Dnes nám přijde televizní a filmová reklama jako všední záležitost, ve které se většinu času objevují méně známí umělci a jen občas zazáří i nějaká ta skutečná filmová hvězda. Za časů první republiky však byla hraná reklama teprve v plenkách a tak se mohlo stát, že vám vhodné obutí pro automobil doporučil i sám Vlasta Burian, jedna z největších hvězd té doby.
Konkrétně se teď bavíme o krátkém reklamním filmu "Tři muži na silnici (slečnu nepočítaje)", který vznikl v roce 1935 jako reklama na pneumatiky značky Baťa. A protože Baťa byl skutečným průmyslovým gigantem, přizval si do své reklamy hned několik hvězd. Kromě Buriana se před kamerou objevil i herec Čeněk Šlégl, herečka a zpěvačka Hana Vítová a hokejista Josef Maleček.
Během čtyři minuty trvajícího spotu ztvárňují Burian i Maleček každým sám sebe, zatímco Vítová dostala roli sražené cyklistky a Šlégl roli policisty. Během spotu pak všichni do nebes vychválí objemnou produktovou řadu společnosti Baťa a Burian nakonec pronese "Svůj vercajk odhazuji v dáli, zde pneumatiky Baťa jsou. Na nich je každý svého stroje pán, ať slečna, strážník, Maleček, i Vlasta Burian. Jakostí dobrou, lácí svou, bezpečně vždycky vpředu jdou – toť pneumatiky Baťa jsou!"
Samotná reklama vznikala v serpentinách u Barrandovských studií a za jejím zpracováním stál štáb filmařů, kteří vystupovali pod pseudonymem F. Šestka, tedy "Filmová šestka". Společnost Baťa využívala filmovou reklamu už od konce 20. let, nicméně až v roce 1935 se J. A. Baťa rozhodl pro založení vlastního studia, kde zaměstnal budoucí úspěšné filmaře jako byl Elmar Klos (pozdější držitel Oscara), Otakar Vávra nebo Alexandr Hackenschmied (také držitel Oscara).
Nevíme jak velký vliv na prodej balonů a super-balonů značky Baťa reklama měla, ovšem z dnešního pohledu se jedná o krásný kousek reklamní historie, který dokáže člověka svou nadneseností, humorem a naivitou zaručeně pobavit.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.