Když se Ford Mustang poprvé objevil na trhu, rychle se z něj stal miláček Američanů. Svůj kultovní status si vůz udržel až dodnes a nedávno jeho výroba dokonce pokořila 10 miluonů kusů. O tom vůbec prvním prodaném, který si svého majitele našel ještě několik dní před oficiálním zahájením prodeje, se však dlouho nevědělo. Dnes si ale můžete přečíst jeho pozoruhodný příběh.
V roce 1964 vyrazili manželé Cleadis a Helen Brown se svou dcerou Gail do místního dealerství Ford, kde ji chtěli na oslavu její nové práce na pozici učitelky na třetím stupni půjčit peníze k zakoupení nového vozu, kterým měl být kabriolet.
Tou dobou však prodejce neměl na skladě žádný odpovídající vůz a tak rodinu zavedl do zadní místnosti, kde odkryl pod plachtou ukrytý nový kabriolet Ford Mustang, který neměl ještě následující dva dny nikdo vidět. Gail však na místě složila částku 3 447.50 dolarů, tedy cca 78 000 korun. Po započtení inflace by to však dnes dělalo cca 28 000 dolarů a tedy i cca 635 000 Kč. Díky tomu se však Gail stala vůbec první veřejnou majitelkou Fordu Mustang.
Jak Gail vypověděla pro Detroit Free Press „Vyrazili jsme s rodiči pro auto ve středu 15. dubna 1964. Přímo uprostřed týdne. Oni přitom museli pracovat skutečně dlouho." Její otec totiž pracoval jako kuchař a její matka jako servírka v jejich rodinné restauraci.
Dva roky poté se Gail provdala za Toma Wise a přijala jeho příjmení. Její Mustang potom sloužil dalších 15 let jako rodinný automobil, než ho v roce 1979 odstavili do garáže kvůli technickým potížím. Chvíli dokonce uvažovali, že auto nechají sešrotovat, ovšem nakonec v garáži zůstalo až do doby, než Tom odešel do důchodu.
V té době začal Tom hledat na internetu náhradní díly, aby mohl vůz opravit. A během toho ho někdo upozornil, že by mohli být majitelé vůbec prvního prodaného Mustangu. Do té doby byl totiž za nejstarší prodaný kus považován Mustang prodaný 16. května 1964. Rychlý pohled do dokumentů ale odhalil pravdu: Gail byla vlastníkem vůbec prvního prodaného Mustangu.
„Měli jsme všechno," dodává Gail. „Nevěděli jsme, že jde o něco zvláštního, ale schovávali jsme si od automobilu všechny doklady i dokumenty. Tom totiž schovává všechno."
A to je pro Gil a Toma velice dobře, neboť během uplynulých 54 let se z Mustangu stala skutečná legenda, která se opakovaně stala nejprodávanějším sportovním vozem světa a současně nedávno oslavila hranici 10 000 000 vyrobených kusů. Ačkoliv se tedy nejedná o žádnou speciální variantu, cena prvního prodaného Mustangu je skutečně vysoká. Společnost Hagerty ji dohaduje v rozmezí 350 až 450 000 dolarů. tedy 8 až 10.2 milionu korun.
„Je vcelku obtížné stanovit konkrétní cenu u tak unikátního vozu s tak zajímavým příběhem," uvedl Jonathan Klinger, tiskový mluvčí společnosti Hagerty, pro Detroit Free Press.
„Vůz s tak unikátním původem, tedy první prodaný Mustang stále ve vlastnictví prvního vlastníka, se svou cenou může vyšplhat až k desetinásobku obvyklých tržních cen. Skutečné nadšence totiž zajímá i historie vozu a jeho dokumentace. A to, že první prodaný Mustang je v rukou stále prvních majitelů, kteří k němu vlastní i dokumenty, je skutečně úchvatné," dodal Klinger.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?