Ano, nebudu vám lhát - když jsem tohle auto spatřil poprvé, mohl jsem se potrhat smíchy a zprvu si myslel, že se jedná pouze o nějakou další šílenou přestavbu z Ruské federace. X-90 je však málo známé auto z poloviny 90. let, které v sobě díky použité technice kombinuje hned několik typů aut.
Suzuki X-90 je podle dnešních charakteristik chápáno jako dvoumístné cabrio - SUV. Vůz byl nabízen s odnímatelnou střechou, takže jste museli mít pocit, jako byste snad řídili nějakou plážovou buginu. Podvozek byl však shodný s Vitarou, a to včetně žebřinového rámu, takže i když na to X-90 díky své světlé výšce nijak nevypadá, youtube prozradí, že toho se správným obutím svede v terénu opravdu hodně. Určitě více, než většina dnešních "SUV".
I když se prodávala i jako zadokolka, nejzajímavější a nejuniverzálnější variantou je jistě nabízený pohon všech kol. Pod kapotou byla vždy atmosférická 1,6 o výkonu 71 kW (95 k). Výkonu automobil jistě neměl na rozdávání, na druhou stranu, díky své pohotovostní hmotnosti pohybující se kolem 1100 kg byl výkon vozu zřejmě dostačující.
Suzuki X-90 mělo být zábavné auto pro mladé lidi. Neotřelé a neokoukané. Bohužel, i přes velmi pozitivní reakce, které vůz sklidil při představení v roce 1993, prodej odstartovaný v roce 1995 nešel vůbec dobře. Pokud posčítáme automobily prodané v Japonsku, ve Státech, v Austrálii a pár kusů dovezených do Evropy, nedostaneme se přes číslo 10 000. Výroba začala v roce 1995, o rok později však již bylo jasné, že tohle auto prodejní trhák nebude, a tak byla v roce 1997 ukončena. Ceny klesaly o čtvrtinu a poslední kusy se prodávaly ještě v roce 1999.
I přes velmi bohatou výbavu nedokázal vůz dostatečně zaujmout. Již tehdy potenciálním zájemcům vadil nedostatek prostoru, líný a žíznivý motor, který akceleroval z 0 na 100 km/h za 15 vteřin a průměrně konzumoval kolem 9-ti litrů.
Paradoxně však, i když byl vůz nakonec velmi neoblíbený (Jeremy Clarkson jej dokonce zařadil mezi 13 nejhorších aut za posledních dvacet let), dnes se z něj stává rarita se sběratelským potenciálem. U nás se léta neprodával jediný kus, ale nedávno jsme na inzertním serveru bazoš přeci jen na jeden narazily. Prodejní cena 30 000 korun prozrazuje, že červená X-90 nebude v prvotřídním stavu. Pokud se vám však podaří podchytit případnou korozi a výhledově automobilu dopřejete nový lak - budete mít doma opravdovou raritu, jejíž cena bude už jen růst. V zahraničí se X-90 pohybují dle stavu od 4 000 do 6 000 eur!
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?