Dnes nám přijde televizní a filmová reklama jako všední záležitost, ve které se většinu času objevují méně známí umělci a jen občas zazáří i nějaká ta skutečná filmová hvězda. Za časů první republiky však byla hraná reklama teprve v plenkách a tak se mohlo stát, že vám vhodné obutí pro automobil doporučil i sám Vlasta Burian, jedna z největších hvězd té doby.
Konkrétně se teď bavíme o krátkém reklamním filmu "Tři muži na silnici (slečnu nepočítaje)", který vznikl v roce 1935 jako reklama na pneumatiky značky Baťa. A protože Baťa byl skutečným průmyslovým gigantem, přizval si do své reklamy hned několik hvězd. Kromě Buriana se před kamerou objevil i herec Čeněk Šlégl, herečka a zpěvačka Hana Vítová a hokejista Josef Maleček.
Během čtyři minuty trvajícího spotu ztvárňují Burian i Maleček každým sám sebe, zatímco Vítová dostala roli sražené cyklistky a Šlégl roli policisty. Během spotu pak všichni do nebes vychválí objemnou produktovou řadu společnosti Baťa a Burian nakonec pronese "Svůj vercajk odhazuji v dáli, zde pneumatiky Baťa jsou. Na nich je každý svého stroje pán, ať slečna, strážník, Maleček, i Vlasta Burian. Jakostí dobrou, lácí svou, bezpečně vždycky vpředu jdou – toť pneumatiky Baťa jsou!"
Samotná reklama vznikala v serpentinách u Barrandovských studií a za jejím zpracováním stál štáb filmařů, kteří vystupovali pod pseudonymem F. Šestka, tedy "Filmová šestka". Společnost Baťa využívala filmovou reklamu už od konce 20. let, nicméně až v roce 1935 se J. A. Baťa rozhodl pro založení vlastního studia, kde zaměstnal budoucí úspěšné filmaře jako byl Elmar Klos (pozdější držitel Oscara), Otakar Vávra nebo Alexandr Hackenschmied (také držitel Oscara).
Nevíme jak velký vliv na prodej balonů a super-balonů značky Baťa reklama měla, ovšem z dnešního pohledu se jedná o krásný kousek reklamní historie, který dokáže člověka svou nadneseností, humorem a naivitou zaručeně pobavit.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?