Znak automobilka Ferrari známe snad všichni. Tmavý kůň vzpínající se na žlutém pozadí se stal během let stejně ikonickým, jako samotný název automobilky. Víte ale, odkud tento symbol exkluzivních, luxusních a rychlých automobilů vlastně pochází?
Ještě než se Enzo Ferrari začal věnovat stavbě jedněch z nejlepších silničních a závodních automobilů, byl poměrně úspěšným závodníkem. Své největší úspěchy slavil s vozy Alfa Romeo a například v roce 1924 zvítězil v italských závodech Coppa Acerbo.
V roce 1929 se pak zrodil závodní tým Scuderia Ferrari, který de facto fungoval jako závodní tým Alfy Romeo, neboť Enzo kupoval zejména závodní vozy této automobilky a poté připravoval jedny z nejlepších jezdců té doby na závody.
Během této doby se Ferrari setkal s rodiči jednoho z nejslavnějších a nejúspěšnějších italských pilotů první světové války jménem Francesco Baracca, který se ale konce války bohužel nedožil. Mezi piloty tento vítěz 34 vzdušných soubojů známý i díky rodovému znaku vzpínajícího se koně, kterého měl nakresleného na trupu letadla.
Rodiče pilota se zeptali Enza, zda by nechtěl na svůj vůz umístit právě vzpínajícího se koně, který by mu měl přinášet štěstí. Enzo souhlasil a za černého koně přidal žluté pozadí, což byla symbolická barva Maranella. Poprvé se vozy se žlutým štítem a černým vzpínajícím se koněm objevily na závodech "Spa Grand Prix" 1932, kde zdobily závodní vozy Alfa Romeo stáje Scuderia Ferrari.
Logo černého koně zde zafungovalo přímo báječně a štěstí přineslo dokonce celé stájí, neboť vozy Scuderia Ferrari se umístily na prvním i druhém místě. V roce 1933 se však Alfa dostala do finančních potíží a tak se ze závodů stáhla. Od té doby fungovala stáj Scuderia Ferrari jako samostatný závodní tým a logo Ferrari se začalo stávat stále známějším, neboť se objevovalo i na maskách závodních speciálů.
Později se automobilka k závodění znovu vrátila, vytvořila závodní stáj Alfa Corse a Ferrari byl zaměstnán jako její vedoucí. V roce 1939 však Ferrari stáj opouští s vidinou konstrukce vlastních vozů, ovšem pod podmínkou, že jeho jméno ani logo se nesmí objevit na žádném z jeho výtvorů během následujících čtyř let. Ferrari tak odchází a zakládá společnost Auto Avio Costruzioni, která se zaměřuje zejména na letecké součástky a představí i jeden závodní automobil, Tippo 815.
V roce 1943 se Ferrari stěhuje i se svou společností zpět do Maranella, ovšem krátce na to je jeho továrna vybombardována spojenci. Ani to však nezastavilo jeho vášeň pro výrobu sportovních aut a tak Enzo Ferrari továrnu znovu vybuduje a v roce 1947 představuje svůj první vůz, dvanáctiválcové Tipo 125S, na kterém je jak jeho jméno, tak logo vzpínajícího se černého koně na žlutém pozadí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?