Znak automobilka Ferrari známe snad všichni. Tmavý kůň vzpínající se na žlutém pozadí se stal během let stejně ikonickým, jako samotný název automobilky. Víte ale, odkud tento symbol exkluzivních, luxusních a rychlých automobilů vlastně pochází?
Ještě než se Enzo Ferrari začal věnovat stavbě jedněch z nejlepších silničních a závodních automobilů, byl poměrně úspěšným závodníkem. Své největší úspěchy slavil s vozy Alfa Romeo a například v roce 1924 zvítězil v italských závodech Coppa Acerbo.
V roce 1929 se pak zrodil závodní tým Scuderia Ferrari, který de facto fungoval jako závodní tým Alfy Romeo, neboť Enzo kupoval zejména závodní vozy této automobilky a poté připravoval jedny z nejlepších jezdců té doby na závody.
Během této doby se Ferrari setkal s rodiči jednoho z nejslavnějších a nejúspěšnějších italských pilotů první světové války jménem Francesco Baracca, který se ale konce války bohužel nedožil. Mezi piloty tento vítěz 34 vzdušných soubojů známý i díky rodovému znaku vzpínajícího se koně, kterého měl nakresleného na trupu letadla.
Rodiče pilota se zeptali Enza, zda by nechtěl na svůj vůz umístit právě vzpínajícího se koně, který by mu měl přinášet štěstí. Enzo souhlasil a za černého koně přidal žluté pozadí, což byla symbolická barva Maranella. Poprvé se vozy se žlutým štítem a černým vzpínajícím se koněm objevily na závodech "Spa Grand Prix" 1932, kde zdobily závodní vozy Alfa Romeo stáje Scuderia Ferrari.
Logo černého koně zde zafungovalo přímo báječně a štěstí přineslo dokonce celé stájí, neboť vozy Scuderia Ferrari se umístily na prvním i druhém místě. V roce 1933 se však Alfa dostala do finančních potíží a tak se ze závodů stáhla. Od té doby fungovala stáj Scuderia Ferrari jako samostatný závodní tým a logo Ferrari se začalo stávat stále známějším, neboť se objevovalo i na maskách závodních speciálů.
Později se automobilka k závodění znovu vrátila, vytvořila závodní stáj Alfa Corse a Ferrari byl zaměstnán jako její vedoucí. V roce 1939 však Ferrari stáj opouští s vidinou konstrukce vlastních vozů, ovšem pod podmínkou, že jeho jméno ani logo se nesmí objevit na žádném z jeho výtvorů během následujících čtyř let. Ferrari tak odchází a zakládá společnost Auto Avio Costruzioni, která se zaměřuje zejména na letecké součástky a představí i jeden závodní automobil, Tippo 815.
V roce 1943 se Ferrari stěhuje i se svou společností zpět do Maranella, ovšem krátce na to je jeho továrna vybombardována spojenci. Ani to však nezastavilo jeho vášeň pro výrobu sportovních aut a tak Enzo Ferrari továrnu znovu vybuduje a v roce 1947 představuje svůj první vůz, dvanáctiválcové Tipo 125S, na kterém je jak jeho jméno, tak logo vzpínajícího se černého koně na žlutém pozadí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.