Pod pojmem americké vozy padesátých let si většina z nás pravděpodobně představí stroje jako Ford Mustang a další zástupce rozvíjející se třídy "Muscle Cars." Ještě před jejich příchodem však americké automobilky různě experimentovaly s designem a často si k tomu braly na pomoc i evropská designová studia.
Příkladem může být americká automobilka Chrysler, která úzce spolupracovala s italskou karosárnou a později i automobilkou Ghia. Za této spolupráce vzniklo během padesátých a šedesátých let několik úchvatných modelů, včetně L 6.4., na který Chrysler dodával většinu dílů. Tento model si poté mimo jiné pořídil i Frank Sinatra.
Nyní se však pojďme podívat na podstatně vzácnější model, který se brzy objeví na světoznámé akci příznivců klasických vozů - Pebble Beach. Společně s modely jako Chrysler ST Special 1955 se zde totiž objeví i vzácný koncept Plymouth Asimmetrica Roadster, který je jediným svého druhu.
Malý znak karosárny Ghia si nejspíš většina z nás pamatuje z automobilů značky Ford, což bylo způsobené převzetím italské společnosti americkým gigantem v roce 1970. Od té doby se znakem Ghia označovaly vybrané prémiové a luxusní modely.
Zhruba desetiletí předtím však byla Carrozzeria Ghia partnerem americké automobilky Chrysler, se kterou spolupracovala 15 let a společnými silami připravily několik nádherných modelů. Ty byly většinou postaveny na technickém základu modelů Chrysler, zatím co designové karoserie z návrhů Virgila Exnera byly zhotovovány v Turíně.
Jedním z těchto projektů byla i Asimmetrica roadster, která se však díky svým rozměrům snadno mohla stát tradičním čtyřmístným kabrioletem. Místo za zadními sedačkami však bylo nakonec ponecháno prázdné a vůz si tak udržel vznešenější a možná i sportovnější charakter.
Svůj název si Chrysler vysloužil svou velice zvláštní kapotou, která byla na straně před řidičem vyboulena. Pod tímto velice netradičním designovým prvkem se ukrývalo sání, ke kterému vedl malý nádech již na začátku kapoty. Vyboulená část kapoty navíc symbolicky pokračuje i za řidičem - na kufru ji totiž symbolizuje malá "ploutev."
Pod kapotou se ukrýval 2.8 litrový řadový šestiválec o výkonu 101 koní, který automobilka vypůjčila z modelu Valiant. Designově vůz vycházel z konceptu XNR, který byl prezentován dva roky před premiérou Assimetricy a nikdy se nedostal do výroby. Na tom však rozhodně není žádná škoda, neboť jeho design nepůsobil příliš vznešeně ani elegantně. Byl to však unikát a je velkým štěstím, že se ho podařilo dochovat až do dnešních dnů.
Unikátem je i model Asimmetrica, a to hned v několika ohledech. Samotný design vozu, pokud se podíváme na jeho jednotlivé prvky, působí velice poutavě a zajímavě. Problém však nastává, jakmile se všechno spojí dohromady. Veškerá extravagantnost působí poněkud unyle . Za pozornost však rozhodně stojí interiér, který nabízí tradiční italskou sofistikovanost, kožená sedadla, dřevěný volant a celkově budí prémiový dojem.
Vůz vznikl pouze v jednom kusu, který si podle knihy "Encyclopedia of Classic Cars: Sports Cars 1945-1975" od autora Rob de la Rive Box koupil slavný spisovatel Georges Simenon. A pokud nepatříte k milovníkům detektivek, pak věřte, že právě tento autor stvořil slavného francouzského detektiva jménem Maigret.
Kolik majitelů vůz vystřídal netušíme, ovšem v devadesátých letech měl podstoupit celkovou renovaci a jistou dobu si měl pobýt i v kalifornském muzeu. Od 24. do 25. srpna však bude vůz vystaven na slavné akce Pebble Beach, kde se o něj jistě semele pořádná mela během aukce klasických vozů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?