Toyota Camry 1982-1986 | 1. generace
První Camry se vyráběla v továrně Tsutsumi v Toyota City v Japonsku. Auto vstoupilo na japonský trh jako konkurence kompaktní Hondy Accord a bylo v nabídce s několika benzínovými a dieselovými motory, 1,8 l benzínovým motorem o výkonu 100 koní počínaje a 2 l motorem twin-cam o výkonu 136 nebo 163 koní konče.
Jeho konstrukce vznikala pod vlivem ropného šoku sedmdesátých let, proto byl vůz vybaven úspornými řešeními, například předním náhonem, příčně namontovaným motorem a karosérií vyladěnou v aerodynamickém tunelu. Díky tomu Camry dosáhla velmi dobrých koeficientů odporu vzduchu Cx 0,38 pro sedan a 0,36 pro liftback, i přesto, že v té době byly v módě ostře řezané tvary.
V 80. letech už měla Toyota dlouhými desetiletími získané renomé výrobce odolných a spolehlivých automobilů vysoké kvality a v precizním provedení. Dobré jméno jí získaly modely Corolla, Land Cruiser, Hilux nebo Supra, a Toyota Camry je potvrdila. Velmi výhodný poměr kvality a ceny ještě posílil popularitu modelu, jehož výroba už v roce 1985 překročila 250 tisíc aut. Českým ulicím v té době vládly vozy vyráběné ve Východním bloku, zatímco modely Toyoty nebyly v oficiálním prodeji dostupné.
Toyota Camry 1986-1991 | 2. generace
Ve druhé polovině 80. let se vkus řidičů poněkud změnil a Camry získala oblejší tvary, což zvýšilo její aerodynamiku – koeficient odporu vzduchu se snížil na 0,34. Novinku představovala rovněž karosérie typu kombi, která nahradila liftback, ale i volitelný náhon na všechna čtyři kola. Nabídka typů pohonu se rozšířila o motory V6 o objemech 2 l a 2,5 l.
Všechny jednotky se dočkaly modernizace a získaly vstřikování paliva. Rozvor zůstal na stejné hodnotě 2600 mm, přesto se auto prodloužilo o 10 centimetrů a získalo američtější design. Na přelomu 80. a 90. let symbolizovala v místních podmínkách luxus, od úchvatné kvality provedení po nevídanou zdvořilost obsluhy.
Toyota Camry 1991-1997 | 3. generace
Další generace Camry přinesla obrovské změny. Automobil se zásadně zvětšil a postoupil do vyšší třídy, přičemž získal i lepší výbavu a výsledky. Ačkoli se na vybraných trzích objevila v prodeji i kompaktní verze modelu, středně velká Camry se vedle Corolly stala druhým globálním modelem – lišila se od ní třídou a cílovou skupinou. K sedanu a kombi, variantám známým z předchozích generací karosérií, se nyní přidalo i kupé.
V Evropě se prodávaly s motory 2,2 l o výkonu 136 koní nebo V6 3,0 l o výkonu 187 koní. Z nabídky úplně zmizely vznětové motory. Design 4,72 m dlouhého sedanu odpovídal stylistické koncepci Lexusu LS 400 a nové Corolly, z hlediska aerodynamiky pak působil impozantně – koeficient činil pouhých 0,31.
Toyota Camry 1997-2001 | 4. generace
Čtvrtá generace Camry byla evolucí předchozího modelu. Zachovala si podobné rozměry a tvary, ale i neobyčejně vysokou kvalitu. Vzhled předku se lehce změnil díky širší přední masce s příčnými žebry a delšími sdruženými světlomety. Větší kabina s moderním designem a lepší kvalitou provedení poskytovala více pohodlí.
Na evropském trhu byla Camry nadále ke koupi s motory R4 o objemu 2,2 litru a třílitrovým V6. U karosérií byly opět na výběr sedan a v Evropě nedostupné kombi, a dále kupé (od roku 1999), které se již o rok později nabízelo i se skládací střechou. Facelifting prodělal model v roce 1999.
Toyota Camry 2001-2006 | 5. generace
Nová Camry, která vstoupila do autosalonů v září 2001, byla ještě větší sedan. Varianta kombi se na trhu neobjevila vzhledem ke stále vyšší popularitě minivanů a crossoverů. Automobil byl od základu přepracován na platformě K, kterou sdílel s terénní Toyotou Highlander.
Měl dost krátký předek a delší rozvor, což přispělo ke zvýšení prostornosti kabiny. Camry byla také o něco vyšší, přesto se opět podařilo zvýšit její aerodynamiku. Škála motorů se skládala z třílitrového V6 o výkonu 188 koní nebo nového motoru 2,4 l o výkonu 156 koní.
Toyota Camry 2006-2011| 6. generace
Camry šesté generace přinesla zásadní změnu ve škále pohonných jednotek: poprvé byl populární sedan k dispozici v hybridní verzi. Soustava Hybrid Synergy Drive se skládala z benzínového motoru 2AZ-FXE a elektromotoru, jejichž celkový výkon činil 190 koní. Jejich spolupráce probíhala pomocí převodovky e-CVT a řídící jednotky. V cenících nechyběly ani konvenční benzínové motory.
Toyotu Camry mohl pohánět motor V6 o objemu 3,5 l nebo čtyřválcová jednotka 2,4 l, která byla u příležitosti faceliftingu v roce 2009 nahrazena 2,5 litrovým motorem. Camry 6. generace měla pouze karosérii typu sedan. Dominoval zde náhon na přední nápravu, nicméně bylo možné si objednat i auto s náhonem na všechna čtyři kola. Vůz se neprodával v Evropě.
Toyota Camry 2011-2017 | 7. generace
Další generace Camry měla znovu hybridní pohon a benzínové motory 2.0, 2,5 a V6 3,5. Díky použití elektrohydraulického posilovače řízení se zvýšil výkon auta v každé variantě pohonu. Benzínové motory spolupracovaly se šestistupňovou automatickou převodovkou a hybridní pohon získal funkci šestirychlostní sekvenční převodovku. Nová Camry při tom přinesla významné změny stylistiky, po faceliftingu ještě více modernizované. Tužší karosérie a zdokonalené zavěšení zlepšily jízdní vlastnosti.
Toyota Camry 2017 | 8. generace
Nejnovější verze Toyoty Camry představuje skutečnou revoluci. Auto bylo od základů přestavěno na nové platformě TNGA, která je nesrovnatelně tužší než předchozí a má velmi nízko umístěné těžiště. Konstrukce podvozku slibuje skvělé jízdních vlastností, například že bude vůz výborně sedět na silnici. Camry se vyznačuje hybridním pohonem čtvrté generace o výkonu 218 koní, který rozjede auto z 0 na 100 km/h za 8,3 s, a také vyspělými systémy aktivní bezpečnosti.
Nový model je mimo jiné od roku 2017 v nabídce ve Spojených státech, v příštím roce se pak dostane i do evropských salonů, včetně českých. Předprodej bude zahájen do konce listopadu, první vozy dorazí k novým majitelům ve druhém čtvrtletí roku 2019. Americká varianta vzniká v továrně Toyoty v Kentucky, Camry prodávaná v Česku bude pocházet z Japonska.