší Ford Mustang světa, druhý takový nikde nenajdete

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

NENECHTE SE MÝLIT. Auta v základu zdražila nejvíc. Jak moc výrobci seškrtali nabídku?

Ilustrační fotografie

Kdy používat mlhovky, proč počítat patníky a co o tom říká silniční zákon?

Hyundai

Hyundai & mobilita budoucnosti

Koncept Volkswagen ID. SPACE VIZZION prezentuje prostorný elektromobil se špičkovou aerodynamikou

Studie VW ID. SPACE VIZZION se pyšní špičkovou aerodynamikou a vnitřním prostorem

Audi 100 2.5 TDI

Kde skončilo zázračné Audi 100 se spotřebou 1,76 litru na 100 km?

BIG SHOCK RACING

Zažijte s Martinem Macíkem poslední trénink před Dakarem 2020 A pomalujte Karlovi zadek

Ilustrační foto

DALŠÍ POTVRZENÍ. Lidé preferují něco jiného, než jim výrobci nabízí a politici určují

2020 Skoda Octavia - INTERIOR & Features

Nová Škoda Octavia 4 (2020) a DŮKLADNÉ PŘEDSTAVENÍ

Ford Mustang Mach-E GT má nabídnout výkon 342 kW (465 k) a zrychlení z nuly na 100 km/h pod 5 vteřin

RADIKÁLNÍ ZMĚNA. Ford ukázal nový Mustang Mach-E. Základní cena je překvapivě nízká

BMW už testuje čistě elektrickým modelem prémiového segmentu střední třídy i4

BMW už testuje připravovaný model i4 + FOTO

reklama

Doporučujeme

BMW Concept iX3

Manažer BMW volá po spolupráci s Elonem Muskem, v čem má Tesla takový náskok?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. EU NAVZDORY. V autobazarech je vše vzhůru nohama. Tohle nikdo nečekal

  2. BESIP prozradil, který přestupek má v ČR nejhorší následky. Neděláte ho také?

  3. RADIKÁLNÍ ZMĚNA. Ford ukázal nový Mustang Mach-E. Základní cena je překvapivě nízká

  4. DALŠÍ POTVRZENÍ. Lidé preferují něco jiného, než jim výrobci nabízí a politici určují

  5. Nová Škoda Octavia 4 (2020) a DŮKLADNÉ PŘEDSTAVENÍ

  6. Kde skončilo zázračné Audi 100 se spotřebou 1,76 litru na 100 km?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud