Lada Niva je známá jako jeden z nejschopnějších a současně nejlacinějších malých off-roadů, které si dnes můžete pořídit. Automobilka prodává tento model již 40 let a za tu dobu prošel řadou změn. Většina z nich však byla pouze stylistická, nebo se vztahovala ke komfortu posádky. V terénu je to však stále ten samý neúnavný dělník.
Pokud hledáte laciného společníka pro výpravy do nehostinných koutů světa, kde lišky dávají dobrou noc, představuje Lada Niva velice dobrou alternativu. Koupíte ji za pár korun, k opravě stačí základní znalosti a primitivní výbava a směrem na východ vám ji opraví snad v každé garáži.
Nové kousky se dají u nás pořídit okolo 280 000 Kč, za hranicemi pak i o něco levněji. Pokud se ale smíříte s lehce ojetým modelem, můžete ještě výrazně ušetřit. Pokud tedy máte napjatý rozpočet, můžete za pár korun koupit fungující auto a zbytek investovat do úprav nebo cestování jako takového.
I mezi těmito dělníky, které v Sovětském svazu a následně i Rusku sekají jak Baťa cvičky,však můžeme najít pár unikátních modelů, jejichž hodnotě se pomalu ani nechce věřit. A právě jeden z nich se objevil v nabídce aukčního portálu RM Sothebys, který exkluzivní červenou Ladu Niva 4x4 nabídne v aukci 5. října v Londýně.
A jak již pozorní čtenáři nejspíš vědí, kdykoliv se řeč dostane na RM Sothebys, ceny prudce stoupají. A jinak tomu nebude ani v případě této Lady, jejíž prodejní částka se odhaduje v rozmezí 50 000 až 75 000 liber. V přepočtu tedy cca 1.4 až 2.1 milionu korun. A proč je tahle zkorodovaná a pavučinami pokrytá Niva tak vzácná?
Jedná se totiž o poměrně vzácný vůz, který se v roce 1981 účastnil dálkové Rally Paris - Dakar. Speciálně upravená závodní Niva dostala v továrně kapotu i dveře vyrobené z plastu, aby ušetřila hmotnost. Podvozek dostal nové a robustnější tlumiče, nebo nové ochranné díly. Došlo i na montáž přídavných světlometů a hlavně instalaci větší palivové nádrže.
Závod bohužel pro tuto Nivu nedopadl příliš dobře, neboť ho musela vzdát. Jiná závodní Lada Niva však tehdy dosáhla velice pěkného 3. místa. Tento kousek změnil majitele (celkově dva) a zůstal v naprosto původním stavu ukryt před světem. Což se na něm bohužel podepsalo.
Vrátit vozu zašlou slávu tak zřejmě vyjde pěkně draho, ovšem ani pak není jisté, že se oprava vozu stoprocentně zaplatí. Investice do aut, pokud na to člověk neměl rozpočet a speciální prostory, ale nikdy nebyla sranda. A už vůbec ne laciná.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?