Když se spojí italská elegance a americký výkon, nemůže z toho vzejít nic špatného. Důkazem budiž právě speciál Iso Grifo z toku 1966, pod jehož kapotou bije srdce V8 z Corvette, ale kabát mu ušil na míru sám mistr Bertone.
Není to tak dávno, co jsme vás informovali o vozu Chrysler Ghia Special z roku 1955, který vznikl díky spolupráci amerických techniků a italských designérů. Tato spolupráce však přivedla na svět více zajímavých projektů.
Dalším z nich je právě tento nádherný Iso Grifo z roku 1966, jehož mistrovský design stvořil Bertone, zatímco motor pod jeho kapotou je klasická americká V8 z Corvette. Celkově však bylo vyrobenou pouze 332 těchto vozů, díky čemuž je Grifo známo a vyhledáváno zejména mezi sběrateli.
Tento konkrétní vůz si objednal dokonce sám Nuccio Bertone a v roce 1966 byl vystaven na 53. autosalonu v Paříži. Vůz byl lakován do odstínu Grigio Astrale (tmavě šedá), luxusní interiér byl očalouněn kůží v odstínu Pelle Avana (světle hnědá) a doplňuje ho dřevěné obložení.
Většinu času strávil vůz na italských a holandských silnicích, ovšem před časem byl transportován do USA, kde prošel celkovou renovací. Poté však strávil většinu času v klimatizované garáži.
Minulý rok se tento nádherný vůz objevil na aukci v Monterey, kterou pořádal aukční portál RM Sotheby. Který šťastlivec ho nakonec vydražil bohužel nevíme, pevně však věříme, že s ním alespoň jednou za čas vyjede na silnice a nechá vyniknout jeho eleganci.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?