John Lennon se po celém světě proslavil zejména jako člen Beatles, zpěvák a politický aktivista. Kromě toho bychom ale v jeho životopisech našli zmínky o tom, že se prosadil i jako malíř, herec nebo spisovatel. Věděli jste ale, že měl i zálibu v poměrně výstředních dopravních prostředcích?
Kdyby se nestal John Lennon nestal 8. prosince 1980 obětí atentátu, oslavil by v úterý 9.10. své 78. narozeniny. A zatímco většina lidí na něj většinou vzpomíná při poslechu světoznámých skladeb, my bychom na něj mohli vzpomenout trochu originálněji.
Jeho písničky z dob Beatles i sólové kariéry jsou totiž všeobecně známé a dodnes se s nimi můžete setkat i v rádiích. Věděli jste ale, jaký vkus měl Lennon co se automobilů týče? Nebudeme vás napínat, byly to většinou stroje neobvyklé - a to zejména svým zevnějškem. A na webu The Drive se nedávno objevilo pět těch vůbec nejzvláštnějších.
Austin Maxi
John Lennon se stal díky své hudební kariéře vcelku zámožným člověkem, takže auta jako Austin Maxi, která většinou postávala před byty či v garážích pracující třídy, by u něj očekával jen málokdo. Lennon však využíval tento pětidveřový a poměrně hospodárný automobil vždy, když chtěl splynout s davem.
Jeho Maxi však skončil poměrně neslavně a to během cesty na rodinnou dovolenou ve Skotsku v roce 69. Lennon údajně nikdy nebyl příliš dobrým řidičem a tak když se na silnici potkal s jiným řidičem, který jel údajně v protisměru, zazmatkoval a strhl řízení, ztratil nad automobilem kontrolu a skončil v příkopu. Rodinná dovolená nakonec skončila pětidenním pobytem v nemocnici, fotka Lennona s Yoko ležícími před pomačkaným předkem Austinu je však dodnes působivá.
Mercedes-Benz 300TD Wagon
Posledním automobilem Johna Lennona se stala legenda mezi kombíky s třícípou hvězdou na kapotě, Mercedes-Benz 300TD Wagon z roku 1979. Lennon využíval jeho ohromný zavazadlový prostor k častému převážení nástrojů mezi studiem a domovem a parkoval ho dokonce ve své garáži v bytovém domě The Dakota, před kterým byl 8. prosince 1980. Jeho Mercedes tou dobou parkoval jen kousek od něj.
Vůz se před nedávnem objevil na draže jednoho z významných aukčních domů, který jej nakonec prodal za 31 900 dolarů, tedy cca 716 000 korun. Na starý kombík to není zrovna málo, díky jeho historické hodnotě se však dá očekávat, že jeho hodnota už jen dál poroste.
Rolls-royce Phantom V
Pravděpodobně nejznámějším vozem Johna Lennona je psychedelicky zbarvený Rolls-Royce Phantom V z roku 1965. Pokud patříte k milovníkům Beatles, pravděpodobně vám bude barevný vzor povědomý - inspirován byl totiž obalem pro desku "Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band."
Přebarvením exteriéru však úpravy vozu ani zdaleka neskončily. Výrazných změn se dočkal i interiér, ve kterém se nově objevila lednice, televize, telefon a ze zadních sedaček se stala postel.
Bentley S1
Psychedelický Rolls-Royce však nebyl jediným zástupcem luxusních britských limuzín, se kterými je Lennon spojován. Svým způsobem byl vlastníkem i Bentley S1 z roku 1956, které opět neslo velice zajímavé zbarvení.
Je však potřeba zmínit, že Lennon nebyl jediným vlastníkem vozu - patřil totiž skupině Beatles jako takové. Původním vlastníkem vozu byl totiž módní návrhář John Crittle, vlastník značky Dandie Fashions, který nechal vůz takto speciálně (psychedelicky) vyzdobit od tří studentů umění.
Kapela Beatles ale oděvní značku koupila a s ní získala dokonce i tento Bentley. Není se ale čemu divit, neboť v té době měli Beatles tolik peněz, že nevěděli co s nimi.
Honda Monkey
Lennon údajně nikdy nebyl příliš velkým fanouškem motocyklů, přesto si k cestování po svým 72-akrovém pozemku pořídil malou Hondu Z50A, často přezdívanou Monkey, z roku 1969. Na jedné historické fotografii je na ní dokonce vyfocen i se svým potomkem.
Malý motocykl se před nedávnou dobo dokonce objevil v aukci a vydražil se za cca 56 250 liber, tedy cca 1.66 milionu korun. Jistě není potřeba říkat, že to bylo podstatně více, než experti očekávali.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.