Kopřivnice v pondělí 12. září roku 2016 zažila emočně vypjaté chvíle, když přivítala významnou návštěvu z Francie. Podnikatel Jeane Philipp vrátil domů po 30. letech unikátní speciál Tatru 815 6x6 VE (říkalo se jí také i "Ostrý-2. /druhý/"), která jako první absolvovala v roce 1986 vyhlášený rally Dakar.
Její slavné startovní číslo bylo 635. Mnozí malí kluci si ji také mohli v tehdejších prodejnách s hračkami koupit také jako model. A dodnes je máme doma.
Podnikatel Philipp výměnou za ní dostal nové vozidlo Tatra Phoenix 8x8 Euro 6. Tatrovka fungovala do její výměny bez jakýchkoliv zásadních technických problémů a sloužila francouzské cestovní společnosti New Gate Travel. Majitelé automobilky Tatra Trucks, a.s. Kopřivnice vidí záchranu tohoto historicky cenného kusu jako součást procesu budování dobrého jména značky Tatra.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?