Dnes nám přijde televizní a filmová reklama jako všední záležitost, ve které se většinu času objevují méně známí umělci a jen občas zazáří i nějaká ta skutečná filmová hvězda. Za časů první republiky však byla hraná reklama teprve v plenkách a tak se mohlo stát, že vám vhodné obutí pro automobil doporučil i sám Vlasta Burian, jedna z největších hvězd té doby.
Konkrétně se teď bavíme o krátkém reklamním filmu "Tři muži na silnici (slečnu nepočítaje)", který vznikl v roce 1935 jako reklama na pneumatiky značky Baťa. A protože Baťa byl skutečným průmyslovým gigantem, přizval si do své reklamy hned několik hvězd. Kromě Buriana se před kamerou objevil i herec Čeněk Šlégl, herečka a zpěvačka Hana Vítová a hokejista Josef Maleček.
Během čtyři minuty trvajícího spotu ztvárňují Burian i Maleček každým sám sebe, zatímco Vítová dostala roli sražené cyklistky a Šlégl roli policisty. Během spotu pak všichni do nebes vychválí objemnou produktovou řadu společnosti Baťa a Burian nakonec pronese "Svůj vercajk odhazuji v dáli, zde pneumatiky Baťa jsou. Na nich je každý svého stroje pán, ať slečna, strážník, Maleček, i Vlasta Burian. Jakostí dobrou, lácí svou, bezpečně vždycky vpředu jdou – toť pneumatiky Baťa jsou!"
Samotná reklama vznikala v serpentinách u Barrandovských studií a za jejím zpracováním stál štáb filmařů, kteří vystupovali pod pseudonymem F. Šestka, tedy "Filmová šestka". Společnost Baťa využívala filmovou reklamu už od konce 20. let, nicméně až v roce 1935 se J. A. Baťa rozhodl pro založení vlastního studia, kde zaměstnal budoucí úspěšné filmaře jako byl Elmar Klos (pozdější držitel Oscara), Otakar Vávra nebo Alexandr Hackenschmied (také držitel Oscara).
Nevíme jak velký vliv na prodej balonů a super-balonů značky Baťa reklama měla, ovšem z dnešního pohledu se jedná o krásný kousek reklamní historie, který dokáže člověka svou nadneseností, humorem a naivitou zaručeně pobavit.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?