John Lennon se po celém světě proslavil zejména jako člen Beatles, zpěvák a politický aktivista. Kromě toho bychom ale v jeho životopisech našli zmínky o tom, že se prosadil i jako malíř, herec nebo spisovatel. Věděli jste ale, že měl i zálibu v poměrně výstředních dopravních prostředcích?
Kdyby se nestal John Lennon nestal 8. prosince 1980 obětí atentátu, oslavil by v úterý 9.10. své 78. narozeniny. A zatímco většina lidí na něj většinou vzpomíná při poslechu světoznámých skladeb, my bychom na něj mohli vzpomenout trochu originálněji.
Jeho písničky z dob Beatles i sólové kariéry jsou totiž všeobecně známé a dodnes se s nimi můžete setkat i v rádiích. Věděli jste ale, jaký vkus měl Lennon co se automobilů týče? Nebudeme vás napínat, byly to většinou stroje neobvyklé - a to zejména svým zevnějškem. A na webu The Drive se nedávno objevilo pět těch vůbec nejzvláštnějších.
Austin Maxi
John Lennon se stal díky své hudební kariéře vcelku zámožným člověkem, takže auta jako Austin Maxi, která většinou postávala před byty či v garážích pracující třídy, by u něj očekával jen málokdo. Lennon však využíval tento pětidveřový a poměrně hospodárný automobil vždy, když chtěl splynout s davem.
Jeho Maxi však skončil poměrně neslavně a to během cesty na rodinnou dovolenou ve Skotsku v roce 69. Lennon údajně nikdy nebyl příliš dobrým řidičem a tak když se na silnici potkal s jiným řidičem, který jel údajně v protisměru, zazmatkoval a strhl řízení, ztratil nad automobilem kontrolu a skončil v příkopu. Rodinná dovolená nakonec skončila pětidenním pobytem v nemocnici, fotka Lennona s Yoko ležícími před pomačkaným předkem Austinu je však dodnes působivá.
Mercedes-Benz 300TD Wagon
Posledním automobilem Johna Lennona se stala legenda mezi kombíky s třícípou hvězdou na kapotě, Mercedes-Benz 300TD Wagon z roku 1979. Lennon využíval jeho ohromný zavazadlový prostor k častému převážení nástrojů mezi studiem a domovem a parkoval ho dokonce ve své garáži v bytovém domě The Dakota, před kterým byl 8. prosince 1980. Jeho Mercedes tou dobou parkoval jen kousek od něj.
Vůz se před nedávnem objevil na draže jednoho z významných aukčních domů, který jej nakonec prodal za 31 900 dolarů, tedy cca 716 000 korun. Na starý kombík to není zrovna málo, díky jeho historické hodnotě se však dá očekávat, že jeho hodnota už jen dál poroste.
Rolls-royce Phantom V
Pravděpodobně nejznámějším vozem Johna Lennona je psychedelicky zbarvený Rolls-Royce Phantom V z roku 1965. Pokud patříte k milovníkům Beatles, pravděpodobně vám bude barevný vzor povědomý - inspirován byl totiž obalem pro desku "Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band."
Přebarvením exteriéru však úpravy vozu ani zdaleka neskončily. Výrazných změn se dočkal i interiér, ve kterém se nově objevila lednice, televize, telefon a ze zadních sedaček se stala postel.
Bentley S1
Psychedelický Rolls-Royce však nebyl jediným zástupcem luxusních britských limuzín, se kterými je Lennon spojován. Svým způsobem byl vlastníkem i Bentley S1 z roku 1956, které opět neslo velice zajímavé zbarvení.
Je však potřeba zmínit, že Lennon nebyl jediným vlastníkem vozu - patřil totiž skupině Beatles jako takové. Původním vlastníkem vozu byl totiž módní návrhář John Crittle, vlastník značky Dandie Fashions, který nechal vůz takto speciálně (psychedelicky) vyzdobit od tří studentů umění.
Kapela Beatles ale oděvní značku koupila a s ní získala dokonce i tento Bentley. Není se ale čemu divit, neboť v té době měli Beatles tolik peněz, že nevěděli co s nimi.
Honda Monkey
Lennon údajně nikdy nebyl příliš velkým fanouškem motocyklů, přesto si k cestování po svým 72-akrovém pozemku pořídil malou Hondu Z50A, často přezdívanou Monkey, z roku 1969. Na jedné historické fotografii je na ní dokonce vyfocen i se svým potomkem.
Malý motocykl se před nedávnou dobo dokonce objevil v aukci a vydražil se za cca 56 250 liber, tedy cca 1.66 milionu korun. Jistě není potřeba říkat, že to bylo podstatně více, než experti očekávali.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?