Dnes nám přijde televizní a filmová reklama jako všední záležitost, ve které se většinu času objevují méně známí umělci a jen občas zazáří i nějaká ta skutečná filmová hvězda. Za časů první republiky však byla hraná reklama teprve v plenkách a tak se mohlo stát, že vám vhodné obutí pro automobil doporučil i sám Vlasta Burian, jedna z největších hvězd té doby.
Konkrétně se teď bavíme o krátkém reklamním filmu "Tři muži na silnici (slečnu nepočítaje)", který vznikl v roce 1935 jako reklama na pneumatiky značky Baťa. A protože Baťa byl skutečným průmyslovým gigantem, přizval si do své reklamy hned několik hvězd. Kromě Buriana se před kamerou objevil i herec Čeněk Šlégl, herečka a zpěvačka Hana Vítová a hokejista Josef Maleček.
Během čtyři minuty trvajícího spotu ztvárňují Burian i Maleček každým sám sebe, zatímco Vítová dostala roli sražené cyklistky a Šlégl roli policisty. Během spotu pak všichni do nebes vychválí objemnou produktovou řadu společnosti Baťa a Burian nakonec pronese "Svůj vercajk odhazuji v dáli, zde pneumatiky Baťa jsou. Na nich je každý svého stroje pán, ať slečna, strážník, Maleček, i Vlasta Burian. Jakostí dobrou, lácí svou, bezpečně vždycky vpředu jdou – toť pneumatiky Baťa jsou!"
Samotná reklama vznikala v serpentinách u Barrandovských studií a za jejím zpracováním stál štáb filmařů, kteří vystupovali pod pseudonymem F. Šestka, tedy "Filmová šestka". Společnost Baťa využívala filmovou reklamu už od konce 20. let, nicméně až v roce 1935 se J. A. Baťa rozhodl pro založení vlastního studia, kde zaměstnal budoucí úspěšné filmaře jako byl Elmar Klos (pozdější držitel Oscara), Otakar Vávra nebo Alexandr Hackenschmied (také držitel Oscara).
Nevíme jak velký vliv na prodej balonů a super-balonů značky Baťa reklama měla, ovšem z dnešního pohledu se jedná o krásný kousek reklamní historie, který dokáže člověka svou nadneseností, humorem a naivitou zaručeně pobavit.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?