Když se spojí italská elegance a americký výkon, nemůže z toho vzejít nic špatného. Důkazem budiž právě speciál Iso Grifo z toku 1966, pod jehož kapotou bije srdce V8 z Corvette, ale kabát mu ušil na míru sám mistr Bertone.
Není to tak dávno, co jsme vás informovali o vozu Chrysler Ghia Special z roku 1955, který vznikl díky spolupráci amerických techniků a italských designérů. Tato spolupráce však přivedla na svět více zajímavých projektů.
Dalším z nich je právě tento nádherný Iso Grifo z roku 1966, jehož mistrovský design stvořil Bertone, zatímco motor pod jeho kapotou je klasická americká V8 z Corvette. Celkově však bylo vyrobenou pouze 332 těchto vozů, díky čemuž je Grifo známo a vyhledáváno zejména mezi sběrateli.
Tento konkrétní vůz si objednal dokonce sám Nuccio Bertone a v roce 1966 byl vystaven na 53. autosalonu v Paříži. Vůz byl lakován do odstínu Grigio Astrale (tmavě šedá), luxusní interiér byl očalouněn kůží v odstínu Pelle Avana (světle hnědá) a doplňuje ho dřevěné obložení.
Většinu času strávil vůz na italských a holandských silnicích, ovšem před časem byl transportován do USA, kde prošel celkovou renovací. Poté však strávil většinu času v klimatizované garáži.
Minulý rok se tento nádherný vůz objevil na aukci v Monterey, kterou pořádal aukční portál RM Sotheby. Který šťastlivec ho nakonec vydražil bohužel nevíme, pevně však věříme, že s ním alespoň jednou za čas vyjede na silnice a nechá vyniknout jeho eleganci.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.