Youtubový kanál Quest TV nám tentokrát poskytl nádhernou podívanou. Redaktoři Questu si položili otázku, která z ikon druhé světové války byla lepší, americký Jeep Willys nebo německý Volkswagen Kübelwagen? Na takovou otázku není jednoduché odpovědět a nelze ani říci, že by lepší automobil vyhrál jedné ze stran válku. Porovnání obou vozidel je však zajímavé hned z několika hledisek.
O skvělé příležitosti mluvíme hlavně proto, že kolegové z Quest TV měli oba funkční a pojízdné modely k dispozici. Nejdříve se pouze dohadovali obvyklými pravdami, které popisují Jeep jako lehké, levné, jednoduché a spolehlivé vozidlo, které se vyrábělo doslova "masově". Oproti tomu německý Kübelwagen byl ve znamení sice dražší výroby a složitější konstrukce, výroba však byla precizní a automobil by měl být tedy pohodlnější a spolehlivější.
Redaktoři se tedy rozhodli oba stroje postavit vedle sebe a uspořádat jim soutěž, která by toto dohadování rozhodla. První disciplínou bylo pouze urazit určitou vzdálenost na čas - každý z automobilů měl svoji stejně dlouhou dráhu, na jejímž konci byl kužel, kde se automobily museli otočit a "rozhodčí" jim měřil cílový čas. V této disciplíně však jasně vyhrál Jeep Willys, na což ostatní již dopředu vsázeli. Jeho maximální rychlost je totiž vyšší, než u Kübelwagenu. Konkrétně se jedná o maximální rychlost 80 km/h u německého Kübelwagenu versus 104 km/h u amerického Jeepu.
Tato disciplína není však moc vypovídající, přeci jen, v poli nerozhoduje ani tolik maximální rychlost jako ovladatelnost, manévrovatelnost a určitým způsobem i jízdní komfort, který zajistí, že řidič automobil i s posádkou nepřevrátí na první nerovnosti. Redaktoři tedy uspořádali druhou soutěž, která již byla mnohem reálnější a měla by rozhodně větší vypovídající hodnotu. Obě posádky museli absolvovat stejnou trať plnou "ostrých" zatáček a jednoduchých překážek.
V tuto chvíli bylo od první chvíle, respektive od první zatáčky vidět, kdo má navrch. Řidič s Jeepem se totiž do první zatáčky "nevešel", automobil měl stručně řečeno malý "rejd", musel tedy couvat a zatáčku projíždět na dvakrát. Na nerovnostech pak nevypadala příliš spokojeně ani posádka, která celou dobu nervózně poskakovala na sedadlech. Oproti tomu německý Kübelwagen projel trať sice pomaleji, ale plynuleji. Tipnete si výsledný čas?
Ano, v této soutěži platilo to stejné, co v dopravě, plynulost vítězí. Německý Kübelwagen byl o dvě vteřiny rychlejší a posádky nakonec sami zhodnotili, že i když jejich favoritem byl od počátku Jeep Willys, Volkswagen Kübelwagen nabízel opravdu lepší jízdní vlastnosti. Kvalita Volkswagenu se jednoduše promítla do pečlivější výroby - zatímco Kübelwagenu bylo vyrobeno 50 000 kusů, amerických Willysů vzniklo přes 600 000 kusů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?