K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Brutálně svůdné Lamborghini? Sexy Espada a Islero jsou výjimečné

-mao / AutoRoad.cz, 22. března 2018, 13:41 Aktualizováno 22.3.2018, 14:27 Google+

Když se řekne Lamborghini, jaký model vás napadne? Moderní Aventador? Ikonické Diablo či Countach? Nebo dnes již klasická Miura, díky které se Lambroghini dostalo do sedla? Možná budete výjimkou, ale většinu lidí napadají hlavně tyto modely. V automobilce samotné ale dnes oslavují 50 let od zahájení dvojice modelů, která se možná do historie nezapsaly tak výrazným písmem, ale svůj význam rozhodně měly.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lamborghini Espada

Lamborghini Espada | foto: carscoops.com

Sdílejte článek

Řeč je o dvojice pozapomenutých modelů Espada a Islero, jejichž výroba byla zahájena shodně v roce 1968, tedy před 50 lety. Dnes jsou tato jména většině lidí neznámá, nicméně ve své době měly tyto automobily rozhodně co nabídnout, ostatně posuďte sami.

Lamborghini Espada bylo jedna z mála skutečně skutečně čtyřmístných cestovních aut (GT), které italská automobilka vyrobila. Pod jeho kapotou se ukrýval 3.9 litrový motor V12, který dokázal vyluzovat parádní zvuky a ještě k tomu 321 koňských sil.

V dnešní době je tento výkon na motor V12 skutečně směšný, ale tehdy rozhodně nebyl. Stejně tak jako poměrně neobvykle tvarovaná karoserie, která byla uzpůsobená komfortu posádky v druhé řadě sedadel. Navzdory drobným nedokonalostem ve vzhledu se navíc Espada zapsala jako jeden z nejprodávanějších modelu Lamborghini. Během deseti let, kdy se tento model vyráběl, vzniklo v továrně okolo 1200 automobilů, které automobilka rozdělila na tři typy - S1, S2 a S3.

Poněkud výraznějším modelem je ale Islero, které bylo koncipováno jako 2+2 a v nabídce mělo nahradit model 400GT (který dříve nahradil model 350GT, první vůz automobilky). Islero mělo stejný motor jako Espada, ale místo hranaté karoserie, kterou pro Bertoneho navrhl Marcello Gandini, dostalo Uslero elegantnější a zakulacenější karoserii z Carrozzeria Marazzi. Ve výrobě však Islero vydrželo pouhé dva roky, než ho nahradil hranatější model Jarama, který opět navrhl Gandini. Během oněch dvou let pak automobilka vyrobila pouze 225 kusů.

Divize automobilky Polo Storico pak pro oslavu významného výročí připravila dvojici kompletně zrenovovaných vozů, které automobilka vystaví na přehlídce Techno Classica. Autosalon zaměřený na historické automobily otevře své dveře již tento týden v německém Essenu.

Abychom nezapomněli, oněmi modely jsou tmavě modré Lamborghini Espada S3 z roku 1973, ke kterému se připojí ještě poměrně vzácné zeleno Islero S. Oba modely pak budou na výstavě připomínat, jaký kus urazil vývoj sportovních a supersportovních automobilů během uplynulých desetiletí. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Brutálně svůdné Lamborghini? Sexy Espada a Islero jsou výjimečné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

Porsche Macan podstupuje náročné testy

VIDEO: Porsche vyslalo nový Macan do Afriky, tohle testování prověří každou slabinu

Extrémně upravená Toyota Celica

Jak vypadá tuning v Africe? Tohle absurdní monstrum postavili v Ugandě

Škoda Octavia TDI druhé generace

Svět fascinuje další škodovka. Tipnete si, kolik kilometrů ujela tato Octavia?

Absenci volantu a sedaček vyřešil řidič stříbrného Peugeotu 206 skutečně originálně

Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

Značka MINI ukázala exkluzivně náčrty prvního elektrického MINI.

První elektrické Mini odhaluje svůj design, toto jsou první náčrty

Porsche se před lety podílelo na lámání velmi neobvyklého rychlostního rekordu

Cyklistický rekord, který by se bez auta neobešel? Podívejte se, jakou roli v něm hrálo Porsche

reklama
reklama

Doporučujeme

Kompletní údržba čelního skla by se měla provádět ideálně několikrát ročně

Špiní se vám čelní sklo? S těmihle radami bude vypadat jako nové

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  2. Československý autobus kabriolet? Vyhlídkové RTO i jako pocta první republice

  3. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  4. Kempinkový vůz z říše snů? California XXL nabídne nadstandardní komfort kdekoliv

  5. Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

  6. Nejzbytečnější věc na světě? Úprava auta, kterou asi nic nepřekoná

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud