Znak automobilka Ferrari známe snad všichni. Tmavý kůň vzpínající se na žlutém pozadí se stal během let stejně ikonickým, jako samotný název automobilky. Víte ale, odkud tento symbol exkluzivních, luxusních a rychlých automobilů vlastně pochází?
Ještě než se Enzo Ferrari začal věnovat stavbě jedněch z nejlepších silničních a závodních automobilů, byl poměrně úspěšným závodníkem. Své největší úspěchy slavil s vozy Alfa Romeo a například v roce 1924 zvítězil v italských závodech Coppa Acerbo.
V roce 1929 se pak zrodil závodní tým Scuderia Ferrari, který de facto fungoval jako závodní tým Alfy Romeo, neboť Enzo kupoval zejména závodní vozy této automobilky a poté připravoval jedny z nejlepších jezdců té doby na závody.
Během této doby se Ferrari setkal s rodiči jednoho z nejslavnějších a nejúspěšnějších italských pilotů první světové války jménem Francesco Baracca, který se ale konce války bohužel nedožil. Mezi piloty tento vítěz 34 vzdušných soubojů známý i díky rodovému znaku vzpínajícího se koně, kterého měl nakresleného na trupu letadla.
Rodiče pilota se zeptali Enza, zda by nechtěl na svůj vůz umístit právě vzpínajícího se koně, který by mu měl přinášet štěstí. Enzo souhlasil a za černého koně přidal žluté pozadí, což byla symbolická barva Maranella. Poprvé se vozy se žlutým štítem a černým vzpínajícím se koněm objevily na závodech "Spa Grand Prix" 1932, kde zdobily závodní vozy Alfa Romeo stáje Scuderia Ferrari.
Logo černého koně zde zafungovalo přímo báječně a štěstí přineslo dokonce celé stájí, neboť vozy Scuderia Ferrari se umístily na prvním i druhém místě. V roce 1933 se však Alfa dostala do finančních potíží a tak se ze závodů stáhla. Od té doby fungovala stáj Scuderia Ferrari jako samostatný závodní tým a logo Ferrari se začalo stávat stále známějším, neboť se objevovalo i na maskách závodních speciálů.
Později se automobilka k závodění znovu vrátila, vytvořila závodní stáj Alfa Corse a Ferrari byl zaměstnán jako její vedoucí. V roce 1939 však Ferrari stáj opouští s vidinou konstrukce vlastních vozů, ovšem pod podmínkou, že jeho jméno ani logo se nesmí objevit na žádném z jeho výtvorů během následujících čtyř let. Ferrari tak odchází a zakládá společnost Auto Avio Costruzioni, která se zaměřuje zejména na letecké součástky a představí i jeden závodní automobil, Tippo 815.
V roce 1943 se Ferrari stěhuje i se svou společností zpět do Maranella, ovšem krátce na to je jeho továrna vybombardována spojenci. Ani to však nezastavilo jeho vášeň pro výrobu sportovních aut a tak Enzo Ferrari továrnu znovu vybuduje a v roce 1947 představuje svůj první vůz, dvanáctiválcové Tipo 125S, na kterém je jak jeho jméno, tak logo vzpínajícího se černého koně na žlutém pozadí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.