Znak automobilka Ferrari známe snad všichni. Tmavý kůň vzpínající se na žlutém pozadí se stal během let stejně ikonickým, jako samotný název automobilky. Víte ale, odkud tento symbol exkluzivních, luxusních a rychlých automobilů vlastně pochází?
Ještě než se Enzo Ferrari začal věnovat stavbě jedněch z nejlepších silničních a závodních automobilů, byl poměrně úspěšným závodníkem. Své největší úspěchy slavil s vozy Alfa Romeo a například v roce 1924 zvítězil v italských závodech Coppa Acerbo.
V roce 1929 se pak zrodil závodní tým Scuderia Ferrari, který de facto fungoval jako závodní tým Alfy Romeo, neboť Enzo kupoval zejména závodní vozy této automobilky a poté připravoval jedny z nejlepších jezdců té doby na závody.
Během této doby se Ferrari setkal s rodiči jednoho z nejslavnějších a nejúspěšnějších italských pilotů první světové války jménem Francesco Baracca, který se ale konce války bohužel nedožil. Mezi piloty tento vítěz 34 vzdušných soubojů známý i díky rodovému znaku vzpínajícího se koně, kterého měl nakresleného na trupu letadla.
Rodiče pilota se zeptali Enza, zda by nechtěl na svůj vůz umístit právě vzpínajícího se koně, který by mu měl přinášet štěstí. Enzo souhlasil a za černého koně přidal žluté pozadí, což byla symbolická barva Maranella. Poprvé se vozy se žlutým štítem a černým vzpínajícím se koněm objevily na závodech "Spa Grand Prix" 1932, kde zdobily závodní vozy Alfa Romeo stáje Scuderia Ferrari.
Logo černého koně zde zafungovalo přímo báječně a štěstí přineslo dokonce celé stájí, neboť vozy Scuderia Ferrari se umístily na prvním i druhém místě. V roce 1933 se však Alfa dostala do finančních potíží a tak se ze závodů stáhla. Od té doby fungovala stáj Scuderia Ferrari jako samostatný závodní tým a logo Ferrari se začalo stávat stále známějším, neboť se objevovalo i na maskách závodních speciálů.
Později se automobilka k závodění znovu vrátila, vytvořila závodní stáj Alfa Corse a Ferrari byl zaměstnán jako její vedoucí. V roce 1939 však Ferrari stáj opouští s vidinou konstrukce vlastních vozů, ovšem pod podmínkou, že jeho jméno ani logo se nesmí objevit na žádném z jeho výtvorů během následujících čtyř let. Ferrari tak odchází a zakládá společnost Auto Avio Costruzioni, která se zaměřuje zejména na letecké součástky a představí i jeden závodní automobil, Tippo 815.
V roce 1943 se Ferrari stěhuje i se svou společností zpět do Maranella, ovšem krátce na to je jeho továrna vybombardována spojenci. Ani to však nezastavilo jeho vášeň pro výrobu sportovních aut a tak Enzo Ferrari továrnu znovu vybuduje a v roce 1947 představuje svůj první vůz, dvanáctiválcové Tipo 125S, na kterém je jak jeho jméno, tak logo vzpínajícího se černého koně na žlutém pozadí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.