Jak přišlo Ferrari vůbec ke svému znaku?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. ledna 2018, 12:44 Aktualizováno 19.1.2018, 14:13 Google+

Znak automobilka Ferrari známe snad všichni. Tmavý kůň vzpínající se na žlutém pozadí se stal během let stejně ikonickým, jako samotný název automobilky. Víte ale, odkud tento symbol exkluzivních, luxusních a rychlých automobilů vlastně pochází?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Ještě než se Enzo Ferrari začal věnovat stavbě jedněch z nejlepších silničních a závodních automobilů, byl poměrně úspěšným závodníkem. Své největší úspěchy slavil s vozy Alfa Romeo a například v roce 1924 zvítězil v  italských závodech Coppa Acerbo.

V roce 1929 se pak zrodil závodní tým Scuderia Ferrari, který de facto fungoval jako závodní tým Alfy Romeo, neboť Enzo kupoval zejména závodní vozy této automobilky a poté připravoval jedny z nejlepších jezdců té doby na závody.

Během této doby se Ferrari setkal s rodiči jednoho z nejslavnějších a nejúspěšnějších italských pilotů první světové války jménem Francesco Baracca, který se ale konce války bohužel nedožil. Mezi piloty tento vítěz 34 vzdušných soubojů známý i díky rodovému znaku vzpínajícího se koně, kterého měl nakresleného na trupu letadla.

Rodiče pilota se zeptali Enza, zda by nechtěl na svůj vůz umístit právě vzpínajícího se koně, který by mu měl přinášet štěstí. Enzo souhlasil a za černého koně přidal žluté pozadí, což byla symbolická barva Maranella. Poprvé se vozy se žlutým štítem a černým vzpínajícím se koněm objevily na závodech "Spa Grand Prix" 1932, kde zdobily závodní vozy Alfa Romeo stáje Scuderia Ferrari.

Logo černého koně zde zafungovalo přímo báječně a štěstí přineslo dokonce celé stájí, neboť vozy Scuderia Ferrari se umístily na prvním i druhém místě. V roce 1933 se však Alfa dostala do finančních potíží a tak se ze závodů stáhla. Od té doby fungovala stáj Scuderia Ferrari jako samostatný závodní tým a logo Ferrari se začalo stávat stále známějším, neboť se objevovalo i na maskách závodních speciálů.

Později se automobilka k závodění znovu vrátila, vytvořila závodní stáj Alfa Corse a Ferrari byl zaměstnán jako její vedoucí. V roce 1939 však Ferrari stáj opouští s vidinou konstrukce vlastních vozů, ovšem pod podmínkou, že jeho jméno ani logo se nesmí objevit na žádném z jeho výtvorů během následujících čtyř let. Ferrari tak odchází a zakládá společnost  Auto Avio Costruzioni, která se zaměřuje zejména na letecké součástky a představí i jeden závodní automobil, Tippo 815.

Vozy Ferrari 125S a LaFerrari Aperta na Festivalu rychlosti v Goodwoodu (1:40) | zdroj: youtube.com

V roce 1943 se Ferrari stěhuje i se svou společností zpět do Maranella, ovšem krátce na to je jeho továrna vybombardována spojenci. Ani to však nezastavilo jeho vášeň pro výrobu sportovních aut a tak Enzo Ferrari továrnu znovu vybuduje a v roce 1947 představuje svůj první vůz, dvanáctiválcové Tipo 125S, na kterém je jak jeho jméno, tak logo vzpínajícího se černého koně na žlutém pozadí.

Vytisknout

Diskuze: Jak přišlo Ferrari vůbec ke svému znaku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Srovnávací test Mercedes-AMG E63 S vs. Cadillac CTS-V

Evropská sofistikovanost vyzvala na souboj americké svaly. O vítězi rozhodly 2…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud