Lada Niva je známá jako jeden z nejschopnějších a současně nejlacinějších malých off-roadů, které si dnes můžete pořídit. Automobilka prodává tento model již 40 let a za tu dobu prošel řadou změn. Většina z nich však byla pouze stylistická, nebo se vztahovala ke komfortu posádky. V terénu je to však stále ten samý neúnavný dělník.
Pokud hledáte laciného společníka pro výpravy do nehostinných koutů světa, kde lišky dávají dobrou noc, představuje Lada Niva velice dobrou alternativu. Koupíte ji za pár korun, k opravě stačí základní znalosti a primitivní výbava a směrem na východ vám ji opraví snad v každé garáži.
Nové kousky se dají u nás pořídit okolo 280 000 Kč, za hranicemi pak i o něco levněji. Pokud se ale smíříte s lehce ojetým modelem, můžete ještě výrazně ušetřit. Pokud tedy máte napjatý rozpočet, můžete za pár korun koupit fungující auto a zbytek investovat do úprav nebo cestování jako takového.
I mezi těmito dělníky, které v Sovětském svazu a následně i Rusku sekají jak Baťa cvičky,však můžeme najít pár unikátních modelů, jejichž hodnotě se pomalu ani nechce věřit. A právě jeden z nich se objevil v nabídce aukčního portálu RM Sothebys, který exkluzivní červenou Ladu Niva 4x4 nabídne v aukci 5. října v Londýně.
A jak již pozorní čtenáři nejspíš vědí, kdykoliv se řeč dostane na RM Sothebys, ceny prudce stoupají. A jinak tomu nebude ani v případě této Lady, jejíž prodejní částka se odhaduje v rozmezí 50 000 až 75 000 liber. V přepočtu tedy cca 1.4 až 2.1 milionu korun. A proč je tahle zkorodovaná a pavučinami pokrytá Niva tak vzácná?
Jedná se totiž o poměrně vzácný vůz, který se v roce 1981 účastnil dálkové Rally Paris - Dakar. Speciálně upravená závodní Niva dostala v továrně kapotu i dveře vyrobené z plastu, aby ušetřila hmotnost. Podvozek dostal nové a robustnější tlumiče, nebo nové ochranné díly. Došlo i na montáž přídavných světlometů a hlavně instalaci větší palivové nádrže.
Závod bohužel pro tuto Nivu nedopadl příliš dobře, neboť ho musela vzdát. Jiná závodní Lada Niva však tehdy dosáhla velice pěkného 3. místa. Tento kousek změnil majitele (celkově dva) a zůstal v naprosto původním stavu ukryt před světem. Což se na něm bohužel podepsalo.
Vrátit vozu zašlou slávu tak zřejmě vyjde pěkně draho, ovšem ani pak není jisté, že se oprava vozu stoprocentně zaplatí. Investice do aut, pokud na to člověk neměl rozpočet a speciální prostory, ale nikdy nebyla sranda. A už vůbec ne laciná.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.