Rezavá a zašlá Lada Niva z roku 1981. Díky své historii je unikátní a pěkně drahá

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. srpna 2018, 14:50 Aktualizováno 27.8.2018, 18:04 Google+

Lada Niva je známá jako jeden z nejschopnějších a současně nejlacinějších malých off-roadů, které si dnes můžete pořídit. Automobilka prodává tento model již 40 let a za tu dobu prošel řadou změn. Většina z nich však byla pouze stylistická, nebo se vztahovala ke komfortu posádky. V terénu je to však stále ten samý neúnavný dělník.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lada Niva, speciál upravený pro Rally Paříž - Dakar

Lada Niva, speciál upravený pro Rally Paříž - Dakar | foto: www.rmsothebys.com

Sdílejte článek

Pokud hledáte laciného společníka pro výpravy do nehostinných koutů světa, kde lišky dávají dobrou noc, představuje Lada Niva velice dobrou alternativu. Koupíte ji za pár korun, k opravě stačí základní znalosti a primitivní výbava a směrem na východ vám ji opraví snad v každé garáži.

Nové kousky se dají u nás pořídit okolo 280 000 Kč, za hranicemi pak i o něco levněji. Pokud se ale smíříte s lehce ojetým modelem, můžete ještě výrazně ušetřit. Pokud tedy máte napjatý rozpočet, můžete za pár korun koupit fungující auto a zbytek investovat do úprav nebo cestování jako takového.

I mezi těmito dělníky, které v Sovětském svazu a následně i Rusku sekají jak Baťa cvičky,však můžeme najít pár unikátních modelů, jejichž hodnotě se pomalu ani nechce věřit. A právě jeden z nich se objevil v nabídce aukčního portálu RM Sothebys, který exkluzivní červenou Ladu Niva 4x4 nabídne v aukci 5. října v Londýně.

A jak již pozorní čtenáři nejspíš vědí, kdykoliv se řeč dostane na RM Sothebys, ceny prudce stoupají. A jinak tomu nebude ani v případě této Lady, jejíž prodejní částka se odhaduje v rozmezí 50 000 až 75 000 liber. V přepočtu tedy cca 1.4 až 2.1 milionu korun. A proč je tahle zkorodovaná a pavučinami pokrytá Niva tak vzácná?

Jedná se totiž o poměrně vzácný vůz, který se v roce 1981 účastnil dálkové Rally Paris - Dakar. Speciálně upravená závodní Niva dostala v továrně kapotu i dveře vyrobené z plastu, aby ušetřila hmotnost. Podvozek dostal nové a robustnější tlumiče, nebo nové ochranné díly. Došlo i na montáž přídavných světlometů a hlavně instalaci větší palivové nádrže.

Záběry Lady Niva na Rally Paříž - Dakar | zdroj: youtube.com

Závod bohužel pro tuto Nivu nedopadl příliš dobře, neboť ho musela vzdát. Jiná závodní Lada Niva však tehdy dosáhla velice pěkného 3. místa. Tento kousek změnil majitele (celkově dva) a zůstal v naprosto původním stavu ukryt před světem. Což se na něm bohužel podepsalo.

Vrátit vozu zašlou slávu tak zřejmě vyjde pěkně draho, ovšem ani pak není jisté, že se oprava vozu stoprocentně zaplatí. Investice do aut, pokud na to člověk neměl rozpočet a speciální prostory, ale nikdy nebyla sranda. A už vůbec ne laciná.

Vytisknout

Diskuze: Rezavá a zašlá Lada Niva z roku 1981. Díky své historii je unikátní a pěkně drahá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Laserový systém RADBO

První obrněnec vybavený laserem? RADBO přináší do americké armády velké změny

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud