Jeep Willys vs. Volkswagen Kübelwagen: Kdo měl lepší techniku, spojenci či nacisté?

-jka / AutoRoad.cz, 20. prosince 2018, 10:00 Google+

Youtubový kanál Quest TV nám tentokrát poskytl nádhernou podívanou. Redaktoři Questu si položili otázku, která z ikon druhé světové války byla lepší, americký Jeep Willys nebo německý Volkswagen Kübelwagen? Na takovou otázku není jednoduché odpovědět a nelze ani říci, že by lepší automobil vyhrál jedné ze stran válku. Porovnání obou vozidel je však zajímavé hned z několika hledisek.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 24.12. 11:38) Napište svůj názor
Jeep Willys vs. Volkswagen Kübelwagen

Jeep Willys vs. Volkswagen Kübelwagen | foto: youtube.com

Sdílejte článek

O skvělé příležitosti mluvíme hlavně proto, že kolegové z Quest TV měli oba funkční a pojízdné modely k dispozici. Nejdříve se pouze dohadovali obvyklými pravdami, které popisují Jeep jako lehké, levné, jednoduché a spolehlivé vozidlo, které se vyrábělo doslova "masově". Oproti tomu německý Kübelwagen byl ve znamení sice dražší výroby a složitější konstrukce, výroba však byla precizní a automobil by měl být tedy pohodlnější a spolehlivější.

Redaktoři se tedy rozhodli oba stroje postavit vedle sebe a uspořádat jim soutěž, která by toto dohadování rozhodla. První disciplínou bylo pouze urazit určitou vzdálenost na čas - každý z automobilů měl svoji stejně dlouhou dráhu, na jejímž konci byl kužel, kde se automobily museli otočit a "rozhodčí" jim měřil cílový čas. V této disciplíně však jasně vyhrál Jeep Willys, na což ostatní již dopředu vsázeli. Jeho maximální rychlost je totiž vyšší, než u Kübelwagenu. Konkrétně se jedná o maximální rychlost 80 km/h u německého Kübelwagenu versus 104 km/h u amerického Jeepu.

img-responsive

Volkswagen Kübelwagen | foto: youtube.com

Tato disciplína není však moc vypovídající, přeci jen, v poli nerozhoduje ani tolik maximální rychlost jako ovladatelnost, manévrovatelnost a určitým způsobem i jízdní komfort, který zajistí, že řidič automobil i s posádkou nepřevrátí na první nerovnosti. Redaktoři tedy uspořádali druhou soutěž, která již byla mnohem reálnější a měla by rozhodně větší vypovídající hodnotu. Obě posádky museli absolvovat stejnou trať plnou "ostrých" zatáček a jednoduchých překážek.

V tuto chvíli bylo od první chvíle, respektive od první zatáčky vidět, kdo má navrch. Řidič s Jeepem se totiž do první zatáčky "nevešel", automobil měl stručně řečeno malý "rejd", musel tedy couvat a zatáčku projíždět na dvakrát. Na nerovnostech pak nevypadala příliš spokojeně ani posádka, která celou dobu nervózně poskakovala na sedadlech. Oproti tomu německý Kübelwagen projel trať sice pomaleji, ale plynuleji. Tipnete si výsledný čas?

American Jeep Vs German Kubelwagen: Truck Face-Off | Combat Dealers (7:28) | zdroj: youtube.com

Ano, v této soutěži platilo to stejné, co v dopravě, plynulost vítězí. Německý Kübelwagen byl o dvě vteřiny rychlejší a posádky nakonec sami zhodnotili, že i když jejich favoritem byl od počátku Jeep Willys, Volkswagen Kübelwagen nabízel opravdu lepší jízdní vlastnosti. Kvalita Volkswagenu se jednoduše promítla do pečlivější výroby - zatímco Kübelwagenu bylo vyrobeno 50 000 kusů, amerických Willysů vzniklo přes 600 000 kusů. 

Vytisknout

Diskuze: Jeep Willys vs. Volkswagen Kübelwagen: Kdo měl lepší techniku, spojenci či nacisté?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 24.12.2018 11:38 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Škoda představila modernizovaný Kodiaq

Škodě klesl v srpnu prodej o téměř 35% proti loňskému roku

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

agresivita na silnicích

Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Škoda Favorit

Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

Ford

Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

Koncept Volkswagen ID. LIFE

Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

toyota mirai

Vodíková Toyota Mirai po testech Euro NCAP

hyundai i20

Test: Dokáže mild-hybridní Hyundai I20 1,0 T-GDI konkurovat naší legendární Fabii?

Lada Niva Legend

Lada Niva Legend dostane téměř o 50 % silnější motor

Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5

Renault 5 má téměř půl století, příští rok se dočkáme následovníka

Honda HR-V e:HEV

Nová Honda HR-V e:HEV, elegantní SUV kupé pod 700 000 Kč

reklama

Doporučujeme

jídlo

Jíst za volantem je dost nebezpečné, víte proč?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

  2. Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

  3. Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

  4. Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

  5. Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

  6. Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud