V průběhu šedesátých a sedmdesátých let vznikla celá řada rockových skupin, které se během uplynulých desetiletí staly doslova legendami. Cokoliv spojeného s působením těchto kapel tak raketově roste na hodnotě, zvláště pak věci, které skupina používala ve svých začátcích.
Pokud byste ale měli pocit, že během uplynulých desetiletí už se sběratelům podařilo vypátrat všechno hodnotné, co má s těmito kapelami jakoukoliv spojitost, jste na omylu. Po světě se totiž stále toulá řada skvostů, které na své objevení teprve čekají. A některé z nich to nemají úplně lehké.
To je případ i dodávky International Harvester Metro Van z roku 1964, kterou kapela Aerosmith využívala během sedmdesátých let k cestování po Nové Anglii. Dodávka sice není v perfektním stavu a na mnoha místech už do ní koroze vykousala díry, na boku má však stále původní grafiku kapely.
Objevení dodávky se uskutečnilo v rámci nedávné epizody pořadu Americna Pickers, kterou vysílá televizní kanál History Channel. Vůz objevily moderátoři pořadu Mike Wolfe a Frank Fritz v západním Massachusetts, kde si dodávka v poklide hnila zaparkovaná na soukromém pozemku v lese poblíž městečka Chesterfield.
Jak vypověděl majitel pozemku, vůz už na něm byl zaparkovaný v době, kdy ho kupoval. O automobil se zřejmě nezajímal, věděl však, že původní majitel nemovitosti byl v určitém kontaktu s kapelou Aerosmith.
Každý podobný nález však vzbuzuje podezření a tak se se rozběhla rozsáhlá ověřovací akce. Wolfe, jeden z nálezců, kontaktoval člena kapely The Black Keys, který přeposlal fotografii Joe Perrymu z Aerosmith. Ten pak fotku přeposlal jednomu ze zakládajících členů kapely, kterým byl Ray Tabano.
@Aerosmith Saw @americanpickers Last night discovering this hidden treasure from the Greatest Rock Band ! Really Cool -AMERICAN HISTORY now in the right hands ! Excited to see what the do with it. Hope Aerosmith tell share some stories around it on the follow up. pic.twitter.com/RkTe1F1tUd
— KCONZ (@KConz20) 31. července 2018
Web Jalopnik pak uvádí, že přímo v epizodě pořadu se na vrak přijede Tabano podívat a jeho autenticitu potvrdí. Současně vytáhne i starou fotografii sebe samotného v dodávce, která byla pořízena před desítkami let. Všem je ale jasné, že se jedná o tu stejnou dodávku.
Wolfe a Fritz tak nakonec za rozpadající se vrak zaplatili 25 000 dolarů (551 000 Kč) a nyní mu pravděpodobně dopřejí kompletní renovaci. Ta bude sice náročná, přesto bude mít smysl. Podobné artefakty spojené s americkými hudebními ikonami totiž mohou v aukcích dosahovat závratných částek. A navíc se jedná o zajímavý kus historie.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?